Bali körutazás 2008

Zuhanyzó - de luxe
Négy nap után elhagytuk a bázist, fájó szívvel, de Boomert legalább pólón elhoztuk. Rövid, alig 40 perces utunk volt egy hiperluxus "butique resort"-ba, ahová a Sanurban megismert Blue Season bázis hívott át, ugyanis itt is van bázisuk -vagyis részben- állandó ember, töltés, merültetés még van, de a bázis akkor még csak épült. Nem mintha befolyásolná a merülést, hogy nincs medencéje és tanterme a bázisnak, nekünk nem hiányzott.
Ahogy megérkeztünk, és felocsúdtunk a sokkból amit a Resort okozott (hűtőből kivett virágcsokorral és hideg -alkoholmentes- koktéllal vártak, az ajtónkon több a faragás mint egy falunyi székelykapun, kilátás meg egyszerűen csak döbbenet, szóval atom a hely) irány merülés. A Resort előtt a tengerparton van ugyanis Bali egyik legjobb makróhelye, a PJ, vagy Puri Jati.

A hely parti része egyszerű, vannak bambuszpadok a cuccoknak, betonmedencék édesvízzel elmosni a cuccot, zuhany, wc és kis boltocska, az üzemeltető a hely tulajdonosa is. A víz alatt meg... lásd idevonatkozó cikkem. Minden van, csak találd meg. Minden pici, miniatűr de a sekély vízben akár több órás merülésen egy jó fotós jó géppel több versenygyőztes képet össze tud vadászni. Mi második nap utolsó merülésre egy két órást hoztunk össze, de a többi sem volt rövid, akksi üresen kártya teli volt mindkét nap végén.

PJ víz alatt
Első merülésen velünk jött Jonathan, a bázis tulajdonosa, aki feljött Sanurból a bázist építgetni, intézni a dolgokat- és hogy tudjunk nyugodtan dumcsizni. Nos szóval ő is jött velünk merülni, én pedig jól beoltottam őket. Első nap nem találtuk meg a helyi nevezetességet, a mimic octopus nevü polipot, ami Petert nagyon bántotta. Úgyhogy versenyt hirdettem, mezei polip 1 pont, mimic 3, aki nyer az a king of the PJ! A dologhoz tartozik, hogy Jonathan angol, Peter a telepített merülésvezető pedig belga, és persze mindig ment egymás ugratása, hol egy kis világháborús élcelődés ki mentette meg kinek a hátsóját, esetleg egy kis nemzetek konyhája, itala, szóval ment a jó értelemben vett zrikálás.

Ezek után persze mindketten belecsaptak a polipvadászatba -aztán úgy alakult, hogy szégyenszemre én találtam az első és a legtöbb polipot, igaz mimic-et nem leltünk, de akkor is elismerték, magyar lett a PJ királya! Második merülésen aztán Peter egyenlített (Jonathan nem jött be, mert indulnia kellett reggel, és a hegyeken át ment), én találtam egy mimicet de üregben illetve több simát, viszont ő kiszúrt egyet amint kint terperszkedett a homokon, jó fotóalanyként. Aztán lőtt még nekem párat vicces közegben, csigaházban, kókuszhéjban, úgyhogy megosztottam a trónt. Talán mondanom sem kell, este a vacsoránál Jonathan mit kapott, hogy kihagyta a második merülést és így nulla találattal a szégyenteljes harmadik helyre szorul!
Jonathan egyébként érdekes figura, angol, a felesége japán. Gyönyörűen beszélt angolul, mint megtudtam kénytelen volt megtanulni, mert senki nem értette az eredeti angol karattyolását. A japán asszonynak köze van a Zen Resort-hoz is, ami meg is látszik rajta- már a japán hatás.

Gitgit vízesés
Egyébként vacsora, meg úgy a Resort
. Hát igen, a nagybetűs DÖBBENET. Én magam kicsit feszélyezve is éreztem magam, kevésbé extrém körülményekre vagyok kalibrálva. Délután pl. odajön egy hölgy, zavarhat-e. Na mondom most felsorolja milyen kezelések, masszások, relaxációs és egyéb programok vannak, amiken úgysem akarunk részt venni. De nem, ő azért jött, hogy felvegye a rendelést a vacsorához- mert az mégis hogyan nézne ki, a vendég várjon a kajára! Hozta az étlapot, elmondta készségesen mi micsoda, és miután választottunk és megadtuk mikor óhajtunk vacsorázni, csendben elsétált. És mi időben odamentünk, és már hozták is a frissen elkészült vacsit, ami persze nem volt mérhető árban mondjuk a pemuteráni kis étteremhez nade nagyon rendben is volt, mind mennyiségileg, mind minőségileg. Ez tényleg az a hely, ahová az ember eljöhet és úgy pihenhet, hogy közben mindent a kedve szerint talál- és mindezt nem is agyament áron, ennyit azért akár itthon is kifizet az ember, és nem is drága szállodában.

Itt két napot voltunk csak, villámlátogatás az apróságok és a luxus világában, nagyon élveztük, de engem némileg feszélyezett a túlzott luxus, nem vagyok én hozzászokva! Ezután irány tovább keletre, útközben azért meglátogattunk egy vízesést, ami nem volt túl magasan, mégis látványos, a Gitgit waterfall. A vízesést érdemes megnézni, ha az ember vízesésre és szép rizsföldre vágyik. Mellesleg a templom, és ilyen turistahelyek belépője nevetségesen kevés, tehát ez ne fogjon vissza senkit. Odafele a vízeséshez egy kb. 10 perces sétaút visz, végig árusokkal. Á, turista hely, lehúznak, bár kiabáltak nekünk olyant, hogy 5000, 10000, és a portéka is szép volt, nem foglalkozunk vele. Nem fogunk a hegy tetején egy turistaösvényen szárongot, kimonót, festményt, fűszert venni!? Rafkósak vagyunk, utolsó nap Ubud, Sukawati, az az olcsó. Nos jótanács, nem tudom hogy morning price volt vagy félre hallottam, de mint utólag kiderült a gitgit árusainak az ára messze a legolcsóbb volt! Úgyhogy aki arra jár, vágjon flegma és nem kell képet, de vásároljon bátran, mert igen jó árak vannak, annyira, hogy erős volt a kisértés, hogy visszamenjünk a sziget másik végéből is.

Az írás a következő lapon folytatódik!

8. Garfield33 2010 jan 19. 22:36
Oké, te vagy az első, de szerkesztők nem kaphatnak belőle.
Így gyövök én!
 7. Kékbálna 2010 jan 19. 22:33
Ha csak gondoltam rá, bögre?
 6. elche 2010 jan 19. 22:33
Akkor én kapom, én jóval korábban olvastam mint ti.:)
 5. Garfield33 2010 jan 19. 22:29
Köszi, küldheted.
(én már napközben említettem, privátban)
 4. Bunny 2010 jan 19. 22:25
Simán.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

Aruk Giftun

Egypt, Red Sea

1/2 db alapján:érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 11m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élőviláglegalább 1.5m-es hal

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.