Búvárverda: Peugeot 308SW
Egyéb1/2. oldal
Év elején teszteltük a ferdehátú kivitelt, most megnéztük, mennyit hoz a plusz 22 centi és a kombi karosszéria, amivel több az SW.
Nézzük először búvárszemszögből, mit teljesít a kombi 308 ha terhet kell szállítani?
Csomagtartó
|
A csomagtér nem meglepő módon igen méretes, kellemesen alacsony és nagy ajtónyílással rendelkezik, emellett még agyon is variálható. Alap kivitelben 570/674 (víztérfogat) literes a kalaptartó alatt, amit annak behúzásával a kényelem elvesztése nélkül tovább növelhetünk felfelé. Ha további helyre van szükség, a hátsó üléssor -ami egyébként három teljesen különálló és kivehető ülésből áll- előre-hátra mozgatható, így az utastér terhére tovább növelhetjük a csomagteret. Ha pedig ez sem elég, a hátsó sor háttámláját ráhajthatjuk az ülőlapra, vagy az egész ülést felhajthajtuk az első ülés mögé. Ha pedig garantáltan nem lesz rá szükség, ki is vehetjük utunk előtt, így 2149 literesre nő a mérete. Alap helyzetben is elfér kalaptartó nélkül három-négy búvárnyi felszerelés, de összenyitott hátsó résszel a 2 köbméterbe jöhetnek a haverok cuccai is.
A helykínálattal az utastérben sincs gond, a hátsó ülésen alaphelyzetében a 183 centimmel elfértem magam mögött. Amikor csak négyen utaznak a középső hátsó ülésből asztal varázsolható, de egyébként kis asztalkát az első ülések támláján is talál a hátsó utas. Az ülések kényelmesek, könyöklő, sokféle állítási lehetőség, multikormány, igényes mint ahogy az egész beltér is, a hatalmas üvegtető pedig tágassá, napossá teszi az autó belsejét- hátul ülők előnyben!
Műszerfal
|
A tempomat sebességhatárolós is, amit én még praktikusabbnak is tartok, mint a hagyományos kizárólag sebességtartó elektronikát. Gyorsan ráérez az ember az előnyére, hogy nem kell mindig az órát nézni, mikor szaladt meg kicsit a ló. Megszaladni egyébként a 136 LE-s dízel motor könnyen megszaladhat, mert az utastér hihetetlen csendes, semmi menet- vagy motorzaj nincs, nem hallani, hogy 90 vagy 170 a sebességünk.
Autónk felszereltségéhez tartozik a gyári navigáció is, ami tartalmazza Magyaroszág térképét is. Meglehetősen okos, meg lehet adni uticélunkat pontosan (utca, házszám szerint), és alapvető POI (érdekességek) adatokkal is fel van töltve. Sajnos a térkép viszont nem valami friss, még a Balaton déli partján levő M7 szakasz sincs teljesen végig, pedig már a határig ér a pálya, de lehet csak a tesztautóban nem lett frissítve a térkép. A műholdakat azonnal megtalálja, szép éles képe van, és ügyesen ránagyít a térképre ha kell- ellenben magyarul nem tud. A beépített mobiltelefon kihangosító rendszer segítségével menet közben is biztonságosan tudunk beszélni.
Az írás a következõ lapon folytatódik!