Búvárverda: Kia Cee'd SW
Egyéb1/2. oldal
Koreai autó, előítéletek? Dobjuk őket félre, és nézzük objektíven mit tud a Kia legújabb kombija, alkalmas-e vajon búvárautónak?!
Albumhoz klikk a képekre.
|
Csapjunk is bele, nézzük mennyiben alkalmas egy vagy több búvár számára?
A pakolhatóság vizsgálatához kvázi (értsd: önkényesen választott) szabványként továbbra is az itthon legnépszerűbb 15 literes acél palackot, és egy Aqualung Classic, azaz közepes méretű megtömött búvártáskát használunk mértékegységként.
A majdnem négy és fél méteres kombi karosszéria egyáltalán nem számít hosszúnak, mégis már első pillantásra hatalmasnak érezzük a csomagterét, és nem is okoz csalódást. Az 534 literes csomagtartó kellően tágas. Ahogy a képen is látszik mind a búvártáskát, mind a 15 literes palackot hosszában kényelmesen eltüntette, még hely is maradt bőségesen mögöttük. őszintén bevallom, 4.5 méteres mérete alapján én nem vártam ennyire nagy csomagteret. A kombi autókban a kalaptartó jellemzően puha roló, ami inkább a takarást szolgálja, és ez így van a Cee´d sw-ben is. Ezt a redőnyt egy laza mozdulattal lehet visszaküldeni a tárolójába, amit egyébként ki is vehetünk a helyéről. Ez pedig azért nagyszerű, mert ha a következő néhány (szám szerint négy) mozdulatunk a csomagtartó síkjába nyitható hátsó üléssor átalakítása lenne, egy dög nagy egybefüggő belteret kapunk. Hogy ez mégis mekkora?
Alap csomagtartó is jó nagy.
|
Egyszóval a raktérről csak jókat tudok mondani, és külön kiemelném még a hátsó ajtó kialakítását, ugyanis az belenyílik -méghozzá nem is kicsit- a tetőbe, ennek következtében hatalmas nyíláson lehet megrakni a belsőteret. Kétajtós hűtő simán beugrik... Többen kérték, nézzük meg azt is, megvédi-e az embert esőtől a csomagtartó ajtó. Mint kiderült, a Kia Cee´d sw kiváló esernyő, és mivel nincs pereme hátul ezért könnyen fel lehet ülni (ez öltözéskor is jól jöhet!), az ajtó pedig bőven takar és magasra nyílik, nem fejeli le a méretesebb búvár sem.
Elszakadva az igen jól sikerült hátsó traktustól a belsőtérre vessünk pillantást. Kellemes bár nem extra anyaghasználat és igen izléses műszerfal fogad. A négy irányba állítható bőrkormányon az átlagos gyári audiórendszer kezelőszervei is helyet kaptak. Az ülések kellemesek és több ponton állíthatóak, a 182 centimmel jól elfértem magam mögött, és van könyöklő elől-hátul. Nyilvánvalóan nem hiányozhat sem az ABS és az ESP, sem az automata klíma. Ráadásként még a fényresötétedő visszapillantó tükör és kuriózumként iPod sőt USB csatlakozás is belefért az EX felszereltségbe.
Kipróbáltuk tóparti földes úton, ami nem okozott problémát (persze azért nem mezőgazdasági kisteherautónak való). Teszteltük autópályán és közúton, teljesen jól viselkedett mindkét környezetben, és a motor könnyedén mozgatta az autót három személlyel és csomagokkal is. Különösebben az úthibákat sem reklámozta az utasoknak.
Az írás a következő lapon folytatódik!