»» ««

Búvárverda: Renault Grand Scenic

Egyéb
1/2. oldal

Előzetes várakozások szerint ideális búvárverda a soron következő tesztalanyunk: nagy, kényelmes. Beváltja-e vajon a reményeket?

A Renault idén meglehetősen sok típussal jelent meg a piacon, valószínűleg ők az előre menekülést választották az autóipart érintő válságban. A most tesztelt Grand Scenic a francia cég ismert egyterűjének, a Scenicnek hosszított, nagyobb változata, ami természetesen hét személyes. A mi változatunkból a sámlikat kihagyták hátulról, így miénk a teljes csomagtartó. Négy és fél méter hossz, egyterű- ígéretes kezdet!

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?

Hatamas csomagtér
Tesztünk kellékei a szokásosak lennének, de a 15 literes acél búvárpalack sajnos épp próbázáson volt, így csak a közepes méretű búvártáska maradt. Mivel ez nagyobb, mint a palack azért nem akkora gond ez, így is fel lehet mérni hány, és hogyan férne el belőlük.
Gyors pillantás a gyári adatlapra, 752 literes az alap csomagtartó, van autó ahol ez a méret a hátsó ülések bevonásával érhető csak el. Hatalmas hodály, a táska szinte eltűnt benne, hosszában is van hely, és persze mögötte, mellette, felette és a padló alatt is akad pár rekesz az apróságoknak. Négy búvár motyóstól ezzel az autóval bárhová bármikor elindulhat. Mellesleg a Reanult Scenic mindig is híres volt a térkínálatról, jellemzően telepakolták kisebb-nagyobb rekeszekkel a csomagtartón kívül az utasteret. Így aztán úgy el lehet pakolni mondjuk a konzervet, esetleg ólmokat, hogy az autó több szatyornyi cucc eltüntetése után is üresnek látszik- és persze jól benne lehet felejteni sokmindent.
Természetesen van amikor a sok hely nem elég. Abban az elképzelhetetlen esetben, amikor a 752 liter kevés, a redőny elhúzásával felfele is terjeszkedhetünk, illetve a hátsó sor eltávolítással bővíthetjük a "plató" méretét. A hátsó három ülés -nem üléssor- külön-külön kivehető kettő darab mozdulattal. Ha mindent kiveszünk egy ruhásszekrény is befér, igazi kisáruszállítót kapunk- roppant nagy, és jól variálható a 2 köbméterig bővíthető csomagtér, ezen nincs mit ragozni. Az ajtaja teljes szélességben és magasságban engedi pakolni a belső teret, mellesleg felfelé nyílik és jól megvéd egy gyors nyári esőtől is.

Kiszerelt hátsó ülésekkel
A hátsó sor
tehát három különálló és felnőtt számára is kényelmes ülésből áll, amelyek előtt felhajtható asztalka is található. Alattuk kihúzható fiók és felnyitható rekesz, 12 voltos csatlakozó, a középső ülés támláját lenyitva pedig egy nagyobb asztalkához jutnak a hátul terpeszkedő utasok, akiknek még lábtér is bőséggel jutott. Ha pedig a nap zavaróan rájuk süt, még egy kis redőnyt is felhúzhatnak, de persze a klímának is vannak hátul befúvói. Mázlisták a hátul utazók, családom ott utazó tagja egy 180km-es út után így sommázta a véleményét: "tesóm, ilyen autót vegyél"!

Természetesen elöl utazni sem rosszabb. Tágas, és kényelmes, középen egy sínen mozgatható könyöklő hatalmas beltartalommal elnyeli a gyerekjátéktól a térképek kötegén át egy komplett ABC nass készletét is. A sofőr számára a navigálást végre nem valami spéci egzotikus, hanem TOMTOM navigáció segíti, ami SD kártyán található így könnyedén frissíthető, a kezelése pedig a könyöklő elején található joystick és gombok segítségével történik. Nem mondom, hogy élmény a kezelése, egy érintőkijelzős PDA ronggyá veri, de a gyári navigációk között kiemelkedően jó. Természetesen magyarul beszél és hazánk utcaszintű térképe sem hiányzik belőle. Kicsit talán magyartalanul fogalmaz, de ez nem zavaró. Ráadásul roppant gyorsan megtalálja a műholdakat.
A műszerfal legmeghökkentőbb tulajdonsága mégis az, hogy az égvilágon semmi műszer nincs ott, csak két színes kijelző. A kisebbik a GPS-é, a nagyobb-hoszúkás TFT monitor maga a műszerfal, ahová akár egy autós játékban a fedélzeti computer mindig a szükséges műszereket, adatokat rajzolja ki. Menet közben a fordulatszámmérő és a sebesség látható, aminek helyén hátramenetbe kapcsolva a tolatóradar képe jelenik meg, de ha az audióval matatunk, itt látjuk azokat az információkat is, és még folytatható a sor. Mindig a szükséges adatokat jeleníti meg, nagyon szép és éles (természetesen szabályozható fényerejű) képminőségben.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 3. Jules 2009 sze 27. 09:25  
Nem ártana egy kicsit még átfésülni nyelvileg... :-)
 2. Thomasbuvar 2009 sze 27. 08:26  
Javaslom a "mázsát" "tonnára" módosítani a motorrol szóló bekezdésnél.
 1. aron5 2009 sze 27. 08:15  
"sőt akár vihetünk egy utitársat is, ha szeretnénk olcsósítani az utazást"

már biztos, hogy Bunny írta a cikket... :))

Merülőhelyek

St. Johns, Paradise Reef

Egypt, Red Sea

1/2 db alapján:érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítészátony merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelylegalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés