»» ««

Búvárverda: Renault Mégane Grandtour

Egyéb

Ismét egy népszerű típus új verzióját vizsgáljuk meg, a kombi Mégane eddigi kiadásaiból nagyon sok fut most is útjainkon.

A Renault Mégane a középkategória népszerű tipusa, a Grandtour pedig a kombi változatot takarja. Megújult külső, de van ami a régi - a célközönség, a családos átlagpolgár.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Albumhoz klikk a képre.
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
Nos, ha megnézzük a képet, láthatóan három búvártáska simán elfér egymás mellett még a redőny alatt is a több, mint 490 literes térben. Bátran mondhatjuk, hogy három kényelmesen, de akár négy búvár komplett felszerelését is elraktározhatjuk, ha úgy adódik. A belseje kárpitozott, és aránylag rögzített, így a tisztítása macera volt, miután a picit koszos búvártáskát bedobtam. Szimpatikus, hogy sikerült a 12 voltos csatlakozót elhelyezni itt is, így a hűtőtáska járhat hátul a hosszú utak alatt, két oldalt a kerékjárati ív mögött határolós rekeszek vannak az apróságokat elrejteni, és a rögzítőszemeket is megleljük, ha hálózni akarnánk. Egyszóval egy tágas, jól felszerelt csomagtér, amit a Grandtour számunkra nyújtani tud, ha kell, felfele még terjeszkedhetünk, és természetesen előre is, az osztva dönthető üléstámlák lehajtásával. Itt az ülés és csomagtér közötti rést egy takaróborító hivatott lenne takarni, ám az részleges lenyitáskor sajna nem kíván lejönni, apró tervezési hiba.
Az ajtó jól véd eső elől, és kellően tágas nyílást tár fel, ahol akár nagyobb tárgyakat is be tudunk szuszakolni, ha úgy hozza a sors.

Albumhoz klikk a képre.
A szimpatikus csomagtér után vizsgáljuk a belteret is, van hely elől és hátul is egy 183 centis felnőtt számára is akár, a hátulülők számára is jár a 12V csatlakozás, bár szellőzőnyílást már nem kaptak. Ellenben lenyitható könyöklő pohártartóval, és jó öblös tároló az ajtóban igen.
Az első üléssor a nálunk járt legalapabb felszereltségnél sok extrát nem tartogat, átlagos kényelem és alap állíthatóság. A műszerfalon egyedüli extra (külön extraként került bele) egy két zónás digit klíma, amit már az összes korosztályos Renaultban láthattunk, illetve az MP3 CD kompatibilis audió.
Ezen felül említést érdemlő extra nincs, a kártyás-gombos indítás már közismert az előző Grandtour-ból, a kormány egy jó formájú, ámde komforttalan műanyagdarab, én tuti lebőröztetném pár ezer forintért. A műszerfal féldigitális, gyárilag könyöklő jár előlre is, és itt vége is a felsorolásnak.

A tesztautót a Renault 1.5 literes, 105 lóerős turbodizel motorjával kaptuk, ami nagyon kellemesen és takarékosan mozgatta a 1300 kilós járművet a hat sebességes váltóval jól összedolgozva. A futómű kicsit felhozza az úthibákat (legalábbis téligumival), láttam már kényelmesebb francia rugózást, de messze jobb, mint az autópályára tervezett német márkéké - bár lehet, tényleg csak a középkategóriás téligumi volt a ludas. A váltó már most is bizonytalanul nyúlós volt, félő, hogy a francia váltóbetegsége meg lesz pár tízezer kilométer után. Fogyasztásban remekelt, hideg koratéli időjárásban rövid budapesti utak + tempós autópálya után is 4,9 liter volt, ami nagyon közeli a gyári adatokhoz.
Biztonságunkról négy légzsák, négy tárcsafék, ABS, ESP és 5 csillagos törésteszt gondoskodik, ezen a téren tehát nem lehet panaszunk.

Albumhoz klikk a képre.
Összességében
a Renault Mégane Grandtour 1.5dci Expression felszereltséggel egy kissé puritán, de az átlagos hazai igényeknek megfelelő kényelmi mutatókkal rendelkezik, nagyon jól pakolható, és igazán nagy csomagtartója és egy takarékos, mégis jól használható motorja van, tehát ideális családi és búvárverda.

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Renault Mégane Grandtour 1.5 dci egy takarékos, tágas, emelett megfizethető árú kombi, ideális mindennapi munkatárs lehet akár oktatóknak is.
Bányatavi kirándulásainkhoz három lazán, négy takarékosan pakoló búvárra számolhatunk, csomagtartó tálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk. Földesútra átlagosan használható.
Adriai útjainkra négy búvárral bátran nekivághatunk, nem lesz helyprobléma, és az utiköltség is kellemesen alacsonyra kalkulálható.

A dízelmotoros tesztautónk Expression felszereltséggel + pár rendelhető extrával akciósan regadóstól 4.98M forint, alapára 1.6 100LE benzin motorral 3.890M forint.

Tesztautónk adatai:
1461 ccm soros, négyhengeres, turbo dizel motor
Maximális teljesítmény: 105 LE / 4000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 240 Nm / 2000 rpm
Elsőkerék-hajtás, 6 fokozatú kéziváltó
Végsebesség 190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 11,2 s
Gyári fogyasztások:
Város: 5,5 l/100 km
Országút: 4,0 l/100 km
Vegyes: 4,5 l/100 km
Hosszúság: 4559 mm
Szélesség: 1804 mm
Magasság: 1507 mm
Tengelytáv: 2701 mm
Üres tömeg: 1306 kg
Csomagtartó: 491/1567 liter
Gumiméret: 195/65 R 15
Üzemanyagtartály: 60 liter

A tesztelésért köszönetet mondunk a Renault Magyarországnak.
Kapcsolódó írásaink:



 5. pygmy 2009 nov 10. 12:07  
ááá, bunny mostanában az útleírásokat is prospektusból nyomja...
 4. Bunny 2009 nov 10. 12:02  
Nem, purhabbal szoktam megnyomni, az frankón kitölt minden teret :D
 3. vizidino 2009 nov 10. 10:05  
" A literről én ezt az infót találtam"

hát nem úgy tesztelitek hogy telenyomjátok betonnal és megnézitek mennyi hiányzik a keverőből?
 2. Bunny 2009 nov 09. 21:11  
Jaja, úgy lehajlik, csak egyesével nem :) A literről én ezt az infót találtam, de ismerlek annyira, hogy ha leírod akkor 100% tudod, úgyhogy átjavítom. A renault oldalon túl sok infó nincs, manapság már kénytelen vagyok mások tesztjeit végignézni, és onnan összevadászni ezt a pár nyamvadt alap adatot :(
 1. istvanv 2009 nov 09. 19:28  
Sajnos a csomagtartó az előző verzióban volt 520liter, most csak 491 de ebből 38
a padló alatt a pótkerék mellett van :(
A takarólemezt le tudod hajtani ha a dupla részt előre billented, nem vagy Legós
hajlamú :)

Merülőhelyek

Zenobia wreck

Cyprus

7/7 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 41m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben földközi tengeri muréna legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés