Kenyai kalandok

Albumhoz klikk a képre.

A szigeten hat mesés napot töltöttünk. A merülések is nagyszerűek voltak, a felszínen is sok szépet láttunk, és a sok kalandozáshoz szükséges energiáról is gondoskodtak vendéglátóink, mert rengeteg finom ételt készítettek részünkre, mindenféle tengeri herkentyűvel, halakkal, marhával és csirkével. Utolsó napunkon a bázis meglepett minket egy helyi zenekarral, akik nagyon egyszerű hangszereikkel pörgős, laza hangulatot varázsoltak, mi pedig egyből táncra is perdültünk és buliztunk egy nagyot.

Másnap elhagytuk ezt a magával ragadó kis afrikai szigetet, és elindultunk Diani Beachre. A város nagyjából 60 kilométerre található Wasinitól és itt van Kenya egyik leghosszabb, közel tíz kilométeres fehér homokos, pálmafás tengerpartja. Ezen a helyen töltöttünk egy helyi szállodában két éjszakát. Megvettük a családnak, barátoknak az ajándékokat, majd este elmentünk egy barlangban található étterembe. A hely nagyon elegáns volt, finom ételekkel, megfizethető árakkal, de mi azért még szerettünk volna egy kicsit lazítani, ezért a vacsora után elmentünk egy helyi discóba táncolni. Fergeteges volt a hangulat, és a nemzetközi számok mellett afrikai zenékre is buliztunk.

A következő napon korán reggel talpon voltunk, hiszen izgalmas kaland várt ránk: hajnali hattkor indultunk szafarizni. Választásunk a Tsavo East nemzeti parkra esett, mivel ez Mombasától 100 km-re található, így viszonylag közel volt a tengerparti részhez. A szafari parkban az öt nagy vadból (oroszlán, gepárd, elefánt, orrszarvú, kafferbivaly) négyet láttunk. Szerencsések voltunk, mert ebből kettőt már az első nap megfigyelhettünk, másnap hajnalban aztán felbukkantak kafferbivalyok, és végre természetes környezetében láthattunk oroszlánt. A szafari parkban igazán pompás szállásunk volt, medencével és napozóterasszal, és az ellátásra sem lehetett panaszunk, sőt. A nemzeti parkban minket fuvarozó sofőr nagyon kedves és segítőkész volt, minden állatról mesélt történetet, tehát nem csak megfigyelhettük a fekete kontinens eddig csak állatkertben vagy filmeken látott vadjait, hanem tanulhattunk is róluk. A nagyobb vadakon kívül láttunk még struccot, hiénát, rengeteg impalát, gazellát, zebrát, majmokat, felsorolni is nehéz a sok különleges állatot- fantasztikus két nap volt, végre megelevenedett számunkra az igazi Afrika.

Ezután visszamentünk még Diani Beachre egy éjszakára, és onnan indultunk a repülőtérre. A nyaralásunk nagyszerű volt, talán mi magunk sem vártuk hogy ennyi élménnyel gazdagodunk a víz alatt és felett egyaránt. Egyszerre szólt ez az út a pihenésről, lazításról, és az aktív kikapcsolódásról is. Amikor felszálltunk a repülőre hogy újból a hűvös Európa felé vegyük az irányt, azt éreztük, ide még biztosan vissza fogunk térni!

Timi & András

Kapcsolódó írásaink:

1 2 3

Sha´ab Suadi, Blue Belt / Toyota Wreck

Sudan

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 4) könnyű körülmények
max: 61m, látótáv: 10-25m

szafaris megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben