Bali körutazás 2008

500LE repít
Bali több térségre is felosztható. A déli turistatérség (Kuta, Denpasar, Sanur, Nusa Dua) a legfejlettebb infrastrukturálisan, és persze a legnyüzsgőbb is. Sanur közülük talán a legnyugisabb, ha már ezt a térséget akarjuk preferálni, menjünk oda. Szép tengerpart, sok szálloda, a gyorsforgalmi úton könnyen elérhetőek a térség fontosabb pontjai, mint pl. a reptér. Van itt minden, bankok pénzt váltani, boltok bevásárolni, még gyorséttermi láncokat is találunk, bár én inkább javaslom a helyi éttermeket és ételeket, nagyon ízletesek és Sanurban akad pár igazán jó hely enni.
A városból elérhetőek a Nusa Penida / Lembogan szigetek amik híres merülőtérségek. Mi egy nagyon jó és profi bázist választottunk, a Blue Season csapatát és hajóját. Nem akarom fényezni őket, de amikor kiderült, hogy a hajón törölköző jár a búvároknak, sőt a végén előkerült egy hűtött nedves törölköző arcot törölni- hát én nagyon le voltam döbbenve az ellátáson, mellesleg a sziget legfinomabb Mie gorengjét ettük a hajón. Bővebben a bázis ismertető cikkben.

A merülések a Penida/Lembogan szigeteknél (Nusa = sziget) elég változatosak. Mivel Bali és Lombok közötti csatorna közepén állnak (sőt a két sziget között további szűkület is van) talán nem meglepő, hogy áramlással találkozhatunk, kiváltképp a szűk csatornában. Vannak persze nyugisabb merülőhelyek, de amik igazán szépek, vagy érdekesek azok bizony áramlásosak, de még mennyire azok!
Közismert, hogy már-már elfogultan rajongok a hasított gumi uszonyomért, többek között mert áramlásban amíg a csapat kiköpi a tüdejét én kényelmesen tartom a sebességet, vagy épp rájuk előzök. Na a Crystal Bay-nál sikerült olyan áramlást kifogni, hogy képtelen voltam uszonnyal ellene úszni, gyorsabban jött a víz, mint ahogy úszni tudtam! Kihívások iránt kevésbé fogékony barátnőm ki is hagyta okosan a második merülést, én bevállaltam, de nagyon kemény volt. Ha haladni akart az ember, akkor bújkálni kellett a korallok mögé áramlás árnyékba, ahol erre nem volt lehetőség, ott pedig -keresve a halott sziklákat- minél kevesebb kárt okozva bizony kézzel kellett mászni. A merülés nagyjából úgy zajlott, hogy lementünk az áramlással kb. 4-5 percet sodródva, aztán megkapaszkodtunk és vártunk, hogy jöjjön a látnivaló, a mola-mola. Aztán amikor a levegőnk úgy hozta, elkezdtünk visszakommandózni a hajóhoz. Megérte-e? Tudja fene, a mola-mola nem adja könnyen magát, szerencse kell hozzá, de az az állat hatalmas, ritka és mindenképpen látni kell!

Víz alatti képek Nusa Penida és PJ
Kevésbé gyilkos, de azért szintén kihívásos és igen különleges hely a Manta Point.
Nevéhez híven itt mantát, másnéven ördögráját láthatunk jó eséllyel. Nem egyet, csapatostól. Itt nincs áramlás, de van néha nem gyenge hullámzás, ami ide-oda sodorja az embert, észnél kell lenni, ne kenjen fel a falra, ne sodorjon valami nem kellemes helyre- mondjuk egy korallbokor közepére, és persze fotózni sem egy leányálom. Készítettem is egy kis videót, amint barátnőm nagy sebességgel sodródik balra-jobbra a hullámokkal - ez a jó módszer amúgy, ha csak nincs valami konkrét dolgunk csak hagyjuk magunkat a hullámokkal sodortatni! A hely egyébként nem túl érdekes, kövek, korall alig, de hát kit érdekel a környezet, amikor 2-3 vagy 10 manta közeledik az emberhez fordulónként?

Ja és persze itt van S.D. ahol igen finom driftes repülésben volt részünk, 60 perc alatt több mint két kilométer. Mentünk mint a torpedó, nem is fotóztam, inkább átraktam a gépet videó módta és filmeztem a száguldást. Jó móka, csak ne akarjon az ember megállni- bár voltak pihenők, főleg nagyobb koralltornyok árnyékában csökkent le az áramlás. Nagyon tetszett, ahogy az ember gyorsulni-lassulni tudott azzal, hogy a testhelyzetét változtatta, vagy épp beálltam egy korall mögé figyelve, ahogy felém száguld a csapat hátramaradt része- jó móka az áramlás, ha drift és nem ellenünk dolgozik.

Nos nagyjából ilyesmi élmények vannak a délkeleti szigetcsoportnál, persze vannak nyugis helyek itt is, de azt találunk máshol úgyhogy azokat kihagytuk.

Az írás a következő lapon folytatódik!

8. Garfield33 2010 jan 19. 22:36
Oké, te vagy az első, de szerkesztők nem kaphatnak belőle.
Így gyövök én!
 7. Kékbálna 2010 jan 19. 22:33
Ha csak gondoltam rá, bögre?
 6. elche 2010 jan 19. 22:33
Akkor én kapom, én jóval korábban olvastam mint ti.:)
 5. Garfield33 2010 jan 19. 22:29
Köszi, küldheted.
(én már napközben említettem, privátban)
 4. Bunny 2010 jan 19. 22:25
Simán.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

Sha´ab El Erg / Dolphin House

Egypt, Red Sea

13/30 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 18m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítészátony merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágteknős delfin legalább 1.5m-es hal

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.