»» ««

Megtalálták a Danton csatahajó roncsait

Külföld

Február végén sikerült azonosítani a francia haditengerészet Danton nevű csatahajójának roncsait.

A helyszínen még 2007 decemberében fedezték fel először a hadihajót, amikor a Fugro GeoConsulting Limited szakemberei az Algéria és Olaszország között épülő gázvezeték felmérését végezték. A Danton 1917. március 19-én, Szardínia-szigetétől 35 km-re délnyugatra süllyedt el, miután megtorpedózta az U-64-es jelű német tengeralattjáró. A hajó elég jó állapotban több mint 1000 méteres mélységben fekszik a hullámsírban.

Az I. világháború előtt tervezett Danton-osztály még az ún. "pre-dreadnought" kategóriához tartozott. A hajóosztály hat egységéből másodikként kezdték építeni 1906-ban, a Brest-i hajógyárban a Danton nevű csatahajót. A 18318 tonna üres tömegű hajót 1909. július 4-én bocsátották vízre, majd 1911. június 1-jén állították szolgálatba. A 19763 tonna teljes terhelésű és 144.9 méter hosszú hadihajót 4 darab 305 mm-es, 12 darab 240 mm-es, 16 darab 75 mm-es, és 10 darab 47 mm-es ágyúval, valamint 2 darab 450 mm-es torpedóvetőcsővel (M12D) fegyverezték föl. A fedélzetén legkevesebb 923 tengerész teljesített szolgálatot.

A Danton 1911-ben, Nagy-Britanniában tette tiszteletét V. György király koronázási ünnepségén, majd 1913-ban, a földközi-tengeri Hyéres közelében váratlanul felrobbant az egyik ágyútornya, amelyben három ember meghalt, többen pedig megsebesültek. Ezután az I. világháború idején harcba vetették az Osztrák-Magyar Monarchia Haditengerészete ellen.

Végül 1917. március 19-én, 13 óra 17 perckor alig 45 perc alatt merült hullámsírba, miután a Robert Moraht Kapitänleutnant irányítása alatt álló U-64-es búvárhajó elsüllyesztette.
A Danton parancsnoka Delage kapitány és tisztjei, összesen 296 fő, a hajóval együtt veszett oda. A legénység többségét, 806 embert, viszont a Massue romboló és a közelben járőröző hajók mentették ki.

A csatahajó a torpedótalálatok után süllyedés közben többször is átfordult, majd az üledékbe fúródott, mégis rendkívül jó állapotban maradt meg az utókor számára. A víz alatti felvételeken például jól azonosíthatók a 240 mm-es ágyúk is.

[ Art of War - Hábor Művészete ]
Kapcsolódó írásaink:



 2. Káplán 2009 már 17. 09:41  
 1. Kékbálna 2009 már 17. 09:14  
Nekem ez a cikk olyan ismerős. Ezt a hírt valahol már láttam...

Merülőhelyek

Sha´ab Suadi, Blue Belt / Toyota Wreck

Sudan

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 4) könnyű körülmények
max: 61m, látótáv: 10-25m

szafaris megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés