Búvárverda: Peugeot 308 CC
Egyéb1/2. oldal
Tesztalaunyunk igazi ritkaság, merevtetős kabrió. Nem tűnik egy tipikus búvárverdának, de ki tudja, lehet a látszat csal?
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Peugeot 308CC album: klikk a képre
|
A csomagtérben találunk hálóhoz rögzítőszemeket sőt hálóval elválasztott részt is és megtekinthető az iszonyat robosztus nyitószerkezet (ne feledjük, mindkét irányban nyílnia kell). Teljes űrméretében a búvártáska hosszában pont belefér, így kettő is mehet egymás mellé, sőt a palack is befér alá. Nincs mese, két búvárnak bőségesen elég, több meg úgysem utazik az autóval. Ugyanez nem mondható el, ha a tető le van csukva, alatta nagyon lapos a hely, és egy pici kis nyíláson lehet hozzáférni. Kizárólag lapos bőröndnek fentartva.
A csomagtértől befele haladva nézzünk a hátsó ülésekre, majd felejtsük is el gyorsan- ez itt egy gyönyörű, bőrözött... csomagtartó, ami egyébként nem nyitható egybe a csomagtérrel. Ide ember csak akkor ül, ha kisgyerek, esetleg elöl nagyon minimanó felnőtt vezet, lábtér átlagos felnőtt mögött gyakorlatilag nincs. Nem hiszem, hogy a gyártó komolyan ide akar ültetni bárki, ennek tükrében érthetetlen, hogy miért kapott meg a két hátsó ülés annyi extrát. Csodálatos bőr még az oldalfalon is, könyöklő, elektromos kisablak, légbefúvás hátra és nyakra, sok százezer forintnyi extra a kézitáskánknak. Oké, értem, egységesen nézzen ki, de azért lehet legtöbb vevő lemondana róla ha cserébe fél-egy millával olcsóbb lenne az autó.
Peugeot 308CC tetőnyitás
|
Egyrészt itt a karosszéria, ez egy kabrió és egy kupé egyben. A külső megosztja az embereket, de a többségnek az én körömben borzasztóan tetszett, bevallom, nekem is. A keménytető elektromosan nagyjából 20mp alatt becsukódik a csomagtartóba, vagy épp vissza, mindezt tudja (lassú)menet közben is. A szélvődő gyakorlatilag a fejünk fölé nyúlik, felhúzott oldalablakokkal szinte semmi huzat nincs az első sorban. Erre még rájön, hogy az ülések fűthetőek, sőt beépítettek mind a négybe (hátsóba is!) egy-egy nyakunkra meleg levegőt befúvó airwave rendszert. Mindezeknek köszönhetően gyakorlatilag tavasz elejétől ősz végéig kényelmesen kabriózhatunk, nem fogunk fázni. Mi csak viccből így télen (napsütésben, kabátban) kipróbáltuk: fűtés, ülésfűtés plusz nyakbefúvás feltekerve, felhúzott ablak - hiába volt 0 fok alatt a hőmérő, teljesen élvezhető volt a napsütéses téli vagánykodás.
Az ülés sportos tömésű és jó oldaltartású mégis kényelmes, elsők elektromosan mozgathatóak és memóriásak. Fűthetőek, airwave meleglevegős sállal vannak ellátva, és finoman megmunkált bőr borítást is kaptak, mint ahogy az egész autó belseje: még a műszerfal is bőrözött, egy fontos részegység maradt csak ki. A váltógomb. Az ugyanis alumínium, a sport kinézet jegyében. El lehet képzelni milyen hideg tud lenni télen vagy milyen forró egy nyári napon- ha ilyen autót vennék, első dolgom lenne lebőröztetni, ez tervezői baki.
A kategóriában már elvárható a dupla digitklíma, a sebességtartó és limiteres tempomat, könyöklő, sokhangszórós JBL MP3 lemezes HiFi (kellemes hangzással), bőr kormány, becsukódó külső tükör, stb. Kaptunk hozzá gyári navigációt, már ismerjük, régi térkép volt benne, kezelése sem javult semmit és elég messze is van a sofőrtől, bár előnye, hogy a GPS azonnal rendelkezésre áll. Szerettem a kanyarba forduló xenon lámpákat, a fényre sötétedő belső tükröt, és ötletes a tükör aljába épített kilépő fény vagy a középkonzol oldalán a "szatyortartó" fül is.
Az írás a következő lapon folytatódik!