»» ««

Búvárverda: Honda Insight

Egyéb
1/2. oldal

Sorozatunk első kimondottan környezetbarát működésre tervezett benzin-elektromos hibrid autóját teszteljük, mennyire praktikus búvároknak.

Miután tavasszal bemutatták Magyarországon is, rögtön rácuppantam a jószágra. Ez aztán az igazán környezetvédőknek való autó, és a búvárok ugye (legalábbis a többsége) gondol környezetére. A különlegessége, hogy az új Insight-ot a Honda kimondottan egy mindenki számára elérhető hibrid autónak tervezte.

Honda Insight csomagtér
Csomagtér
Mit is takar a hibrid elnevezés?
Az autót egy takarékos benzinmotor mellett felszerelik egy elektromos motorral is, ami akkumulátorból kap energiát. Ezt a fékezéskor, és menet közben benzinmotorról töltjük, az energiáját gyorsításkor, vagy lassú guruláskor újra hasznosítjuk. Hasonló mint a Forma1-es autók KERS rendszere, csak itt egyrészt automatikus, másrészt sokkal gyengébb. Emellett még egy csomó olyan technológia is található az autóban, mint a piros lámpánál leálló motor, hogy végül egy igazán zöld autó legyen a végeredmény.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük. Magyarországra az Insight mankókerékkel felszerelve érkezik, mivel nálunk még nem alakult ki a vevőkben a bizalom a defektjavító készletek iránt. Ez azért ciki, mert ezzel buktunk szemre kb. 70 liter csomagteret, maradt 339 liter rolóig. Hogy ez kevés? Egyrészt én ha vennék, kidobnám a mankókereket, és máris nyernék további teret, másrészt ne felejtsük el, hogy egy villanymotornak és akksinak is el kell férnie valahol, ezesetben a csomagtér alatt. Szóval nem, ez nem kevés, sőt igen tisztességes és használható méretű. A palack és a táska is befért hosszában, az alapterülettel nincs gond, magassága viszont alacsony- lásd előző bekezdés. Két palackos búvár nem nagyon fér el sajnos, hacsak nem oldjuk meg valahogy a két palack egymáson szállítását, ez az alacsony tér hátránya. A magasság a nagyon csapott hátsórésznek köszönhetően a roló elhúzásával sem növelhető igazán praktikusan.
A csomagtérajtó csapotthátú módjára hatalmas mélységgel nyílik, így az egész térhez hozzá lehet férni, és van ablaktörlő a csomagtér ajtón, ami további plusz pont.
A hátsó üléssor lehajtható, ami a megemelt csomagtér aljával szintbe kerül, úgyhogy tovább növelhető a raktér. Sajnos nem tudja a Honda Civic és Jazz szuper lesüllyedős extráját, ez jutott.

Honda Insight hátsósor
Hátsósor dönthető
Továbblépve az utastérbe
, a hátul ülőknek egész kényelmes helye van, pohártartós karfával és tisztességes lábtérrel, én magam mögött 182 centire belőtt üléssel is elfértem. Bár a fejtér hátul az áramvonalasságnak majdnem áldozatul esett, de ügyesen kicentizték a japcsik. Szép a beltér színvilága, és az anyagválasztás is korrekt.
A vezető számára ha már ült mostani Hondában minden ismerős lesz. A kormány ugyanaz a bőr, és kézreálló mint az új Civicben és Jazzben már megismert, nekem egy percet nem kellett ismerkedni semmivel, minden kézreállt.

Ülések kényelmesek, könyöklőben USB csatlakozó, van tempomat, digit klíma és ülésfűtés, mp3 cd audió ami bluetooth-os telefonkihangosítóként is üzemelhet, 4 irányba állítható kormány, xenon világítás, egyszóval minden - ja nem, a tolatóradart hiányoltam belőle. Hátra ugyanis alig látni, viszont nem rövid- én az Insight-ba szériába raknám, ehz képest a magasabb felszereltségi szintből is hiányzott, sőt nem is rendelhető. Természetesen itt is megtalálható a Honda VSA (ABS + EBD + kipörgés- és kisodródás gátló) elektronikája, 4 tárcsafék, függöny és oldallégzsák, ja és a 2009-es EURO NCAP teszten elért 5 csillag segíti a biztonságos közlekedést.
Végül három extra, amit később kifejtek: fokozatmentes váltó, IMA és villanymotor. Na ezekről fogok írni a második oldalon, ezért most előre hozom az összefoglalót.

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Honda Insight:
Modern, takarékos, kategóriában inkább szűk, hibridként tisztességes csomagtér. Környezettudatos és a mindennapokban is használható hybrid, aminek az ára is emberi szinten mozog.
Bányatavi kirándulásainkhoz 1.5, esetleg 2 búvárral számolhatunk, vagy vegyük ki a pótkereket. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra átlagosan alkalmas.
Adriai útjainkra két búvár hátra simán bepakol, ha még valakit vinni akarunk, ő ne akarjon nagy csomagot hozni. Tankolással nem lesz gondunk, meglehetősen takarékosan lehet közlekedni az autóval.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2

Merülőhelyek

Tiran, Thomas Reef

Egypt, Red Sea

3/3 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 38m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhely nyílt vízi fajokjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés