»» ««

Búvárverda: Renault Clio Grandtour

Egyéb

Kis autóból kombi változat, ki hallott már ilyent? Nos, a Renault megcsinálta.

Búvárverda sorozatunkban ritkán tesztelünk kisautókat, hiszen jórészüknek a csomagtere elég pici, egy búvártáska meg is tölti. A Renault Clio sem kimondottan nagy autó, ám a gyártó megtalált egy olyan piaci rést, amiben alig akad résztvev - a kicsi, ámde praktikus családi autóét, és megalkotta a Clio Grandtourt.

Meglepő méretek a csomagtérben
Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?

Tesztünk kelléke a szokásos: közepes méretű búvártáska, amelyet megnézzük, hogyan és hány férne el belőle. A csomagtér űrtartalma 439 liter, ami már nem kisautós, több tesztelt jármű rendelkezett ilyesmi mérettel, sőt. Mivel kombi, a kialakítása is ideális, őszintén szólva meg is lepett, ugyanis a búvártáska kis noszogatással hosszában is elfért. Egymás mellett kettőnek kényelmesen van hely, és akkor felfele még lehet terjeszkedni, hiszen ki van képezve hely akár rácsnak, hálónak is a hátsó ülések mögött. Nincs mese, három búvártáska simán befér, talán még négy is. Döbbenet. A csomagtér padlólemeze kétszintes, ha bent hagyjuk a hátsó üléseket ledöntve sík felülethez jutunk, ha kivesszük, kapunk további kézélnyi magasságot és ezzel persze jópár liter plusz űrtartalmat. Sajnos 12 voltos csatlakozó már nem jutott hátra, de ne legyünk tellhetetlenek, a csomagtér ajtaja viszont jól véd az eső elől és be is ülhetünk hátra öltözni.

A csomagtérről átlépve a utastérbe, a hátsó üléssor osztva dönthető, ahogy már említettem a kivehető csomagtér padlólemezzel síkba, egyébként nem, de ez jó megoldás hiszen egyszerűen választhatunk a szállított csomagnak megfelelően. Az ülések nem igazán rendelkeznek kényelmi extrával, nincs könyöklő és az ablakot is kézzel kell tekerni, emellett bizony felnőtt ember ha akkorára nő, mint én (183cm) egy hasonló méretű mögött már nem ül kényelmesen, lába az első ülések táblájába nyomódik. Nincsenek csodák, ez egy kis autó nagy csomagtérrel, így az utastéren kell spórolni, de pontosan annyit így is ad, mint egy jó kisautó. Ha felnőttnek nem is kényelmes, két-három gyereknek pont megfelelő hátul, elöl pedig anyu-apu elfér- kényelmesen. Elöl ugyanis van hely, kellően kényelmesek és állíthatóak az ülések.

Szemnek, kéznek egyaránt megfelel
Nálunk egy meglehetősen jól felszerelt Clio kombi járt, így a vezetőjét tolatóradarral, sebességtartó és limitáló tempomattal, digitális klímával, esőérzékelős ablaktörlő és fényszóróval, kényelmes, bőr borítású kormányról vezérelhető mp3 CD-s hifivel kényezteti, tudjuk állítani az ülés magasságát, és az ablakok is automatikusan mozognak a végállásukba. Kiemelt extra a gyári TomTom navigáció, aminek különlegessége, hogy a vezérléséhez egy kis távirányító tartozik. Lehet azt mondani, ez milyen figyelmesség, de valószínűleg csak nem akartak másik műszerfalat tervezni, ám ez lényegtelen, mert így odaadható az utasnak, nem a sofőr matat legalább rajta vezetés közben. A biztonságról hat légzsák, 4 tárcsafék, ABS, ESP és 5* NCAP törésteszt gondoskodik.
Természetesen látszik, hogy élesen meghúzták a határt, mit kaphatunk a kategóriában és mihez vegyünk eggyel nagyobb Mégane-t. Nincs kétzónás klíma, ülésfűtés, a felhasznált műanyagok is kopognak, szövetborítás is kevés helyen van, és még beleköthetnénk másba is. Ha ezeket hiányoljuk irány a Mégane, de ezek a használhatóságot nem, csak a "luxus érzetét" növelik, hiszen minden benne van amire átlagos esetben szükségünk lehet.

Motorikusan a legerősebb 1.5 literes 105LE turbódízellel és egy hat sebességes kéziváltóval felszerelt verziót kaptuk. Járt már nálunk ez a motor nagyobb autóban (Megane Grandtour és Grandscenic - teszteket lásd lap alján), amivel szintén elboldogulgatott, de a Clio Grandtour ezzel a motorral és a hat sebességes váltóval maga a tökéletesség. Az erős motor nagyon jól mozgatja a könnyű kis autót és elég nyomatéskos (240nm), hogy akár 2000 fordulat/percnél felválthassunk, így a hat sebességes váltóval kombinálva a fogyasztása döbbenetesen alacsony lesz, mégsem érezzük, hogy lomhán cammogunk.

Albumhoz klikk a képre.
Összességében
mit mondhatok a Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique felszereltségű tesztautónkról?
Bár egyértelműen ügyeltek, hogy megmaradjon a kis-középkategóriának, a lényeg, a végeredmény véleményem szerint a jövő igen népszerű magyar családi autója lett. Kisautó, így olcsó, jól fogyaszt, tágas a csomagtere, elől két felnőtt hátul két, vagy akár három gyerek elfér, és a felhasznált megoldások minősége is inkább közepes mint alsókategóra. Megfontolandó választás, ha olcsó, mégsem fapados családi autót keresünk- akkor is, ha búvárok vagyunk.

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Clio Grandtour praktikusan pakolható, takarékos, és megfelelően kényelmes választás, ami akár négy kisebb termetű felnőttet is elfuvaroz felszerelésestől bárhová.

Bányatavi kirándulásainkhoz három komplett búvárcuccot kényelmesen elszállít, csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra csak úgy használjuk, mint minden efféle kisautót.
Adriai útjainkra szintén három búvár felszerelését és egyéb ruházatát kényelmesen befogadja, de a hátsó ülésre keressünk nem langaléta sporttársat. Fogyasztásban viszont kellemes meglepetések fognak érni, mert utazásunk igen olcsóra fog sikerülni, saját mérésem 1/3 autópálya és Budapest, 2/3 országúttal 4.4 liter 100 kilométerre, ami jobb, mint a gyári vegyes fogyasztás.

A nálunk járt Renault Clio 1.5dCi 105LE Dynamique ára extrázva 4.9M, alapára 1.2 (75Le) eco2 benzinmotorral 2.79M Ft.

Tesztautónk adatai:
1461 ccm soros, négyhengeres, turbódízel motor
Maximális teljesítmény: 105 LE / 4000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 240 Nm / 2000 rpm
Elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kéziváltó
Végsebesség 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,4 s
Gyári fogyasztások:
Város: 5,7 l/100 km
Országút: 4,1 l/100 km
Vegyes: 4,6 l/100 km
Hosszúság: 4228 mm
Szélesség: 1719 mm
Magasság: 1513 mm
Tengelytáv: 2575 mm
Üres tömeg: 1235 kg
Csomagtartó: 439 liter
Gumiméret: 185/60 R15
Üzemanyagtartály: 55 liter

A tesztelésért köszönetet mondunk a Renault Hungáriának.
Kapcsolódó írásaink:


Merülőhelyek

Kanyon

Egypt, Red Sea

7/14 db alapján:érdekes(átlag: 3.9) átlagos nehézségű
max: 51m, látótáv: 10-25m , áramlás

parti merülészátony merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilágteknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés