»» ««

Búvárverda: Nissan Qashqai+2

Egyéb

A Nissan városi terepjárója már egy ideje piacon van, a +2 egy nagyobb kiadás, így valószínűleg búvárok számára még praktikusabb kivitel.

Manapság a városi terepjáró igen népszerű kategória, részben az utak minőségének, részben a divatnak köszönhetően. A Nissan a Qashqai-jal már egy ideje részt vesz ezen a piacon, és most beszállt a hétüléses autók versenyébe is- a +2 jelölés a két extra ülést jelöli.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?

Albumhoz klikk a képre.
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
A +2 méretei megnőttek az alap Qashqai-hoz képest, 21 centi hosszában, és a csomagtér is kapott 140L pluszt, így alaphelyzetben 550 litert kapunk, ez elég soknak hangzik. A csomagokat berakva ami elsőre szembetűnik, hogy nagyon magasan van az egész, jó nagyot kell emelni. Az 550 liter igencsak hosszú csomagtérben nyilvánul meg, ami gondot okozhat a hátsó csomagok elérésében kisebb termetű tulajdonosának, főleg ha koszos is az autó. A csomagteret némileg megtöri ugyan hátsó utasok könyöklőjéül is szolgáló kerékjárati ív, de kicsit legózva a négy búvárfelszerelést akár a redőny alá is be lehet költöztetni. A csomagtérpadló alatt meglepő módon csak mankókereket találunk, valamint kisebb-nagyobb tárolórekeszeket- hogy ez benne van-e az 550 literben, azt nem tudom, de pakolni ide is lehet. Gyárilag itt kiképeztek helyet a kiszerelhető redőnynek is, ami nyilván útban lenne a harmadik üléssor két ülésén "terpeszkedő" utastársaknak.
A csomagtérről szokásunk szerint a hátsó üléssorra ugornánk, ám itt a csomagtérben is akad egy hátsó-hátsó üléssor, ami sajna fixen be van építve, így állandó kísérőnk lesz- számomra szimpatiksabb, ami kiszeredhető, ha inkább a nagyobb csomagtér, mintsem a hét személy miatt vettünk Qashqai+2-t.

Albumhoz klikk a képre.
A plusz ülések
tesztautónkban igazán igényes, elegáns bőrözött példányok voltak, fejtámlával. Meglepő, de a hátsóüléssor alatt kialakított pici lábtérnek köszönhetően akár felnőtt embert is beültethetünk, de nyilván csak rövid távra, egy buli után azért jól jöhet. Valószínűleg gyerekek számára gondolták a tervezők is, akik élvezik a csomagtartóban való utazást kuriózumát, amit további izgalmakkal bővít a panorámaüveges tető. Némileg megkérdőjelezi az egész hét üléses mizéria használhatóságát, hogy ilyenkor csomagtér suzuki szintű (és a Qashqai+2 legalább ad valami csomagteret), hét embernek márpedig van csomagja - ha pedig tetőboxot viszünk, oda a panorámatető élménye.
A hátsó üléssor különlegessége nyilvánvaló, mozgatható előre-hátra valamint dönthető - hiszen csak így lehet hozzáférni a +2 üléshez. Igazság szerint kipróbáltam, némi kompromisszummal elfértem mindhárom sorban a 183 centimnek beállítva, ami nagyon meglepett, ebből következik, normál 2 sort használva bőven kényelmes. A mozgatható és dönthetőség miatt egyébként hátul is kényelmes üléspózt lehet felvenni két utasnak, középre egy hatalmas, pohártartós, tárolórekeszes könyöklőt is lenyithatnak, és ugye az üvegtető is nekik igazán látványos.

Belső tér kidolgozása minőségi, szép a bőrözés, jó az anyaghasználat. Vezető szempontból mechanikusan állíthatjuk mindenfelé a fűthető bőrüléseket, viszont a kormány az borzalmas. Vékony és valami fura okból műanyag tapintású és hatású bőr (?) bevontatot kapott, az autó egyértelműen leggyengébb pontja.
Tekna felszereltségben extraként kényelmünkről a bőrön kívül könyöklők, két zónás klíma, kormányról vezérelhető, blutooth-os, usb-s mp3 lemezes cdtár illetve tempomat, gyári TMC vevős navigációs rendszer, és automata váltó gondoskodik. Trükkös extra a kulcsnélküli indítás, elég ha a zsebünkben van, és hogy az autó nyitásához se kelljen keresgetni, az ajtókon pici gumírozott gombot elég megnyomni a zárás-nyitáshoz. Láttunk már persze automatikusan záródó és nyitódó autót, de ott mindig benne van az emberben a kisördög - tényleg lezárta magát? Ez a megoldás nekem szimpatikusabb, nem kell távirányítóval vacakolni, mégis megvan a tudat - igen, lezárva - okos! Jó látni, hogy terjed a dupla 12V csatlakozás, és persze ne feledjük az elektronikusan állítható összkerékmeghajtást sem, ami így ősszel, tél kezdetén sok kellemetlen helyzetből kihúzhat minket.

Albumhoz klikk a képre.
Autónk 150 lóerős, 320 Nm-es 2 literes dízelmotorral érkezett, ami kettőezres fordulattól leadja a nyomaték és lóerőcsúcsot is, így együtt ritkaság - nem is árt, mert az autó elég nehéz. Az automataváltó hangra picit későn vált, de egyrészt belenyúlhatunk kézzel, másrészt elvéve a lábunkat a gázpedálról már fel is kapcsol. Szokható, összességében ez a teljesítmény kell ehez az autóhoz, egyáltalán nem éreztem túlzásnak, cserébe aránylag sokat is fogyaszt - valamit, valamiért.

Kényelmi felszereltség természetesen bőséges, biztonságról négy tárcsafék, légzsák hegyek, és a magas felépítmény is jól véd ütközésektől. A hasznos extrákat már említettük a belső térnél, így hát az összefoglaló van már csak hátra.

Összességében a Nissan Qashqai+2 2,0 dCi 4X4, Tekna egy komfortos, jó minőségű anyagokból összerakott városi terepjáró, terjedelmes csomagtérrel, hasznos extrákkal, erős fogyasztással. Az összkerék meghajtásnak köszönhetően rosszabb minőségű utakra is bátran bemerészkedhetünk, de azért nem valódi terepjáró, ezt tartsuk észben!

Búvárpraktikum szemszögéből nézve a Qashqai+2 jó választás lehet rosszabb útminőségű merülőhelyek megközelítéséhez akár négy búvárnak is, kellemes és jól felszerelt beltartalom, erős motor a hozzá való fogyasztással, és elég nagy csomagtér.

Bányatavi kirándulásainkhoz négyen bepakolhatunk, és az eső utáni földesutakon se leszünk gonban, köszönhetően a 4x4 meghajtásnak és a magas felépítménynek. Csomagtartótálcával vagy más védőeszközzel készüljünk, ha koszos, nedves felszerelést szállítanánk, ne feledjük a két bőrülés mindig itt van!
Adriai útjainkra szintén négy búvárral elindulhatunk, utazásunk komfortos, ámde nem a legtakarékosabb lesz.

A nálunk járt Nissan Qashqai+2 2,0 dCi 4X4, Tekna 9.36M forint agyon extrázva, alapára 5.59M forint benzinmotorral.

Tesztautónk adatai:
1995 ccm soros, négyhengeres, turbodízel motor
Maximális teljesítmény: 150 LE / 2000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 320 Nm / 2000 rpm
Elsőkerék-hajtás, 5 fokozatú automata váltó
Végsebesség 183 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra 12,4 s
Gyári fogyasztások:
Város: 10,0 l/100 km
Országút: 6,6 l/100 km
Vegyes: 7,9 l/100 km
Hosszúság: 4525 mm
Szélesség: 1780 mm
Magasság: 1645 mm
Tengelytáv: 2765 mm
Üres tömeg: 1674 kg
Csomagtartó: 550/1520 liter
Gumiméret:
Üzemanyagtartály: 00 liter

A teszteléshez nyújtott segítségért köszönet a Nissan Magyarországnak.
Kapcsolódó írásaink:


Merülőhelyek

Ras Mohammed, Dunraven Wreck

Egypt, Red Sea

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 29m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág mesterséges élőhelylegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés