Búvárverda: Skoda Octavia TSI
Egyéb1/2. oldal
Cikkünkben megnézzük, mint nyújt a Skoda Octavia 2009-ben megújult TSI motoros verziója, praktikus-e a búvárnak, vagy kevésbé?
A cseh gyár 2009-ben megújítottam az Octavia-t, gyakorlatilag eljutott oda a márka, hogy sokkal inkább tűnik valami német autónak, mint skodának, és ezt dícséretnek szántam. Szép lett az új forma, a motorválaszték bővülése pedig követi a legfrissebb trendeket, pici, takarékos de ha kell erős!
Méretes csomagtér
|
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
Az autó hossza több, mint 4.5 méter, csomagtartója pedig 560 literes. Ha ehhez hozzávesszük, hogy nem szedán hanem csapotthátú, aminek áldásos tulajdonsága, hogy az egész csomagtér felett ajtó van, mit is várhat az ember. És azt is kapja, egy hivogatóan hatalmas üreget, ami mindent elnyel és még jól hozzá is férhető! Szinte csak a tisztesség kedvéért raktam bele a palackot és a táskát, de nem lepett meg, eltűntek a csomagtartóban, a táska mögött még bőséggel volt hely hozzában is, palackról meg kár beszélni. Megkockáztatom, hogy ügyesen pakolva nemcsak három, de akár 4 komplett búvár felszerelését is bele lehet rakni, ami azért inkább a kombira jellemző tulajdonság, de palack nélkül a 4 sima ügy. Mivel hatalmas a csomagtér ajtó elég jól hozzáférhető az egész tér, sőt még felfele is növelhető ha épp csak egy kevés hiányozna a csomag bezsufolásához. Ha pedig mindez kevés, az ülések persze előre hajthatóak, síkba. Két oldalt hálóval elválasztott két üregbe is lehet kisebb, elgurulós dolgot rakni, a csomagtartó alatt pedig teljes értékű pótkerék. Nincs mit mondani, nagy, és praktikus a csomagtér - ahogy vártuk is.
Hátsó sor praktikuma
|
Az első szekció tényleg németes, ki szereti, ki nem, egyéni ízlés dolga. Kissé szögletesek a formák, a kezelőszervek is a skodás megoldásokat hozzák, megszokható, bár az én teljesen szubjektív izlésemnek a francia/japán kezelőszervek logikája közelebb áll, de ez semmit nem jelent. A vezetőülés komfortos és sokféle képpen állítható, a sofőrt pedig jól áttekinthető és infromatív kijelzők és rengeteg hasznos extra segíti. Kezdve a dual digitális klíma jótékony hatásával így a kánikula közepén, mp3-mas gyári hifi, tempomat, ülésfűtés télre, és persze az ilyen felszereltségnél már alap extrák hosszú sora. Kedveltem a kényelmes kormányt, és a jól elosztott hat sebességes váltót, és praktikusnak találtam a műszerfalon és az ajtóban lévő tárolórekeszeket. Igazán értékeltem a csapotthátú kialakítás miatt a hátsóablakra felkerült ablaktörlőt, én megértem, hogy a gyártók szerint a szedánokra nem kell, csak épp szerintem nagyon is hiányzik. Anyaghasználat is az elvárható minőségű, design is izléses.
Az írás a következõ lapon folytatódik!