»» ««

Búvárverda: KIA Sportage

Egyéb
1/2. oldal

Bemutatjuk a koreai gyár kisebbik terepjáróját: bár terepen nem nyúztuk, azt azért felmértük, mennyire praktikus búvárautónak.

A gyártó egy autóját a Ceed SW kombit már teszteltük, és osztatlan sikert aratott szerkesztőségünkben. Így aztán nem volt kérdéses, hogy megismerkedünk más modellekkel is - eddig még nem tesztelt kategóriát, a városi terepjárónak becézett szabadidőautót választottuk most. A KIA Sportage a gyártó két tipusa közül a kisebbik (24 centivel), de azért bíztunk benne, nem fog csalódást okozni.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
csomagtér búvár felszereléssel
Tesztünk kellékei a szokásosak: 15 literes acél búvárpalack és egy közepes méretű búvártáska, amelyeket megnézzük, hogyan és hány férne el belőlük.
Az autó a megszokott kellemes középkategóriás 4.3 méteres hosszúságú, csomagtartója viszont csak 332 literes, aminél mondjuk láttunk már nagyobbat ebben a kategóriában. Igazából nem is a liter a kritikus, hanem a csomagtér hossza. A 15 literes palack természetesen kényelmesen elfér benne hosszában, de a búvártáska már nem. Nem sok hiányzik, néhány centi, de hiányzik. Így aztán keresztbe kell pakolni, ami nem eredményez jó helykihasználást. A helyzeten meglehetősen sokat javít viszont a csomagtérajtó, amelynél az üveg az ajtótól függetlenül felnyitható, így megtehetjük, hogy berakjuk a csomagokat, lecsukjuk a csomagtartó ajtót, az üvegnyíláson pedig jól megtömjük. Ennek ellenére két, nagy jószándékkal három búvár komplett felszerelésénél többre azért ne számítsunk csomagtér ügyben. Esővédelemből nem meglepő módon jól vizsgázik a Sportage, hatalmas csomagtérajtó utasait megvédi egy jó kis nyárizáportól.

Kényelem terén igencsak jó a helyzet, hátul is kellemes tér és kényelem fogad, igazán ritkaság, hogy még a hátsó üléssor támlájának dönthetősége is változtatható. Természetesen osztottan dönthető, úgyhogy kritikus esetben a csomagtér azért rendesen megnövelhető 1411 literig, ha például több felszerelést vagy nagyobb méretű tárgyat szállítanánk, alja pedig egysíkban marad az üléstámlákon is.
Kényelmes a hátsó sor is
A nálunk járt gyakorlatilag a legmagasabb felszereltségű autó bőr belsőtérrel, és az elvárható extrákkal rendelkezett, mint a digitális klíma, tempomat, mp3 kompatibilis audió rendszer, és elég sok légzsák. A kormány kezelőszervek picit talán távol vannak átlagos kéznek, illetve nekem furi volt a tempomat kormányhoz rögzített helyzete, de különösképpen nem volt zavaró egyik sem.
Különösen tetszett, hogy nem spóroltak a 12 voltos csatlakozásokkal, jutott a csomagtérbe is belőle szerencsére. A napfénytető természetesen elektromosan mozgatható, kellemesen világossá varázsolja a belső teret, így nyáron nem igazán izgalmas, de télen jól jöhet még a két első ülésfűtés is. Szimpatikus volt az elöl-hátul megtalálható kényelmes könyöklő, hátul pohártartóval, elöl pedig még USB és audio csatlakozással is ellátva.

A személyautókban is fellelhető extrák után nézzük, mi az amivel egy terepjáró hajlamokkal bíró autó pluszt nyújt nekünk! A KIA Sportage EX premium automatikus négykerékhajtással érkezik, amit a fedélzeti elektronika ha szükséges, bekapcsol, emellett természetesen lehetőségünk van kézzel is aktiválni. Különösebb módon nem érezni semmit a bekapcsolásból, legalábbis semmi rántás vagy bármi hasonló nem történik, egyszerűen csak teszi a dolgát és hajtja mind a négy kereket. Másik kuriózuma egyúttal igen jó fejtörő is. Én fél napig tépelődtem, utasaimnak nem volt ennyi ideje rájönni mi az a néhány, időnként megváltozó betű a visszapillantó tükör sarkában. N, W, SW - fél nap, de rájöttem: digitális iránytű! Sok hasznát nem látom a mai GPS-es világban, főleg nem egy ilyen "nagyjából délkeletre tartasz" információnak, de nyilván a gyártó úgy érezte iránytű nélkül nem terepjáró a terepjáró. Személyes véleményem szerint egy hagyományos dőlésjelzéssel kombinált pontos műhorizont hasznosabb információt adna a sofőrnek (pl. hogy vigyázzon, mert túlzottan megdőlt az autó terepen!).
Szintén gyári és hivatalos, bár nem alap extra a gallytörőrács elől. Felfogatása elég gyengécske, de igazából funkciója is elsősorban esztétikai, másodsorban pedig a kisebb koccanásoktól azért jól megvédi az autót. Cserébe gyalogosokkal nem bánik kesztyűskézzel, mondjuk ez egyik terepjárónak sem kiemelt tulajdonsága.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2

Merülőhelyek

Baron Gautsch wreck

Croatia (Hrvatska)

3/5 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.6) átlagos nehézségű
max: 39m, látótáv: 10-25m , áramlás

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben delfin

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés