Bali körutazás 2008

Majmok erdeje, Ubud
Ubud egyik fő nevezetessége a város piaca és a kézművesek akik a város körül elhelyezkedő kis településeken találhatóak, és oda hordják az árut. Sokan veszik meg ezen a piacon az emléktárgyakat, mert olcsó és jó a választék. Mi ajánlunk jobbat - nekünk is más ajánlotta.
Egyrészt nézzünk körbe a környék településeink, az útikönyvek jelölik, melyik faluban milyen mesterek élnek. Olcsó az arany és egyéb nemesfém, illetve a faragások. Igényes munkákat közvetlen a mestertől, jó és olcsó, de keményen kell alkudni.
A másik megoldás, és itt a tömegterméket is megkapjuk a Sukawati falu piaca, Ubudból kényelmesen elérhető. Érdemes elmenni a főutcán található árusoktól egészen hátra a kis utcákba, itt vannak azok a "nagykereskedők", ahonnan Ubudba vagy a főutcai kereskedőhöz viszik az árut- az olcsó árnak is a töredéke itt minden. A kommersz, mégis szép emléktárgy mint a faragott gekkó, vagy maszk annyira olcsó, hogy nem hittünk a szemünknek, csak a súlykorlát miatt nem vettük meg az egész boltot. De vehetünk pólótól kezdve a csontfaragásokig gyakorlatilag mindent, ki-ki izlése szerint.

Udud másik nevezetessége a Majomerdő, a Monkey Forest. Pici pénzért beléphetünk és sétálhatunk több száz, talán ezer majom által lakott hangulatos erdőben. Körülöttünk élik a mindennapjaikat, néha kuncsorognak, de alapvetően nem agresszívek viszont nem zavarja őket a turista. Sokszor lehet velük találkozni az erdőn kívül is az utcákon, itt azért már randalíroznak a srácok, de ez Balin nem feltűnő, a felborított kuka nem Fradi meccsre csak némi majomparádéra utal.

Babi guling
Gasztronómiailag
amit mindenképp érdemes kipróbálni, az a Babi Guling, ami Bali egyik nemzeti eledele. Egészben sült malac (fiatal disznó), belseje fűszernövénnyel töltve, a bőre pedig mézzel ropogósra sütve. A városban található király templom (szintén nevezetesség) mellett található Ibu Oka étterem annyira híres, hogy mi még Magyarországon a Travel Chanelen hallottunk róla, naná, hogy elmentünk (naná, szakadó esőben). Azért különleges a hely, mert itt minden nap délidőben van malac, a szigeten máshol csak nagyobb társaságok egy nappal előre leadott rendelésére vagy ünnepekkor csinálják. Az étterem kb. egy MÁV resti tisztaságával és felszereltségével vetekszik, szék nincs csak hosszú alacsony asztalok, a földön oda ülsz ahol találsz egy embernyi helyet, és nincs étlap, csak azt mondod meg hány adagot kérsz. Ide mindenki ezt jön enni, mást nem is lehet. Filléres, és nagyon-nagyon finom, imádják a helyiek és a turisták is, a hely hangulata pedig igazán sajátos.
A másik ételnevezetesség a Dirty Duck étterem, ahol meglepő módon kacsát érdemes kipróbálni. Ez drága hely, nagyon exkluzív hangulatos belső kert, kis különálló épületekkel, japános hatás fantasztikus hangulat. A kacsa pici, bátran berendelhetünk egyet fejenként, és nagyon finom, csak drága. Egyszer érdemes azért megkóstolni.

Ubud kiváló bázishely a sziget déli részén és centrumában lévő nevezetességek eléréséhez. El lehet menni a Klungkung királyvárosba, illetve a Besakih anyatemplomhoz, ami Bali legnagyobb és leghíresebb templom komplexuma. Mi mivel már elég templomot láttunk, kihagytuk, ahogy a királyvárost is. Ellenben felmentünk a sziget közepén lévő egyik vulkánhoz és az ott található Bratan tóhoz, hiszen a merülések óta már eltelt a megfelelő idő.
Megnéztük a botanikus kertet, ami pontosan az amit az ember vár. Rengeteg csodálatos trópusi növény, és szobrok egy csendes kertben, behajthatunk autóval is, vannak piknik helyek, jó hely. A másik amit nem akartunk kihagyni egy templom, az utolsó, az úszó templom, ahogy már írtam érdekes, de ne várjunk katartikus durranást. Mondjuk az hangulatos volt (az elején), ahogy a felhők ellepték a tavat és a templomnak igazán különleges környezetet biztosítottak, aztán amikor elkezdett esni belőle az eső, az már nem volt vicces. Úgy hömpölygött a hegyekben a víz, hogy több helyen vízesések jöttek létre, nagy mázlink volt hogy jó gumik voltak a terepjárón, amit béreltünk, amúgy garantáltan ott ragadunk valahol a vízben. Novemberben kezdődik az esős évszak, és november elsején meg is érkezett, minden nap esett délután 3-5 között, így az utolsó 3 napon ezt is átéltük.

Úszó templom
Rengeteg látnivaló van még, amit tényleg Ubudból könnyen elérhetünk, de mi a három utolsó napból az utolsót inkább vásárlásnak szenteltük, végül Ubudból leautóztunk a denpasari reptérre, ahol leadtuk az autót, és elhagytuk a szigetet, és Taipei-Abu Dhabi érintésével Bécsbe repültünk. Egyébként javaslom, hogy repjegy keresésnél nézelődjetek bécsi indulással, sokat lehet spórolni, és a bécsi reptérig autópályán lehet menni.

Összességében a 3 hetes Bali utazás nagyon jól sikerült, hiszen megnéztük a sziget számunkra fontos nevezetességeit, és végig merültük a főbb búvártérségeket. Akinek van ideje rá, javaslom a hasonló körút lehetőségét fontolja meg, mert egy kényelmes és emlékezetes módja a sziget megismerésének. Mi is első bálozók voltunk Indonéziában, sőt Ázsiában, mégis belevágtunk egyedül a szervezésbe. Természetesen több évnyi utazási rutinnal a hátunk mögött de mégis nulla ázsiai helyismerettel gyakorlatilag zökkenőmentesen sikerült távolról előre leszervezni. Elég jól kiépített a szigeten a turizmus kiszolgálása, bátrabban akár szervezés nélkül is belevághat, ha valakinek az a heppje, hogy nem szeret előre szervezni- itt megteheti.

-Sz.K.-
Kapcsolódó írásaink:
Minden információt Indonézia-ról.

1 2 3 4 5 6 7 8

8. Garfield33 2010 jan 19. 22:36
Oké, te vagy az első, de szerkesztők nem kaphatnak belőle.
Így gyövök én!
 7. Kékbálna 2010 jan 19. 22:33
Ha csak gondoltam rá, bögre?
 6. elche 2010 jan 19. 22:33
Akkor én kapom, én jóval korábban olvastam mint ti.:)
 5. Garfield33 2010 jan 19. 22:29
Köszi, küldheted.
(én már napközben említettem, privátban)
 4. Bunny 2010 jan 19. 22:25
Simán.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

St. Johns, Paradise Reef

Egypt, Red Sea

1/2 db alapján:érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítészátony merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelylegalább 1.5m-es hal

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.