Búvárverda: Renault Grand Scenic
Egyéb1/2. oldal
Előzetes várakozások szerint ideális búvárverda a soron következő tesztalanyunk: nagy, kényelmes. Beváltja-e vajon a reményeket?
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Hatamas csomagtér
|
Gyors pillantás a gyári adatlapra, 752 literes az alap csomagtartó, van autó ahol ez a méret a hátsó ülések bevonásával érhető csak el. Hatalmas hodály, a táska szinte eltűnt benne, hosszában is van hely, és persze mögötte, mellette, felette és a padló alatt is akad pár rekesz az apróságoknak. Négy búvár motyóstól ezzel az autóval bárhová bármikor elindulhat. Mellesleg a Reanult Scenic mindig is híres volt a térkínálatról, jellemzően telepakolták kisebb-nagyobb rekeszekkel a csomagtartón kívül az utasteret. Így aztán úgy el lehet pakolni mondjuk a konzervet, esetleg ólmokat, hogy az autó több szatyornyi cucc eltüntetése után is üresnek látszik- és persze jól benne lehet felejteni sokmindent.
Természetesen van amikor a sok hely nem elég. Abban az elképzelhetetlen esetben, amikor a 752 liter kevés, a redőny elhúzásával felfele is terjeszkedhetünk, illetve a hátsó sor eltávolítással bővíthetjük a "plató" méretét. A hátsó három ülés -nem üléssor- külön-külön kivehető kettő darab mozdulattal. Ha mindent kiveszünk egy ruhásszekrény is befér, igazi kisáruszállítót kapunk- roppant nagy, és jól variálható a 2 köbméterig bővíthető csomagtér, ezen nincs mit ragozni. Az ajtaja teljes szélességben és magasságban engedi pakolni a belső teret, mellesleg felfelé nyílik és jól megvéd egy gyors nyári esőtől is.
Kiszerelt hátsó ülésekkel
|
Természetesen elöl utazni sem rosszabb. Tágas, és kényelmes, középen egy sínen mozgatható könyöklő hatalmas beltartalommal elnyeli a gyerekjátéktól a térképek kötegén át egy komplett ABC nass készletét is. A sofőr számára a navigálást végre nem valami spéci egzotikus, hanem TOMTOM navigáció segíti, ami SD kártyán található így könnyedén frissíthető, a kezelése pedig a könyöklő elején található joystick és gombok segítségével történik. Nem mondom, hogy élmény a kezelése, egy érintőkijelzős PDA ronggyá veri, de a gyári navigációk között kiemelkedően jó. Természetesen magyarul beszél és hazánk utcaszintű térképe sem hiányzik belőle. Kicsit talán magyartalanul fogalmaz, de ez nem zavaró. Ráadásul roppant gyorsan megtalálja a műholdakat.
A műszerfal legmeghökkentőbb tulajdonsága mégis az, hogy az égvilágon semmi műszer nincs ott, csak két színes kijelző. A kisebbik a GPS-é, a nagyobb-hoszúkás TFT monitor maga a műszerfal, ahová akár egy autós játékban a fedélzeti computer mindig a szükséges műszereket, adatokat rajzolja ki. Menet közben a fordulatszámmérő és a sebesség látható, aminek helyén hátramenetbe kapcsolva a tolatóradar képe jelenik meg, de ha az audióval matatunk, itt látjuk azokat az információkat is, és még folytatható a sor. Mindig a szükséges adatokat jeleníti meg, nagyon szép és éles (természetesen szabályozható fényerejű) képminőségben.
Az írás a következő lapon folytatódik!