»» ««

Búvárverda: Honda Accord Tourer

Egyéb

Eheti búvárverdánk a honda karcsú, családi kombija, vajon a design mennyire ment a praktikum rovására?

A Honda Accord Tourer talán az egyik legszebb kombi, amit jelenleg megvehetünk. Áramvonalas, sportos forma cseles ívekkel, amiből már az új civic esetén is ízelítőt kaptunk, a nálunk járt verzió pedig erős dízelmotoros - elég jó kombinációnak tűnik.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Honda Accord csomagtér
Mázli, pont elfér a 15L palack
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
Az Accord esetében az a furcsa helyzet állt elő, hogy a kombi csomagtartója kisebb, mint a limuziné, a 487 literrel szemben csupán 406 literes, amit tovább cifráz, hogy a csomagtérbe belenyúlik a kerákjárati ív, valamint, hogy a hátsóajtó hihetelenül csapott - ami szép ugyan, de a felfelé terjeszkedést jól meg is gátolja. Ezekután kellemes meglepetés volt, hogy a két oldalon a kerékdomborulat mögött pont elfér a 15 literes palack, középen így a hoszabb búvártáskának megvan a kényelmes helye.
A redőny alatt három komplett felszerelést el lehet helyezni, ám gyárilag kapunk az autóhoz egy kihúzható elválasztó(madzag)rácsot, így a felfelé terjeszkedésünk esetén nem tesszük ki magunkat fékezéskor előrecsúszó csomagok okozta sérüléseknek. Ha ezt a felső részt is hozzávesszük, plafonig pakolva négy takarékosan pakoló, de komplett búvár felszerelését is elnyel.
Térigényünk a csomagtérben további praktikus rejtekhelyekkel orvosolható, baloldalt lenyitható panel mögött még 12V csatlakozás is leltem (jobb oldalon a mélyláda található itt), valamint rekesz van a csomagtér felnyitható alja (ami a pótkereket és további tárolóhelyet rejt) mellett is két oldalt. Találunk füleket a csomagtérhálóhoz, és egyéb rögzítendőnek, sőt kétoldali világítást - ebből egyet szoktak adni, amit jellemzően az ember ügyesen eltakar valami csomaggal. Végül egy extrával zárjuk le a csomagteret - szó szerint, a csomagtérajtó gombnyomásra motorosan záródik, koszos ajtó esetén hasznos lehet, egyébként gyorsabb simán lecsapni, felnyitni egyébként is kézzel kell.
Természetesen a hátsóülések osztottan lehajthatóak, amivel tovább növelhető a raktér, itt nincs semmi trükkös megoldás, mint a lesüllyedő üléslap, de a hátsó utasok pohártartós könyöklőt azért találhatnak benne.

Kellemes belsőtér
Ha már áttértünk az utastérre, itt azt kapjuk, amit nagyjából a hossztól elvárunk, kényelmes felnőttek szállítására lett méretezve, 183 centire belőtt ülés mögött jól elfértem, és hátul is részesülünk a klimatizációból a befúvóknak köszönhetően. Mindenhol igényes anyaghasználat, és szép formák fogadnak. Előlre átülve nézzük a hasznos extrákat.
Minden irányba mechanikusan állítható, vezetőnek deréktámasszal szolgáló fűthető üléseket találunk, ez utóbbi jól jöhet télen, amikor a hideg utastér lassan melegszik. Ezen segíthet a napfénytetőn beáramló napfény is, ami motorosan nyílik, az árnyékolója viszont kézzel mozgatandó. Éjszaka jól jön a xenon fényszóró, megszokott extra a kétzónás digitklíma, és a már-már honda védjegy kényelmes bőrözött kormánykerék, amiről vezérelhető hat lemezet mp3 kompatibilis audió, és a tempomatot, ami tartani tudja csupán a sebességet, limitálni nem. Nem hiányzott a fényérzékelős visszapillantó tükör és az esőérzékelős ablaktörlő sem, és ennél a hosszúságnál különösen jól jött az elől-hátul érzékelő radar, tehát alapvetően minden fontos extra fellelhető a legmagasabb executive felszereltségben.

A tesztautónk a gyártó friss 2.2 literes, 150 lóerős turbodízel motorjával, és egy öt sebességes automata váltóval érkezett. A honda nem hangos, finom járású dízelmotorja kellemes meglepetés, kétezernél már érezhetően gyorsulunk az elérhető 350 Nm nyomatéknak köszönhetően. A váltó kezelhető kézzel is a kormányon található "F1" váltófülekkel, de ennek nagyjából semmi jelentősége, az automata jó ütemben, és meglehetősen gyorsan vált, egyébként is gyorsan visszavált oda, ahol "ő" jónak gondolja - és igaza is van.

Albumhoz klikk a képekre.
Biztonsági
szempontból a honda VSA (blokkolás -sodródás -kipörgésgátló), elektronikus fékerőelosztó, legalább hat légzsák, ütközés mérséklő rendszer és az elvárható 5 csillagos töréstesztet kapott karosszéria vigyáz ránk. Akinek ez sem elég, létezik egy advanced safety felszereltség olyan mókákkal, mint az intelligens ráfutásvédelem, sávelhagyásjelző elektronika, és a többi.

Összességében az Accord Tourer jó benyomást tett rám, áramvonalas, és sportosan szép formája igazán tetszetős, belül jó anyagokkal készített komfortos kombi, és jó vezetni még automata váltóval is. Raktere hosszához képest kicsi - ezt az áldozatot meg kellett hozni a külcsín érdekében - mégis kellően praktikus, és jól használható.

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Honda Accord Tourer 2.2 Executive kompromisszumokkal bár, de kellően jól hasznosítható terekkel rendelkező, kényelmes, és igen sportos kinézettel megáldott verda.

Bányatavi kirándulásainkhoz védőhálóval, és ügyes pakolással négy takarékosan csomagoló búvár komplett felszerelését elviszi, de hármat biztosan. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra mérsékelten javasolt, elég alacsonyan van az alja, esővédelme jó.
Adriai útjainkra négyen is vállalkozhatunk bátran, a dízelmotor miatt az üzemanyag költségek sem lesznek magasak, ha kerüljük a városi forgalmat.

A nálunk járt Honda Accord Tourer 2.2 Executive Automata metálfestéssel, és regadóval 8.95M forint, a legkisebb két literes benzinmotorral 7.249M forintért hozható el.

Tesztautónk adatai:
2199 ccm soros, négyhengeres, turbodízel motor (CRD, i-DTEC+DPF)
Maximális teljesítmény: 150 LE / 4000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 350 Nm / 2000 rpm
Elsőkerék-hajtás, 5 fokozatú automataváltó
Végsebesség 207 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 9,8 s
Gyári fogyasztások:
Város: 8,6 l/100 km
Országút: 5,4 l/100 km
Vegyes: 6,6 l/100 km
Hosszúság: 4750 mm
Szélesség: 1840 mm
Magasság: 1470 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Üres tömeg: 1459 kg
Csomagtartó: 406/1252 liter
Üzemanyagtartály: 65 liter

A tesztelésérhez a Honda Motors Hungary biztosította a járművet.
Kapcsolódó írásaink:


Merülőhelyek

Manta Point, Pulau Wai

Indonesia

2/2 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) könnyű körülmények
max: 9m, látótáv: 4-10m , driftes

speedboat-os megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágcápa mantarája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés