Búvárverda: Nissan Qashqai+2
EgyébA Nissan városi terepjárója már egy ideje piacon van, a +2 egy nagyobb kiadás, így valószínűleg búvárok számára még praktikusabb kivitel.
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Albumhoz klikk a képre.
|
A +2 méretei megnőttek az alap Qashqai-hoz képest, 21 centi hosszában, és a csomagtér is kapott 140L pluszt, így alaphelyzetben 550 litert kapunk, ez elég soknak hangzik. A csomagokat berakva ami elsőre szembetűnik, hogy nagyon magasan van az egész, jó nagyot kell emelni. Az 550 liter igencsak hosszú csomagtérben nyilvánul meg, ami gondot okozhat a hátsó csomagok elérésében kisebb termetű tulajdonosának, főleg ha koszos is az autó. A csomagteret némileg megtöri ugyan hátsó utasok könyöklőjéül is szolgáló kerékjárati ív, de kicsit legózva a négy búvárfelszerelést akár a redőny alá is be lehet költöztetni. A csomagtérpadló alatt meglepő módon csak mankókereket találunk, valamint kisebb-nagyobb tárolórekeszeket- hogy ez benne van-e az 550 literben, azt nem tudom, de pakolni ide is lehet. Gyárilag itt kiképeztek helyet a kiszerelhető redőnynek is, ami nyilván útban lenne a harmadik üléssor két ülésén "terpeszkedő" utastársaknak.
A csomagtérről szokásunk szerint a hátsó üléssorra ugornánk, ám itt a csomagtérben is akad egy hátsó-hátsó üléssor, ami sajna fixen be van építve, így állandó kísérőnk lesz- számomra szimpatiksabb, ami kiszeredhető, ha inkább a nagyobb csomagtér, mintsem a hét személy miatt vettünk Qashqai+2-t.
Albumhoz klikk a képre.
|
A hátsó üléssor különlegessége nyilvánvaló, mozgatható előre-hátra valamint dönthető - hiszen csak így lehet hozzáférni a +2 üléshez. Igazság szerint kipróbáltam, némi kompromisszummal elfértem mindhárom sorban a 183 centimnek beállítva, ami nagyon meglepett, ebből következik, normál 2 sort használva bőven kényelmes. A mozgatható és dönthetőség miatt egyébként hátul is kényelmes üléspózt lehet felvenni két utasnak, középre egy hatalmas, pohártartós, tárolórekeszes könyöklőt is lenyithatnak, és ugye az üvegtető is nekik igazán látványos.
Belső tér kidolgozása minőségi, szép a bőrözés, jó az anyaghasználat. Vezető szempontból mechanikusan állíthatjuk mindenfelé a fűthető bőrüléseket, viszont a kormány az borzalmas. Vékony és valami fura okból műanyag tapintású és hatású bőr (?) bevontatot kapott, az autó egyértelműen leggyengébb pontja.
Tekna felszereltségben extraként kényelmünkről a bőrön kívül könyöklők, két zónás klíma, kormányról vezérelhető, blutooth-os, usb-s mp3 lemezes cdtár illetve tempomat, gyári TMC vevős navigációs rendszer, és automata váltó gondoskodik. Trükkös extra a kulcsnélküli indítás, elég ha a zsebünkben van, és hogy az autó nyitásához se kelljen keresgetni, az ajtókon pici gumírozott gombot elég megnyomni a zárás-nyitáshoz. Láttunk már persze automatikusan záródó és nyitódó autót, de ott mindig benne van az emberben a kisördög - tényleg lezárta magát? Ez a megoldás nekem szimpatikusabb, nem kell távirányítóval vacakolni, mégis megvan a tudat - igen, lezárva - okos! Jó látni, hogy terjed a dupla 12V csatlakozás, és persze ne feledjük az elektronikusan állítható összkerékmeghajtást sem, ami így ősszel, tél kezdetén sok kellemetlen helyzetből kihúzhat minket.
Albumhoz klikk a képre.
|
Kényelmi felszereltség természetesen bőséges, biztonságról négy tárcsafék, légzsák hegyek, és a magas felépítmény is jól véd ütközésektől. A hasznos extrákat már említettük a belső térnél, így hát az összefoglaló van már csak hátra.
Összességében a Nissan Qashqai+2 2,0 dCi 4X4, Tekna egy komfortos, jó minőségű anyagokból összerakott városi terepjáró, terjedelmes csomagtérrel, hasznos extrákkal, erős fogyasztással. Az összkerék meghajtásnak köszönhetően rosszabb minőségű utakra is bátran bemerészkedhetünk, de azért nem valódi terepjáró, ezt tartsuk észben!
Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Qashqai+2 jó választás lehet rosszabb útminőségű merülőhelyek megközelítéséhez akár négy búvárnak is, kellemes és jól felszerelt beltartalom, erős motor a hozzá való fogyasztással, és elég nagy csomagtér.
Bányatavi kirándulásainkhoz négyen bepakolhatunk, és az eső utáni földesutakon se leszünk gonban, köszönhetően a 4x4 meghajtásnak és a magas felépítménynek. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk, ne feledjük a két bőrülés mindig itt van!
Adriai útjainkra szintén négy búvárral elindulhatunk, utazásunk komfortos, ámde nem a legtakarékosabb lesz.
A nálunk járt Nissan Qashqai+2 2,0 dCi 4X4, Tekna 9.36M forint agyon extrázva, alapára 5.59M forint benzinmotorral.
Tesztautónk adatai:
1995 ccm soros, négyhengeres, turbodízel motor Maximális teljesítmény: 150 LE / 2000 rpm Maximális forgatónyomaték: 320 Nm / 2000 rpm Elsőkerék-hajtás, 5 fokozatú automata váltó Végsebesség 183 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra 12,4 s Gyári fogyasztások: Város: 10,0 l/100 km Országút: 6,6 l/100 km Vegyes: 7,9 l/100 km |
Hosszúság: 4525 mm Szélesség: 1780 mm Magasság: 1645 mm Tengelytáv: 2765 mm Üres tömeg: 1674 kg Csomagtartó: 550/1520 liter Gumiméret: Üzemanyagtartály: 00 liter |
A teszteléshez nyújtott segítségért köszönet a Nissan Magyarországnak.