Búvárverda: KIA Sportage
Egyéb1/2. oldal
Bemutatjuk a koreai gyár kisebbik terepjáróját: bár terepen nem nyúztuk, azt azért felmértük, mennyire praktikus búvárautónak.
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
csomagtér búvár felszereléssel
|
Az autó a megszokott kellemes középkategóriás 4.3 méteres hosszúságú, csomagtartója viszont csak 332 literes, aminél mondjuk láttunk már nagyobbat ebben a kategóriában. Igazából nem is a liter a kritikus, hanem a csomagtér hossza. A 15 literes palack természetesen kényelmesen elfér benne hosszában, de a búvártáska már nem. Nem sok hiányzik, néhány centi, de hiányzik. Így aztán keresztbe kell pakolni, ami nem eredményez jó helykihasználást. A helyzeten meglehetősen sokat javít viszont a csomagtérajtó, amelynél az üveg az ajtótól függetlenül felnyitható, így megtehetjük, hogy berakjuk a csomagokat, lecsukjuk a csomagtartó ajtót, az üvegnyíláson pedig jól megtömjük. Ennek ellenére két, nagy jószándékkal három búvár komplett felszerelésénél többre azért ne számítsunk csomagtér ügyben. Esővédelemből nem meglepő módon jól vizsgázik a Sportage, hatalmas csomagtérajtó utasait megvédi egy jó kis nyárizáportól.
Kényelem terén igencsak jó a helyzet, hátul is kellemes tér és kényelem fogad, igazán ritkaság, hogy még a hátsó üléssor támlájának dönthetősége is változtatható. Természetesen osztottan dönthető, úgyhogy kritikus esetben a csomagtér azért rendesen megnövelhető 1411 literig, ha például több felszerelést vagy nagyobb méretű tárgyat szállítanánk, alja pedig egysíkban marad az üléstámlákon is.
Kényelmes a hátsó sor is
|
Különösen tetszett, hogy nem spóroltak a 12 voltos csatlakozásokkal, jutott a csomagtérbe is belőle szerencsére. A napfénytető természetesen elektromosan mozgatható, kellemesen világossá varázsolja a belső teret, így nyáron nem igazán izgalmas, de télen jól jöhet még a két első ülésfűtés is. Szimpatikus volt az elöl-hátul megtalálható kényelmes könyöklő, hátul pohártartóval, elöl pedig még USB és audio csatlakozással is ellátva.
A személyautókban is fellelhető extrák után nézzük, mi az amivel egy terepjáró hajlamokkal bíró autó pluszt nyújt nekünk! A KIA Sportage EX premium automatikus négykerékhajtással érkezik, amit a fedélzeti elektronika ha szükséges, bekapcsol, emellett természetesen lehetőségünk van kézzel is aktiválni. Különösebb módon nem érezni semmit a bekapcsolásból, legalábbis semmi rántás vagy bármi hasonló nem történik, egyszerűen csak teszi a dolgát és hajtja mind a négy kereket. Másik kuriózuma egyúttal igen jó fejtörő is. Én fél napig tépelődtem, utasaimnak nem volt ennyi ideje rájönni mi az a néhány, időnként megváltozó betű a visszapillantó tükör sarkában. N, W, SW - fél nap, de rájöttem: digitális iránytű! Sok hasznát nem látom a mai GPS-es világban, főleg nem egy ilyen "nagyjából délkeletre tartasz" információnak, de nyilván a gyártó úgy érezte iránytű nélkül nem terepjáró a terepjáró. Személyes véleményem szerint egy hagyományos dőlésjelzéssel kombinált pontos műhorizont hasznosabb információt adna a sofőrnek (pl. hogy vigyázzon, mert túlzottan megdőlt az autó terepen!).
Szintén gyári és hivatalos, bár nem alap extra a gallytörőrács elől. Felfogatása elég gyengécske, de igazából funkciója is elsősorban esztétikai, másodsorban pedig a kisebb koccanásoktól azért jól megvédi az autót. Cserébe gyalogosokkal nem bánik kesztyűskézzel, mondjuk ez egyik terepjárónak sem kiemelt tulajdonsága.
Az írás a következõ lapon folytatódik!