»» ««

Búvárverda: Peugeot 308

Egyéb
1/2. oldal

Búvárverda sorozatunkban elsőként a Peugeot 308 1.6 THPS Féline 175LE-s, öt ajtós lejtőshátú változatát vesszük szemügyre.

Tesztalanyunk a francia Peugeot 308 hagyományos, ferdehátú változata. Létezik belőle kombi is Break illetve hétszemélyes kombi SW típusjelzéssel. A miénk a klasszikus ötajtós karosszériával érkezett, de 180 centis szélességével és 4.3 méteres hosszával ez sem mondható kisautónak.

Peugeot 308
(Albumhoz klikk a képre)
Tesztautónk motorterében a típushoz választható háromféle dízel HDI és négyféle benzines közül a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6 literes 175 lőerős THPS soros, négy hengeres, VVT benzin erőforrás dorombol. Meglepő lehet a kis köbcentihez társuló teljesítmény, amit rögtön megmagyaráz, ha hozzáteszem, hogy turbófeltöltős a macsek. A maximális 240 Nm nyomatékot 1600-as fordulattól egészen 4500-ig leadja, a turbó pedig ezres fordulattól már dolgozik, a motor a hatsebességes kéziváltóval roppant dinamikusan mozgatja a nagyjából 1400 kilós járművet.
A 175 lovas turbómotort szívem szerint a biztonsági felszerelések között is felsorolnám: sűrűn látni, ahogy a tapasztalatlan sofőr előzéskor nem vált vissza, cammogva előz, ezzel indokolatlanul veszélyeztetve a forgalom résztvevőit. Mivel ennél a motornál alacsony fordulaton már megjön a nyomaték, nyugodtan lehetett ötödik sőt hatodik fokozatban poroszkálni városban, és országúton sem kellett visszaváltani a hatodikból előzéskor: az autó 80-90-ről is határozott gyorsulásba kezd, a nyomaték és a ménes teszi a dolgát. A harapós oroszlán a kis köbcentinek, a változó szelepvezérlésnek (VVT) köszönhetően takarékos is, 90-es tempónál mért 5,2 liter igazán nem sok, a gyári adatok szerinti 7,6 literes vegyes fogyasztás teljesen hihető. Emellett ereje miatt élmény közlekedni vele az úton, én teljesen beleszerettem a kis turbómotorba.

A lóerők persze mit sem érnek, ha nem lehet kontrollálni vagy átadni azt az aszfaltnak. A 308-as a gyártótól már megszokott elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztése nem pályafutómű, de én úgy tapasztaltam normál forgalmi helyzetekben kellően stabil, pont annyira sportos, ami még nem a kényelem rovására megy. Az extraként rendelhető 18"-os alufelniken lévő 225/40 R18-as Michelin gumi megtámogatva a feldélzeten található elektronikai tárházzal (blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztó, vészfék-asszisztens, kipörgésgátló és stabilizáló), és a négy tárcsafékkel (elől hűtött) jól tette a dolgát. Az erős motor miatt padlógázas kigyorsításnál bizony az autó zabolátlankodhat, észnél kell lenni, hogy az autó arra menjen amerre mi szeretnénk. A gumik kis falmagasságától és az aránylag sportos futóműtől én vesekőgyilkos rugózást vártam, ehhez képes csak távoli hangja volt az úthibáknak, nem váltak érezhetővé az utastérben, a hazai útviszonyokat szépen viselte.

Peugeot 308 fülke
(Albumhoz klikk a képre)
A külső és belső forma megítélése nyilván izlés kérdése, én szeretem a 2000 utáni Peugeot világát, de úgy láttam, a 308 másoknak is bejött. Az utánaforduló tekintetek, vagy a félhangosan elmormolt "de szép ez az autó" mondatok a járókelőktől legalábbis erre utaltak, a baráti és családi körben is tetszést aratott. Hatalmas lámpák, karakteres orr, domború motorház és szép ívek mindenhol, 18 hüvelykes könnyűfém felnik, na és persze az üvegtető- guszta. Szerintem a belső tér pedig a középkategóriában az egyik legszebb, igényes az anyaghasználat is. A tesztautó fekete bőrülései nagyon kellemes tömésűek és jó oldaltartásúak, hosszútávon is kényelmesek, bőven elég lábteret találunk elől magas felnőttek számára is. Hátul is elfogadható a hely, a 183 centimmel magam mögött még éppen elfértem.

Felszereltségtől függően sok okosságot kapunk vagy kérhetünk az autóba: sávelhagyás figyelmeztető elektronika, automatikusan bekapcsolódó ablaktörlők és fényszórók, lábtér és sminktükör megvilágítás, hosszan folytatható a sor. Minden a felszereltségtől és a pluszban rendelhető úgynevezett csomagoktól (komfort, kilátás, hangulat, fényszóró) függ. Néhányat mégis kiemelnék:
A négy irányba állítható bőrkormány finom, kényelmes darab, a kormányról vezérelhető a 6 lemezes MP3 kompatibilis 8 utas JBL hifi kellemesen szól (mélynyomó a csomagtartóban). A tempomat a több száz kilométeres autópályázásnál jöhet jól, és meglepően hasznosnak találtam a kanyar Xenon fényszórót is. Az elektrokróm belső tükör alapfelszereltség kellene hogy legyen, ezzel mindenki egyetérthet akit már vakított a mögötte haladó autó reflektora vagy rosszul beállított lámpája.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 29. elche 2009 jan 08. 15:51  
Izé. Nem hallottad ahogy a mester szidta az el-elromolgató csodajárgányát.:) Nyilván erősödött benne az érzés, ahogy egyre gyakrabban látott minőségi japán verdákat.:)
 28. Kékbálna 2009 jan 08. 15:05  
Na jó. De tegyük hozzá te Pezsó voltál. Csak van egy kis subjektvitás ebben. Úgy mondják ezt: személyes töltet. :)
 27. Garfield33 2009 jan 08. 11:11  
"... annyi pénzt senki nem tud fizetni, hogy a becsületünket és szavahihetőségünket eladjuk"

Inkább mondd azt, hogy "annyit senki nem fog fizetni". Életszerűbb   :-))))
 26. Bunny 2009 jan 07. 23:50  
Szó sincs róla, amúgy is teher alatt nő a pálma, meg ami nem öl meg, erősít meg ilyenek :) Nem az első újítás amire volt negatív visszajelzés, ilyesmire felkészülünk, ha a kritika konstruktív még örülünk is neki, hiszen annyira nem vagyunk önteltek, hogy azt higgyük, minden úgy tökéletes ahogy mi gondoljuk. Változott már sok minden a DC-n az olvasók igényei szerint, néha a mi nézetünkkel ellentétesen is, ide is jöhetnek ötletek mi az ami esetleg jó lenne még szempontként, vagyakár hogy milyen autóról olvasnátok szívesen, ha lehet megpróbáljuk felhajtani, szóval ha a kritika konstruktív, mi annak örülünk, ha nem, túltesszük magunkat rajta.
őszintén szólva többségetektől azért inkább pozitív vélemények jöttek, sőt egész jó fórumélet lett a cikkek körül, úgyhogy nem bántam meg, hogy belevágtunk. Szerintem az első meglepődés után megszokjátok, aztán már hiányozni is fog, ha nem jön a megszokott időzítéssel :) Ja az előbb elfelejtettem írni, a tesztek nem lendítenek az anyagi helyzetünkön egy buznyákot sem, nem fizetett hirdetések, bár megjegyzem ha az lenne esetleg a jövőben (adja isten!), akkor sem hazudnánk, annyi pénzt senki nem tud fizetni, hogy a becsületünket és szavahihetőségünket eladjuk. Ami le van írva az a véleményünk, ha egy autó nem fog tetszeni, akkor nem fogjuk elvtelenül dicsérni, a 308-nál is volt azért ami kontra volt, bár őszintén szólva ... nekem összességében nagyon tetszett, a THPS motor pedig valóban egy csoda, ezért is írtam róla annyit.
 25. Káplán 2009 jan 07. 22:50  
Ne legyé mán kertész  ::))

Nehogy má  ilyen könnyen lelombozódjon a lelköd  .....))))
A további 24 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Abington Reef

Sudan

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 3) átlagos nehézségű
max: 40m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilágcápa teknős jelentős halraj nyílt vízben nagy rája legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés