»» ««

Búvárverda: Skoda Octavia Dual

Egyéb
1/2. oldal

Aktuális vizsgálódásunk tárgya egy gáz- és benzinüzemű személyautó. Tesztünkben arra keressük a választ, jó ez vajon egy búvárnak, vagy épp ellenkezőleg.

A megboldogult szocialista rendszerben barátinak számító Csehország autógyártásának terméke, egy Skoda Octavia Tour 1.4 Dual személyautó lett tesztelésünk legújabb alanya. A Tour az előző szériára utal, tehát ez az Octavia nem a legújabb generációs modell, hanem az előző sorozat tovább forgalmazásából származik. A Dual pedig a kettős üzemeltetésre utal, ez az autó ugyanis a benzin mellett autógázzal is üzemel.

Praktikusan nyíló csomagtartó
Praktikusan nyíló csomagtartó
Csapjunk is bele, nézzük mennyiben alkalmas egy vagy több búvár számára?

A pakolhatóság vizsgálatához továbbra is az itthon legnépszerűbb 15 literes acél palackot, és egy Aqualung Classic, azaz közepes méretű megtömött búvártáskát használunk mértékegységként.

Az autó az eddig teszteltek közül a leghosszabb, 7mm-rel a négy és fél métert is meghaladja. Ez, illetve a gyári 528 literes csomagtér eléggé optimistává tett a pakolhatósági teszt előtt, egészen addig, amíg a csomagtartó ajtaját felnyitva "kisebb" meglepetés nem ért. A meglepetés okozóját pótkeréknek hívják, ami a csomagtartó alapterületének mintegy egyharmadán terpeszkedett, hiszen szép nagy és széles gumi jár az Octaviához. Hogy kerül a csizma az asztalra? Nost, a gázüzemű Octavia esetében a gyári üzemanyagtartály megmaradt, ami jó, viszont a gáztartályt a pótkerék helyére építették be, így az száműzve lett- jobb híján a csomagtartóba.

Valamit valamiért: a megnövelt hatótávolságunk (hiszen a teljes benzintank mellé kaptunk egy másikat) ára a csökkentett méretű csomagtartó. Ezt egyébként a Dual tulajdonosok egy jelentős része úgy hidalja át, hogy a pótkereket kiveszi és egy defektjavító készletet visz magával. Nem tökéletes megoldás, de jó kompromisszum. Mi viszont, mivel az autónak ez a gyári állapota, benne tartott pótkerékkel vizsgáltuk alanyunkat.

A pótkerék állandó csomag
A pótkerék állandó csomag
Sajnos a pótkerék állítva túl magas, nem lehet lecsukni a kalaptartót, maradt tehát az igen pazarló fekvő helyzetben. Így egy palackot és a táskát kényelmesen elhelyezhettük körülötte, hely is maradt ugyan, de ahhoz már kevés, hogy oda bármi más hasznos felszerelés elférjen. Ezért aztán ha több felszerelést akarnánk a csomagtérbe rakni, a kalaptartót azonnal száműzzük, és egy második rétegben halmozzuk rá a többi táskát, felszerelést. Ami viszont igazán pozitívum, hogy a csomagtartó ajtaja hatalmas. Noha szedán jellegű az Octavia, az ajtó egybenyílik a hátsó üveggel, így a teljes csomagtartóhoz kényelmesen hozzáférünk, akár a leghátsó táskához is. Ez a megoldás sokkal szerencsésebb, mint a szedánoknál tipikus L alakú csomagtartó nyílás.

A csomagteret tovább növelhetjük az egyszerűen és osztva dönthető hátsó üléstámlákkal. Bár nem nyílnak tökéletesen síkba a csomagtartóval, a csupán 1-2 centiméternyi szintkülönbség nem okoz gondot, és a támlák így vízszintes helyzetben vannak. A kalaptartót kivéve a végeredmény egy hatalmas tér, amit a hátsó ajtónak köszönhetően könnyedén pakolhatunk, jöhetnek a nagyméretű tárgyak bátran.
Lezárva a csomagtartó méretének kérdését, a pótkerék nagy KO a pakolhatóság számára. Kár, mert a csomagtartó egyébként nem lenne kicsi, bár én az autó hosszához képest nagyobbat vártam. A táska elfér ugyan hosszában, de nem sok hely marad mögötte- bizonyára a hiányzó hely az utastérben található, így hát ennek a próbájára is sort kerítettem.

Miután be lett állítva a vezetőülés a 182 centimhez, megpróbáltam beülni magam mögé, és meglepődtem- sajnos nem pozitívan. A hátsó üléssor előtt az alvázban van még egy pár centis kiemelkedés, ami arra ideális, hogy a 43-mas lábamat nem tudom miatta berakni csak kifordítva a lábtérbe. Ezután végülis elférek, bár térdem az első ülésben, a láb gyakorlatilag mozdíthatatlan, szóval nem szeretnék itt hosszabb útra indulni.
Most már csak azt nem értem, hová tűnt az Octavia hossza alapján elvárható hely?

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 4. medve 2009 feb 12. 10:12  
ukrán:)
 3. pygmy 2009 feb 11. 19:16  
hehe, nagy csomagtartóba sok marmonkanna fér:) no meg ott a kesztyűtartó is a pillepalackoknak! haaaj, jó kis olcsó román vagy ukrán dízel:)
 2. medve 2009 feb 11. 17:37  
az a kisebbik baj, de a tankmértek is csökkentek. régen a 90-es audiban 110 literes tank volt, ma alig találsz 60 literes autókat. nem győzök tankolni...
 1. Káplán 2009 feb 11. 15:48  
Horvátoknál is nagyon sok helyen van gáztankolási lehetőség: AUTO PLIN felirattal jelzik.
Az elmúlt 5 évben állatira spórolnak a csomagtartó méretekkel... . Tudom, vegyünk nagyobb autót.

Merülőhelyek

Gubal Island - Wreck

Egypt, Red Sea

10/14 db alapján:érdekes(átlag: 4.3) átlagos nehézségű
max: 15m, látótáv: 10-25m , áramlás

szafaris megközelítésroncs merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhelylegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés