Bali körutazás 2008

Tanah Lot templom
Az első pár nap akklimatizálódás és a szigeteki merülgetések után belecsaptunk az indonéz forgalomba, és átmentünk a sziget átellenes északi-nyugati sarkára, egy Pemuterán nevű helyre.
Az odavezető út elég kalandos volt, miután elhagytuk a déli nagyvárosokat és az azokat körülölelő bypass-t, kerültünk egyet a Tanah Lot templom együtteshez, bár itt állítólag a naplemente a csodálatos, mi nappal mentünk. Nincs messze, itthon max 30 perc lenne, inkább kevesebb ám ott több mint egy óra volt, éjszaka tuti nem vállaltam volna be így "kopasz" szigeteki sofőrként. Sokszor mentünk szűk, kátyús utakon, néhol nem is hinné az ember, hogy az út és nem egy házhoz vezető ösvény. No meg persze szembe ahogy azt kell, a nagy dög teherautók és buszok ezerrel, győzzön az ember leiszkolni.

Azért nappal is szép volt a templom, kár hogy apály volt nem volt víz alatt a környezete, akkor az igazi, amikor a sziklára emelt templomot körülzárja a víz. Felmentünk a szemközti fotózós helyre, ahol hogy-hogynem egy étterem ált, de a kép kedvéért beültünk. Összefutottunk egy svájci sráccal, aki épp befejezte a Bali körutazását- egy mopeddel. Sok hasznos tanácsot adott a közlekedésről, és mint megtudtuk alapvetően egész jó móka a kismotorral körbeutazni a szigetet, még a hegyvidéket is megjárta vele, amit én nem hittem volna azokról a kehes járművekről. Ittunk eredeti kókusztejet, teljesen más mint amit az ember vár, nekem nagyon bejött, és nagyon meglepődtem mert higított tömény kókusz-szirupot vártam, cseréb egy frissítően kellemes vízállagú ital volt, úgyhogy később még többször rendeltem máshol is. Csak macera után a kókuszt kikapargatni a héjából...

Elefánt templom bejárata
Apropó templomok
. Itthon, ahogy már említettem megterveztük az utat, kinéztük a fontosabb helyeket, így jópár templomot is. Rengeteg van belőlük a szigeten és nekem egy kicsit csalódás volt. Sok híres, könyvek által ajánlott templomról derült ki, hogy semmivel nem különb, mint bármely más amit az út szélén menet közben láttunk.
Ne értsd félre, nem ronda, nagyon szépek a templomok, csak a kiemelt templomok pont ugyanolyan szépek, mint a többi, tehát felesleges ráhajtani egy-egy nevezetességre, megnézünk 2-3 templomot, és láttuk mindet.
Tanah Lot szép tényleg, meg jó nagy, érdemes megnézni. De a denevér templom pl. egy mezei templomocska mögötte egy fekete üreggel, ami tele van denevérrel. Elefánt templom, szintén nem rossz, de azért nem estem hanyatt tőle, egy kis földalatti járat egy szép kapuval. Körülötte pár szobor és medence inkább hangulatos, de van mögötte egy esőerdős kert, azt mindenképp érdemes megnézni! Felmentünk a hegyekbe a túra végén megnézni az úszó templomot, na hát az is egy érdekes, de azért nem egy "hűapámezmekkoracsoda!" katartikus élmény volt. Ezek után talán nem meglepő, hogy az utolsó 2 napból az egyik ún. anyatemplomra hagyott napot átneveztük bevásárlós napnak. Elég volt a templomokból, láttunk már épp eleget! A templomoknál ami fontos, hogy rövidnadrágban nem lehet belépni, viselni kell helyi szárongot, de ne higyjünk az árusoknak- a bérlés mindenhol benne van a filléres belépőjegyben, nem kell tőlük "olcsón" bérelni vagy venni.

Talán már ebből is kiderült, a körutazást úgy szerveztük, hogy az útbaeső nevezetességeket "kipipáltuk" midőn átvándoroltunk az egyik bázisról a másikra. Ez egy elég költség és időhatékony módszer, nem kell ide-oda furikázni, csak a csomagokkal teli autót féltünk kicsit otthagyni, de nem volt semmi gond. Igaz próbáltunk úgy pakolni az értékesnek tűnő dolgok ne legyenek elől, a turistaparkolók, ahol az autót jobbára hagyni kellett egyébként látszólag védettek is voltak. Úgyhogy ezt a módszert javaslom a szigetre utazóknak, persze a fő értékeket (útlevél, pénz, stb) azért nem hagytuk az autóban.

Az írás a következő lapon folytatódik!

8. Garfield33 2010 jan 19. 22:36
Oké, te vagy az első, de szerkesztők nem kaphatnak belőle.
Így gyövök én!
 7. Kékbálna 2010 jan 19. 22:33
Ha csak gondoltam rá, bögre?
 6. elche 2010 jan 19. 22:33
Akkor én kapom, én jóval korábban olvastam mint ti.:)
 5. Garfield33 2010 jan 19. 22:29
Köszi, küldheted.
(én már napközben említettem, privátban)
 4. Bunny 2010 jan 19. 22:25
Simán.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

Inland Sea

Malta

2/3 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.7) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m

parti merülésüreg vagy barlangsziklás, hasadékos élőhelyföldközi tengeri muréna jelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.