»» ««

Búvárverda: Peugeot 407sw

Egyéb

Járt már nálunk több Peugeot: a 407sw a márka felső kategóriás kombija, ennek megfelelően sok extrával és helykínálattal.

A francia Peugeot típusai között az SW jelöli a kombi felépítésű panorámatetős családi autót, a 407-es pedig azok közül a legnagyobb méretében és felszereltségi szintjében egyaránt. A reklámokból már ismert ragadozó tekintet sokak számára vonzó (bevallom nekem is nagyon tetszik), ám az érzelem az csak egy dolog- vajon praktikus is?

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Albumhoz klikk a képre.
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska. Lássuk, hogyan és hány férne el belőlük.
Az autó 4.7 méter hosszú, ezzel emlékeim szerint a leghosszabb búvárverda, amit teszteltünk eddig. A hátsó tengely mögött még egy méter van, szélessége 1.8 méter, szintén rekorder nálunk, ezek után a csomagtér 506 literes víztérfogata nem meglepő, bár hozzáteszem én azért nagyobbat vártam. Nagy, vagyis inkább hatalmas, a búvártáskát és a palacot hosszában kényelmesen elnyelte, de én ilyen járműméretekhez legalább 600 literes csomagteret vártam.
Ezzel együtt a képeket nézve 3 búvár lazán berámolja minden felszerelését a csomagtérbe a redőny alá, redőny nélkül akár négyen is beférünk. A csomagtérben található még néhány jópofa rekesz oldalt, nem felejtkeztek meg a 12 voltos csatlakozóról sem, sőt csomagtérhálót is kapunk, ha pár dolgot szálítanánk csupán, így nem fognak ide-oda csúszkálni. A méret természetesen növelhető a hátsó üléssor osztott lehajtásával, van sílécalagút is, így tényleg igazán praktikus, variálható és nagyméretű teret kapunk a csomagjaink számára.

Albumhoz klikk a képre.
Az utastérben sem lehet okunk panaszra. A világos belső kárpit igazán elegéns, bár egy év használat nyomai csúnyán meglátszanak rajta- hiába, ez egy kényes belső tér! Hátul természesen kényelmesen elfértem a 183 centimre belőtt vezetőülés mögött, bár ennyi lábteret tapasztaltam már rövidebb autóban is. Kényelmes, és tárolórekeszekkel is ellátott könyöklő, levegőbefúvók, ajtóból előhúzható árnyékoló redőny sőt 12 voltos csatlakozó is rendelkezésre áll a hátsó utasoknak. No és persze a csodálatos panorámatető, amitől a hátsó utashelyek szinte élménydúsabb utazást kínálnak, mint az elsők- nem rossz dolog utasnak lenni egy 407sw-ben! Bár a panoráma tető igazi élménye a hátsó utasoké, azért elöl is tágítja a teret, kellemes világosságot teremt az egész autóban.

Extrákkal
rendesen felszerelt tesztautónkban az első ülések teljesen elektromosan állíthatóak, deréktámasszal és ülésfűtéssel is rendelkeznek. Nem is kérdés ezen a szinten a 4 elektromos ablak, a panorámatető elé motorosan húzható árnyékoló, az elektromos tükörállítás. A fényre sötétető belső tükör, és a mosóval ellátott xenon lámpa éjszaka tehet jó szolgáltatot, de a vezető rengeteg extrát kap. Hasznosnak tartom a fentiek mellett a kétzónás digit klímát, az elől-hátul is érzékelő radarokat, a guminyomásra figyelmeztető elektronika is jól jöhet egy alattomos defektnél. Az autóban a fedélzeti computer 2009-es Navteq navigációval, és autó diagnosztikai modullal ellátott gazdagon kiokosított szerkezet, amivel egy képernyőn kezel a sofőr mindent- a JBL mp3 CD lejátszós, USB-s audiótól a navin át az autó beállításáig, vagy éppen a blutooth-on rákapcsolható telefonig. Tempomat, automata ablaktörlő, szinte nem is tudok olyan extrát mondani, ami a tesztautónkból hiányzott, igazán mindent megkapunk a 407sw-ben.

Albumhoz klikk a képre.
Motorikusan
egy 2.2 literes biturbós dízel erőforrást kaptunk, 170 lóerővel, 370Nm-rel. A már az 1500-as fordulaton ébredő max nyomaték nem kérdezi meg hányan ülünk az autóban, visz, mint a mérgezett egér, jól passzol hozzá a hatsebességes váltó. Biztonságunkról temérdek légzsák, az összes létező elektronikus biztonsági rendszer és 5 csillagos EURO NCAP törésteszt gondoskodik.

Összességében egy tökéletesen felszerelt, fürge és tágas családi autó a 407sw, amivel elmehetünk akár egy elegáns tárgyalásra, akár családi kiruccanásra vagy éppen búvárkodni a barátokkal. Hatalmas hosszától én nagyobb belteret vártam, de ha megnézzük a fotókat, látjuk az okot - a 407-eseknek legendásan hatalmas az orra, ami nagyon szép, tényleg vonzó, de kevéssé praktikus a beltér szempontjából.

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Peugeot 407sw 2.2HDi Premium Pack:
Kényelmes, nagy, jól felszerelt és pratikus megoldásokkal teli luxus búvárverda.
Bányatavi kirándulásainkhoz négy búvár szűkösen bepakolhat, de készüljünk fel, hogy a beltér azért elég kényes a világos kárpittal. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra korlátozottan ajánlott, az alacsony fenéklemez és a nagy tengelytáv miatt könnyen felakadhatunk.
Adriai útjainkra négy búvárral úgy tudunk elindulni, hogy garantált kényelemben fogunk utazni, és a dízelmotornak köszönhetően a fogyasztás is normális keretek között lesz.

A nálunk járt 2.2HDi motoros, Premium Pack-os 407 SW felextrázva, regadóval nagyjából 9M forint, de 1.8 literes benzinmotorral 5,5M forintért már a miénk lehet.

-Sz.K.-

Tesztautónk adatai:
2179 ccm soros, négyhengeres, turbódízel motor
Maximális teljesítmény: 170 LE / 4000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 370 Nm / 1500 rpm
Elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kéziváltó
Végsebesség 221 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 9 s
Gyári fogyasztások:
Város: 8,2 l/100 km
Országút: 5,1 l/100 km
Vegyes: 6,2 l/100 km
Hosszúság: 4765 mm
Szélesség: 1811 mm
Magasság: 1470 mm
Tengelytáv: 2725 mm
Üres tömeg: 1675 kg
Csomagtartó: 506 liter
Gumiméret: 215/55 R17

A teszteléshez a járművel a Peugeot Hungária bocsátotta a rendelkezésünkre, köszönet érte.
Kapcsolódó írásaink:


Merülőhelyek

Tiran, Gordon Reef

Egypt, Red Sea

3/5 db alapján:érdekes(átlag: 3.6) átlagos nehézségű
max: 23m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítésfal merülés roncs merüléshomokos élőhely nyílt vízi fajok korallos, trópusi élőviláglegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben cápa nagy rája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés