»» ««

Búvárverda: Citroen C4

Egyéb
1/2. oldal

Folytatódik vizsgálódásunk az autópiacon: vajon mennyire praktikus búvárautónak a franciák ráncfelvarrott C4-ese?

A Citroen C4-ese Exclusive felszereltséggel és 120 lóerős, 1.6 literes, a BMW-vel közösen fejlesztett motorral érkezett. A 4,28 méter hosszú középkategóriás autó igazából nem új már a piacon, viszont a nálunk járt modell némi frissítésen átesett verzió. Az előző C4 generációhoz képest jelentősebb méretbeli változás nem történt, úgyhogy a most leírtak érvényesek az elő szériára is.

Ezúttal először azt próbáltuk ki, miként funkcionál a jármű búvárautóként?

Legfontosabb a pakolhatósága, kvázi (értsd: önkényesen választott) szabványként az itthon legnépszerűbb 15 literes acél palackot, és egy Aqualung Classic, azaz közepes méretű megtömött búvártáskát használunk mértékegységként.

Galériához klikk a képre
Csomagtartó felszereléssel
A 320 literes csomagtartó nem mondható terjedelmesnek: az általunk használt 15 literes acélpalack hosszában szűken fért bele, a közepes méretű megtömött búvártáskát viszont maximum összenyomva tudtuk bezsúfolni hosszában. Ez bosszantó, igazán nem sok hiányzott, viszont így a helykihasználásunk a csomagtartóban nem túl ideális, mert a táskák csak keresztbe férnek el. A csomagtér magassága átlagos, a palack és táska egymásra pakolására csak a kalaptartó kivételével van mód, amivel mérsékelten tudjuk csak növelni a rakodóteret az ívelt csomagtérajtó miatt.
Szerencsére a helyzeten sokat javít, hogy az osztottan dönthető hátsó üléssor pár mozdulat után a csomagtartó síkjával azonos szintre nyitható rakodófelületté alakul. Akár nagyobb méretű tárgyakat is be tud nyelni így az autó, ennek és a nagyra nyíló csomagtérajtónak köszönhetően. A búvárutunk során viszont jobb lenne úgy pakolni, ha nem kell féltenünk az autókárpitot az esetleg koszos csomagoktól. Apró hiányossága a dolognak, hogy a hátsó üléssor ülőfelületét csak úgy tudjuk az első ülések mögé hajtani, ha az első üléseket meglehetősen előre húzzuk. Sajnos a 182 centimmel szorult helyzetben lennék, ha így kellene az Adriára levezetni. Erre megoldás lehet (bár messze nem ideális), ha kiszereljük a hátsó ülőfelületet. A csomagtartó hagyományos szövetburkolata jó nedvszívó, ezért ha vizes, sáros csomagokra számítunk feltétlenül, ruházzunk be valami védőeszközre, például csomagtartó tálcára.

Galériához klikk a képre
Lenyitott hátsó üléssor
Az autó belső tere
ennél a felszereltségnél meglehetősen kényelmes, a többféle módon állítható ülésekben még fűtést is találunk, de egyéb hasznos felszerelési tárgyakból sincs hiány. Biztonságunkról a manapság már szinte kötelező öt csillagos Euro NCAP törésteszt és a hat légzsák gondoskodik. Erre remélhetőleg sosem lesz szükségünk, aminek viszont nap mint nap hasznát vesszük, az az ESP és ASR elektronika, amik a sofőrt segítik vezetés közben, illetve az első-hátsó parkolóradar. Jó haszna lehet útjaink során a kanyarfényszórónak, a tempomatnak, kényelmünkről a kétzónás automata klíma, a fényresötétedő tükör vagy az átlagos hangzást nyújtó 6 hangszórós MP3 CD-s hifi gondoskodik. Szimpatikus apróság a sok kis fiók, rekesz, az utazási komforthoz nagyban hozzájárul az első-hátsó könyöklő.

A 120 lóerős motor kellemesen mozgatja az alig 1300 kilós járművet, az elöl Pseudo McPherson, hátul rugalmas kereszttartó felfüggesztését viszont bizonytalannak éreztem még a 17 collos felnikkel is, nem volt túl stabil az úttartása. Ezzel együtt is, a Citroen C4 a hazai útviszonyokat jól viselte, szépen elnyelte az úthibákat, földesúton is kategóriájához képest jól viselkedett. Vegyes fogyasztásnak a gyártó 6,7 liter benzint ír 100 kilométerre, így 850 km körüli távot tehetünk meg tankolás nélkül.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 1. Speibl 2009 jan 19. 10:59  
:)))

Merülőhelyek

Abu Nuhas, Giannis D Wreck

Egypt, Red Sea

8/10 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés