»» ««

Búvárverda: Kia Cee'd SW 2009

Egyéb

Megújult, átváltozott, szerettük- szeretjük? Leteszteltük ismét a Kia kombiját, de most a 2009-re megújult változtatot.

A Kia Cee´d SW-t már teszteltük tavaly év elején, és összességében igen jó véleményünk volt a koreai kombiról. 2009 év végén megjelent a ráncfelvarrott kiadása, és kíváncsiak voltunk rá, vajon mit változott a jármű?
A külseje mindenképpen, megkapta a Soul-ban már megismert arculati jellemzőket, és őszintén szólva jól áll neki.

Változás főleg arculati
Elsőként szokás szerint a csomagteret vizsgáljuk
a megszokott közepes méretű megtömött búvártáskával.
Az autó mérete minimálisan változott, összesen kettő centiméterrel nyúlt meg, amit igazából nem vettünk észre. A csomagtere pontosan ugyanakkora, mint az első kiadásé- 534 liter. Így aztán nem meglepő, hogy épp úgy, ahogy elődje ez is kellően nagy teret biztosít a felszerelésünknek. Négy búvárnyi felszerelést jól összeforgatva még a kalaptartó alá is el lehet suvasztani, ha pedig kihasználjuk a kombik előnyeit meglehetősen sok csomagot tudunk szállítani az utasfülke felhasználása nélkül. A csomagtérajtó továbbra is belenyílik a tetőbe, amivel segítik, hogy a teljes beltér széltében és magasságában is rakodhatunk nagyobb tárgyat, pl. szekrényt az autóba. Megkapjuk a tárolórekeszeket is a csomagtér alatt és oldalt, találunk 12V csatlakozót is, valamint háló rögzítéshez szemeket.

Az utastér hátsó részén sok változást nem értünk tetten, továbbra is kényelmesen el lehet férni akár egy 183 centis felnőttnek is, egyébként mind anyag használatban mind megjelenésben kiköpött mása az elődjének. Úgy tűnik a designerek nem érezték fontosnak, hogy itt is változtassanak- vagy mert elégedettek voltak az eddigiekkel, vagy nem tűnt lényegesnek. Megkapjuk a könyöklőt, lenyitható pohártartót, első ülések támlájában a zsebet.

Az első sorban helyet foglalók számára már van némi újdonság. Az autón igazából arculati változások vannak, ami a beltéren is észlelhető, elsősorban a műszerfal és a kezelőszervek változtak. No itt sem történt gyökeres fordulat, némi különbözőséget észrevehetünk a középkonzolon, komolyabb változást inkább a kormányon véltem felfedezni. Kezelőszervek hasonlóak, mint az előző EX-ben, megvalósításuk változott- pl. gomb helyett pöcök szabályozza a hangerőt. Alapjában a kormány formája jobban tetszik, de nem volt különösebb bajom az előző megvalósítással sem.

Albumhoz klikk a képre.
Műszakilag
ismét 1.6-os turbódízel motorral kaptuk, azonos teljesítmény adatokkal: 115LE, 255 Nm nyomaték viszont a gyártó szerint környezetbarátabb hangolással. Megkapta a hat fokozatú váltót is, ami szerintem jobban illik a motorhoz, mint az ötös elődje.
Felszereltségében digitális kétzónás klíma, átlagos USB csatlakozós HIFI mellett tempomat és ülésfűtés, bőrözött kényelmes kormány valamint a fényre sötétedő visszapillantó tükör említhető meg. Nem elemjük ki külön a már elvárható elektronikus biztonsági felszereléseket (ABS, ESP), a hat légzsákot és a mára már szerencsére szintén elvárható 5 csillagos NCAP törésteszt eredményt. Viszont még mindig ritkaság a 7 év teljeskörű Cee´d, és 12 év átrozsdásodási garancia.

Mit is mondhatunk összességében a tesztautónkról?
Az új Cee´d SW ráncfelvarráson esett át, a változások elsősorban esztétikum terén történtek, és a környezetbarátabbra hangolt motorkínálatban. Szerencsére az alapmodellel sem volt semmi gond, így elmondható, hogy a változások után is egy jó családi és búvárautót kapunk.

Adriai utazásunknál kalkulálhatunk négy búvárral, nem lesz gond sem csomagtérrel sem utaskényelemmel, és a picit javult fogyasztási adatok szerint még némileg olcsóbb utunk is lesz, mint elődjével.
Bányatavi kirándulásainkhoz szintén négy búvárnyi felszereléssel számolhatunk, csomagtartó tálcával azért készüljünk, és nagy eső után a földesutakat is óvatosan közelítsük meg - mint minden személyautóval. Ha az eső ismét lecsap a csomagtérajtó alá jól behúzódhatunk, öltözéshez is kényelmes a hátsó rész.

A nálunk járt 1.6 dízel motoros EX felszereltségű modell 5.6M forint P3,P4,P5,P5 csomagokkal, metálfénnyel, alapára 1.4 benzinmotorral LX felszereltséggel 3.645M forint.

Tesztautónk műszaki adatai: Kia Cee´d SW 1.6 CRDi VGT EX
1582 ccm soros, négyhengeres, turbodizel motor
Maximális teljesítmény: 115LE / 6,000 rpm
Maximális forgatónyomaték: 255Nm / 1,900~2,750
Elsőkerék-hajtás, hatfokozatú kéziváltó
Végsebesség 197km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,5s
Gyári fogyasztások:
Város: ? l/100 km
Országút: ? l/100 km
Vegyes: 4,7 l/100 km
Hosszúság: 4,490 mm
Szélesség: 1,790 mm
Magasság: 1,525 mm
Tengelytáv: 2,650 mm
Üres tömeg: 1,397-1,470 kg
Csomagtartó: 534 / 1,664 liter
Gumiméret: 205/55 R16
Üzemanyagtartály: 53 liter

A tesztelésért köszönetet mondunk a KIA Motors magyarországi képviseletének.
Kapcsolódó írásaink:


Merülőhelyek

Costa Brava - L`lafranc - Canons

Spain, Mediterranean

3/3 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 31m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelylegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben földközi tengeri muréna

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés