Búvárverda: Kia Cee'd
EgyébTeszteltük már a Kia kombiját, de a Cee´d alapmodell kimaradt. Most a ráncfelvarrott modellel pótoljuk a hiányzó láncszemet.
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Kia Cee´d csomagtere
(albumhoz klikk a képekre)
|
Az autó hossza 4.23m, és csomagtartó mérete a 340 literrel átlagos a kategóriában, és az eredmény sem meglepő. Hosszában nem fér el a táska, keresztbe egymás mögött kettőt tudunk elhelyezni. Szükség esetén elfér alatta egy-egy palack, és még némi pogyász, így kettő komplett búvár felszerelését a csomagtér kényelmesen elnyeli. A csomagtérben különösebb extrákat nem sikerült felfedezni, mankókerék található a padlólap alatt, két oldalt a kerékdob mögött lehálózott üreg.
Természetesen osztottan dönthetőek a hátsó ülések, amivel egy köbméter fölé lehet növelni a rakodóteret. Ilyenkor a hátsó ülőfelületet előre kell hajtani, így viszont egy síkba megkapjuk a megnövelt csomagteret, és az öt ajtós kialakítás miatt a kalaptartót kivéve felfelé is terjeszkedhetünk.
Az utastér kellően tágas akár 4 felnőtt számára is, "magam mögött" kényelmesen elfértem a 183 centimmel, ami nem rossz. A hátsó utasok könyöklőt, elektromos ablakot és a középboxból kinyitható pohártartót kapnak a hely mellé, valamint légzsákot, ha baj lenne.
Az első ülés mechanikusan állítható magasságban, és deréktámasszal is rendelkezik, valamint ülésfűtéssel, ami igen jól jön a téli napokon, a két ülés között könyöklő. A vezetőt segíti (extraként) a tempomat, a fényre sötétedő tükör, esőszenzoros ablaktörlő. A négy irányban állítható bőrkormányról vezérelhető az mp3 CD lejátszós, blutooth kihangosítós, USB-s HiFi, a már említett tempomat és a trip computer is. Ne feledjük a két zónás digitális klímát, a behajtható tükröket és a szerencsére egyre inkább terjedő második 12V csatlakozást (navigációnak pl.).
Motorikusan a legkisebb, 1.4L-es benzinmotorral (109LE) és 5 sebességes kéziváltóval érkezett, nem voltam elájulva tőle. Folyamatosan azt éreztem, hogy a motor sokat forog, nagyon hiányzott egy 6-os váltó (és pici nyomaték), ez meglátszott a fogyasztáson is. Autópályán simán 10 liter, de óvatos átlagom is 7.2 volt télen, klíma nélkül, előzéskor illik 3-ba visszakapcsolni, ha aznap még be is szeretnénk fejezni.
Kia Cee´d műszerfal
|
Összességében a Kia Cee´d EX 1.4 CVVT:
Picit alulmotorizált, a kategóriában bőséges helykínálattal rendelkező autó, minden különösebb meglepetés nélkül hozza, amit az ember elvár tőle. Benne van minden fontos és hasznos extra, emellett biztonságos és a 7+7 év garancia sem megvetendő.
Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Kia Cee´d:
Kategóriájában nagyobb helyet ad, mint várnánk, búvárszülőknek gyerekkel nem rossz választás.
Bányatavi kirándulásainkhoz két búvár teljes felszerelését elszállíthatjuk vele, és jöhet még két felnőtt kísérő is. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra normál padlómagassága miatt csak mint bármely személyautót javasoljuk.
Adriai útjainkra szintén két búvárnyi felszerelést és útipogyászt kalkuláljunk, de a kísérők csomagja is azért el fog férni, ha ügyesen pakolunk. Fogyasztása átlagos, ha sokat autópályázunk egy kicsit magas is lehet.
A nálunk járt Kia Cee´d 1.4 EX (P3,4,5,6 és ECO csomaggal) felszereltségű autó 4.72M forint körüli áron kapható, akciós alapára ezzel a motorral 3.129M forint.
Tesztautónk adatai:
1396 ccm soros, négyhengeres, benzinmotor Maximális teljesítmény: 109 LE / 6200 rpm Maximális forgatónyomaték: 137 Nm / 5000 rpm Elsőkerék-hajtás, 5 fokozatú kéziváltó Végsebesség 187 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,6 s Gyári fogyasztások: Város: 7,6 l/100 km Országút: 5,2 l/100 km Vegyes: 6,1 l/100 km |
Hosszúság: 4235 mm Szélesség: 1790 mm Magasság: 1480 mm Tengelytáv: 2650 mm Üres tömeg: 1263 kg Csomagtartó: 340 liter Gumiméret: Üzemanyagtartály: 53 liter |
A tesztelésért köszönetet mondunk a Kia Motors, a Kia magyarországi képviselőjének.