»» ««

Búvárverda: Skoda Octavia TSI

Egyéb
1/2. oldal

Cikkünkben megnézzük, mint nyújt a Skoda Octavia 2009-ben megújult TSI motoros verziója, praktikus-e a búvárnak, vagy kevésbé?

Talán nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a búvárverda sorozatba azért igyekszünk előre megválogatni, mi kerül bele. A már eleve esélytelen tipusokat nem erőltetjük, mégiscsak a célja a sorozatnak, hogy segítsük a búvárok választását egy jó, praktikus autó vételében. Az Octavia tipikusan az az autó, amire látatlanban is azt mondaná az ember, na ez tutira jó áron bődület nagy. Vajon igaz ez, vagy csak pozitív előítélet?

A cseh gyár 2009-ben megújítottam az Octavia-t, gyakorlatilag eljutott oda a márka, hogy sokkal inkább tűnik valami német autónak, mint skodának, és ezt dícséretnek szántam. Szép lett az új forma, a motorválaszték bővülése pedig követi a legfrissebb trendeket, pici, takarékos de ha kell erős!

Méretes csomagtér
De nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?

Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
Az autó hossza több, mint 4.5 méter, csomagtartója pedig 560 literes. Ha ehhez hozzávesszük, hogy nem szedán hanem csapotthátú, aminek áldásos tulajdonsága, hogy az egész csomagtér felett ajtó van, mit is várhat az ember. És azt is kapja, egy hivogatóan hatalmas üreget, ami mindent elnyel és még jól hozzá is férhető! Szinte csak a tisztesség kedvéért raktam bele a palackot és a táskát, de nem lepett meg, eltűntek a csomagtartóban, a táska mögött még bőséggel volt hely hozzában is, palackról meg kár beszélni. Megkockáztatom, hogy ügyesen pakolva nemcsak három, de akár 4 komplett búvár felszerelését is bele lehet rakni, ami azért inkább a kombira jellemző tulajdonság, de palack nélkül a 4 sima ügy. Mivel hatalmas a csomagtér ajtó elég jól hozzáférhető az egész tér, sőt még felfele is növelhető ha épp csak egy kevés hiányozna a csomag bezsufolásához. Ha pedig mindez kevés, az ülések persze előre hajthatóak, síkba. Két oldalt hálóval elválasztott két üregbe is lehet kisebb, elgurulós dolgot rakni, a csomagtartó alatt pedig teljes értékű pótkerék. Nincs mit mondani, nagy, és praktikus a csomagtér - ahogy vártuk is.

Hátsó sor praktikuma
A hátsóülésre visszatérve tehát természetesen dönthető, egyébként pedig kényelmes, simán elfér egymás mögött két 183 centis ember, a hátsó ülésen sem lesz gondja. Középen könyöklő elől-hátul, a hátsó könyöklő is felnyitható, sőt még sílécalagút is van, tényleg mindenre gondoltak. Hátul ülő utasaink számára például jutott szabályozható levegőbeömlő, szóval klíma vagy fűtés is jár nekik, nem csak ami előről hátraszivárog.

Az első szekció tényleg németes, ki szereti, ki nem, egyéni ízlés dolga. Kissé szögletesek a formák, a kezelőszervek is a skodás megoldásokat hozzák, megszokható, bár az én teljesen szubjektív izlésemnek a francia/japán kezelőszervek logikája közelebb áll, de ez semmit nem jelent. A vezetőülés komfortos és sokféle képpen állítható, a sofőrt pedig jól áttekinthető és infromatív kijelzők és rengeteg hasznos extra segíti. Kezdve a dual digitális klíma jótékony hatásával így a kánikula közepén, mp3-mas gyári hifi, tempomat, ülésfűtés télre, és persze az ilyen felszereltségnél már alap extrák hosszú sora. Kedveltem a kényelmes kormányt, és a jól elosztott hat sebességes váltót, és praktikusnak találtam a műszerfalon és az ajtóban lévő tárolórekeszeket. Igazán értékeltem a csapotthátú kialakítás miatt a hátsóablakra felkerült ablaktörlőt, én megértem, hogy a gyártók szerint a szedánokra nem kell, csak épp szerintem nagyon is hiányzik. Anyaghasználat is az elvárható minőségű, design is izléses.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 1. Peetry 2009 júl 28. 22:00  
hehe, a mi autónk:) adriára 1 hétre 4 személlyel utaztunk palack nélkül, és kényelmes volt. bányatavakat is bírja, de azért vigyázni kell.

Merülőhelyek

Tobia Soraya

Egypt, Red Sea

2/4 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.3) könnyű körülmények
max: 17m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágnagy rája teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés