»» ««

Búvárverda: Peugeot 308 CC

Egyéb
1/2. oldal

Tesztalaunyunk igazi ritkaság, merevtetős kabrió. Nem tűnik egy tipikus búvárverdának, de ki tudja, lehet a látszat csal?

Elég sok Peugeot 308-at teszteltünk már, járt nálunk a csapotthátú és a sportkombi is, de a CC a család legkülönlegesebb darabja. A francia gyártó az igen sikeres 206CC-jével egy új kategóriát teremtett: olyan kabriót, aminek kemény teteje van, így használható elméletileg az év bármely szakában, 2 in 1! Jó időben élvezhetjük a kabriózás szabadságát, ha pedig esik vagy hideg van, merev tető és nem egy ponyva van felettünk, nincs zaj, jobb hőtartás, nagyobb stabilitás. Kicsit extrém dolog télen tesztelni egy kabriót, de egyrészt most kerültünk sorra, másrészt búvárverdaként valószínűbb, hogy felcsukott tetővel praktikus.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?

Peugeot 308CC csomagtartó búvártáskával
Peugeot 308CC album: klikk a képre
Tesztünk kellékei a szokásosak: közepes méretű búvártáska, amelyet megnézzük, hogyan és hány férne el belőle. A csomagtér meglepően tágas, katalógus szerint 465 literes (bár szerintem ebben a pótkerék hely is benne van). Felnyitva az egyébként dög nehéz csomagtartó ajtót rájön az ember a trükkre: olyan hosszú, mint egy átlagos autó motorházteteje. A csomagtér bár lapos, de nagyon hosszú, így viszont igazán jól használható űrméretű. Természetesen ez akkor igaz, amikor a tető nem lakik benne, bár úgy is kapunk még egy bő kisautónyi csomagtartót, 266 liter marad az alján egy hálóval leválasztva, simán befér ide két bőrönd.
A csomagtérben találunk hálóhoz rögzítőszemeket sőt hálóval elválasztott részt is és megtekinthető az iszonyat robosztus nyitószerkezet (ne feledjük, mindkét irányban nyílnia kell). Teljes űrméretében a búvártáska hosszában pont belefér, így kettő is mehet egymás mellé, sőt a palack is befér alá. Nincs mese, két búvárnak bőségesen elég, több meg úgysem utazik az autóval. Ugyanez nem mondható el, ha a tető le van csukva, alatta nagyon lapos a hely, és egy pici kis nyíláson lehet hozzáférni. Kizárólag lapos bőröndnek fentartva.

A csomagtértől befele haladva nézzünk a hátsó ülésekre, majd felejtsük is el gyorsan- ez itt egy gyönyörű, bőrözött... csomagtartó, ami egyébként nem nyitható egybe a csomagtérrel. Ide ember csak akkor ül, ha kisgyerek, esetleg elöl nagyon minimanó felnőtt vezet, lábtér átlagos felnőtt mögött gyakorlatilag nincs. Nem hiszem, hogy a gyártó komolyan ide akar ültetni bárki, ennek tükrében érthetetlen, hogy miért kapott meg a két hátsó ülés annyi extrát. Csodálatos bőr még az oldalfalon is, könyöklő, elektromos kisablak, légbefúvás hátra és nyakra, sok százezer forintnyi extra a kézitáskánknak. Oké, értem, egységesen nézzen ki, de azért lehet legtöbb vevő lemondana róla ha cserébe fél-egy millával olcsóbb lenne az autó.

Peugeot 308cc tetőnyitás fázis
Peugeot 308CC tetőnyitás
Átlépve ez első két ülésre a luxus tovább fokozódik, és most akkor kezdjük is el az extrákat egyúttal, hiszen ez az autó valójában egy élményautó, létezésének célja utasainak kényeztetése.
Egyrészt itt a karosszéria, ez egy kabrió és egy kupé egyben. A külső megosztja az embereket, de a többségnek az én körömben borzasztóan tetszett, bevallom, nekem is. A keménytető elektromosan nagyjából 20mp alatt becsukódik a csomagtartóba, vagy épp vissza, mindezt tudja (lassú)menet közben is. A szélvődő gyakorlatilag a fejünk fölé nyúlik, felhúzott oldalablakokkal szinte semmi huzat nincs az első sorban. Erre még rájön, hogy az ülések fűthetőek, sőt beépítettek mind a négybe (hátsóba is!) egy-egy nyakunkra meleg levegőt befúvó airwave rendszert. Mindezeknek köszönhetően gyakorlatilag tavasz elejétől ősz végéig kényelmesen kabriózhatunk, nem fogunk fázni. Mi csak viccből így télen (napsütésben, kabátban) kipróbáltuk: fűtés, ülésfűtés plusz nyakbefúvás feltekerve, felhúzott ablak - hiába volt 0 fok alatt a hőmérő, teljesen élvezhető volt a napsütéses téli vagánykodás.
Az ülés sportos tömésű és jó oldaltartású mégis kényelmes, elsők elektromosan mozgathatóak és memóriásak. Fűthetőek, airwave meleglevegős sállal vannak ellátva, és finoman megmunkált bőr borítást is kaptak, mint ahogy az egész autó belseje: még a műszerfal is bőrözött, egy fontos részegység maradt csak ki. A váltógomb. Az ugyanis alumínium, a sport kinézet jegyében. El lehet képzelni milyen hideg tud lenni télen vagy milyen forró egy nyári napon- ha ilyen autót vennék, első dolgom lenne lebőröztetni, ez tervezői baki.
A kategóriában már elvárható a dupla digitklíma, a sebességtartó és limiteres tempomat, könyöklő, sokhangszórós JBL MP3 lemezes HiFi (kellemes hangzással), bőr kormány, becsukódó külső tükör, stb. Kaptunk hozzá gyári navigációt, már ismerjük, régi térkép volt benne, kezelése sem javult semmit és elég messze is van a sofőrtől, bár előnye, hogy a GPS azonnal rendelkezésre áll. Szerettem a kanyarba forduló xenon lámpákat, a fényre sötétedő belső tükröt, és ötletes a tükör aljába épített kilépő fény vagy a középkonzol oldalán a "szatyortartó" fül is.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 138. Luciferin 2010 feb 19. 11:29  
Bár a búvárok a nudi(branchiata)t kedvelik...
 137. Káplán 2010 feb 19. 10:40  
Aljas megalkuvó.:)
 136. Vanek 2010 feb 19. 10:39  
Lehet monokiniben is. :)
 135. Aladár 2010 feb 19. 09:40  
go to Általán
 134. zwaan 2010 feb 19. 09:24  
Az nem fog menni.:-)
Többek között azért sem, mert a tömegközlekedési eszközökről letiltanának közbotrány okozásért, és akkor se süti, se pálesz.
A további 133 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Elphinstone

Egypt, Red Sea

16/23 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.7) nehéz körülmények
max: 43m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

szafaris megközelítészátony merülésnyílt vízi fajok korallos, trópusi élővilágcápa teknős delfin legalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben csikóhal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés