Búvárverda: Renault Mégane Grandtour
EgyébIsmét egy népszerű típus új verzióját vizsgáljuk meg, a kombi Mégane eddigi kiadásaiból nagyon sok fut most is útjainkon.
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Albumhoz klikk a képre.
|
Nos, ha megnézzük a képet, láthatóan három búvártáska simán elfér egymás mellett még a redőny alatt is a több, mint 490 literes térben. Bátran mondhatjuk, hogy három kényelmesen, de akár négy búvár komplett felszerelését is elraktározhatjuk, ha úgy adódik. A belseje kárpitozott, és aránylag rögzített, így a tisztítása macera volt, miután a picit koszos búvártáskát bedobtam. Szimpatikus, hogy sikerült a 12 voltos csatlakozót elhelyezni itt is, így a hűtőtáska járhat hátul a hosszú utak alatt, két oldalt a kerékjárati ív mögött határolós rekeszek vannak az apróságokat elrejteni, és a rögzítőszemeket is megleljük, ha hálózni akarnánk. Egyszóval egy tágas, jól felszerelt csomagtér, amit a Grandtour számunkra nyújtani tud, ha kell, felfele még terjeszkedhetünk, és természetesen előre is, az osztva dönthető üléstámlák lehajtásával. Itt az ülés és csomagtér közötti rést egy takaróborító hivatott lenne takarni, ám az részleges lenyitáskor sajna nem kíván lejönni, apró tervezési hiba.
Az ajtó jól véd eső elől, és kellően tágas nyílást tár fel, ahol akár nagyobb tárgyakat is be tudunk szuszakolni, ha úgy hozza a sors.
Albumhoz klikk a képre.
|
Az első üléssor a nálunk járt legalapabb felszereltségnél sok extrát nem tartogat, átlagos kényelem és alap állíthatóság. A műszerfalon egyedüli extra (külön extraként került bele) egy két zónás digit klíma, amit már az összes korosztályos Renaultban láthattunk, illetve az MP3 CD kompatibilis audió.
Ezen felül említést érdemlő extra nincs, a kártyás-gombos indítás már közismert az előző Grandtour-ból, a kormány egy jó formájú, ámde komforttalan műanyagdarab, én tuti lebőröztetném pár ezer forintért. A műszerfal féldigitális, gyárilag könyöklő jár előlre is, és itt vége is a felsorolásnak.
A tesztautót a Renault 1.5 literes, 105 lóerős turbodizel motorjával kaptuk, ami nagyon kellemesen és takarékosan mozgatta a 1300 kilós járművet a hat sebességes váltóval jól összedolgozva. A futómű kicsit felhozza az úthibákat (legalábbis téligumival), láttam már kényelmesebb francia rugózást, de messze jobb, mint az autópályára tervezett német márkéké - bár lehet, tényleg csak a középkategóriás téligumi volt a ludas. A váltó már most is bizonytalanul nyúlós volt, félő, hogy a francia váltóbetegsége meg lesz pár tízezer kilométer után. Fogyasztásban remekelt, hideg koratéli időjárásban rövid budapesti utak + tempós autópálya után is 4,9 liter volt, ami nagyon közeli a gyári adatokhoz.
Biztonságunkról négy légzsák, négy tárcsafék, ABS, ESP és 5 csillagos törésteszt gondoskodik, ezen a téren tehát nem lehet panaszunk.
Albumhoz klikk a képre.
|
Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Renault Mégane Grandtour 1.5 dci egy takarékos, tágas, emelett megfizethető árú kombi, ideális mindennapi munkatárs lehet akár oktatóknak is.
Bányatavi kirándulásainkhoz három lazán, négy takarékosan pakoló búvárra számolhatunk, csomagtartó tálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra átlagosan használható.
Adriai útjainkra négy búvárral bátran nekivághatunk, nem lesz helyprobléma, és az utiköltség is kellemesen alacsonyra kalkulálható.
A dízelmotoros tesztautónk Expression felszereltséggel + pár rendelhető extrával akciósan regadóstól 4.98M forint, alapára 1.6 100LE benzin motorral 3.890M forint.
Tesztautónk adatai:
1461 ccm soros, négyhengeres, turbo dizel motor Maximális teljesítmény: 105 LE / 4000 rpm Maximális forgatónyomaték: 240 Nm / 2000 rpm Elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kéziváltó Végsebesség 190 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,2 s Gyári fogyasztások: Város: 5,5 l/100 km Országút: 4,0 l/100 km Vegyes: 4,5 l/100 km |
Hosszúság: 4559 mm Szélesség: 1804 mm Magasság: 1507 mm Tengelytáv: 2701 mm Üres tömeg: 1306 kg Csomagtartó: 491/1567 liter Gumiméret: 195/65 R 15 Üzemanyagtartály: 60 liter |
A tesztelésért köszönetet mondunk a Renault Magyarországnak.