Új-zélandi szegény lovagok

Dupla vastag vagy félszáraz
A második nap a két szobatársammal mentem egy másik hajóval, úgyhogy aznap nekem is korai indulás volt. Hajónk, a Knight Diver, katamarán, luxus kivitel, nagy hely- az előző napihoz képest legalábbis. Új merülőtárs, előző nap érkezett, kb. 50 merüléssel, sajnos komputer nélkül (Jan-nak volt egy Suunto Favorja), de legalább órája volt. Mindez azért érdekes, mert a bérelt felszereléshez -bár mélyeket merültünk- computer nem járt, csak egy árva konzolos mélységmérő. És mivel vízálló órám sem volt... na szóval a biztonságos merülésről szóló tananyagot azt hiszem nem ezen a túrán kellett volna forgatni. Akkor persze ezekről a dolgokról mit sem tudtam, hiszen itthon sem volt komolyabb felszereltségünk azon a hatalmas 2 méteres mélységben elkövetett vizsgamerülésen. Hozzáteszem az utazás után (már az 5 hónap és 60 merülés után) az első dolgom volt, hogy itthon megvettem azóta is hűséges társamul szolgáló búvárkomputerem. Kint eszetlen drága volt.

Ezen a napon sikeresen visszamentünk az első nap első helyszínére, így az első merülés ismét rájanézés volt. A második merülés egy távolabbi fal a Nursery labyrinth, halak, rengeteg víz alatti helyvonulat-szerű dolog, víz alatti erdők, kis hangulatos tisztásokkal ahol kis halacskák játszadoztak, olyan volt az egész, mintha repülnél, nagyon tetszett. Átúsztunk egy vízalatti szoroson, itt nagyon macerás volt, mivel a hullámzás hol előre vitt, hol meg visszafele próbált sodorni, tekerni kellett mint az állat hogy egy helyben tudj maradni.

Két merülés között végre én is ebédeltem saját anyagból, kicsit sznoriztam a többiekkel, majd hazafele kifekültem a hajó orrába napozni. Kb. félúton Tutukaka kikötő felé egyszercsak kiáltás, "Whales!" Hoppá, bálnák, mindenki kizavarja a csipát a szeméből, rohanás a hajó orrába. Errefelé a delfin is "whale", na sebaj, az se rossz! Három csapatot is találtunk, ott ugráltak, versenyúsztak a hajóval, tök látványos volt, mindenki vadul fotózott persze.
Kikötés után összefutottam Jan és John csapatával, ők megint a Crayzee Diverrel mentek. Élménybeszámoló, este BBQ party, ittunk a moteltulaj söréből, kellemes középerős házisör volt, hideg- és ingyenes...

Crayzee Diver merülés előtt
Harmadik nap ismét a Crayzee Diverrel futottunk ki, ismét Jan a merülőtársam. Első merülés a Devil fingers nevű helyen volt, a nevét onnan kapta, hogy a víz alatt "hatalmas" árkok vannak, mintha az ördög az ujjaival végigszántotta volna a tenger fenekét. Láttunk tengeri kígyót, murénát, sok halat, szép volt, bár a látótávolság valamiért gyengébb, csupán csak 15-20 méter körül volt, valószínűleg az áramlás fordult vagy a sekélyebb víz miatt.
A második merülőhely kb. 200 méterrel volt arrébb, de közvetlen a sziget mellett, a Clenerfish bay. Itt víz alatti barlangokat látogattunk meg. Állítólag volt valami "kincs" az egyik barlang mélyén, sajna lemaradtunk róla, mert az én szuper karácsonyra kapott lámpám súlykorlát miatt otthon várt, Jan kézi lámpája meg finoman szólva is túrót sem ért, nem láttunk bent az orrunkig se, tehát nem mentünk beljebb.
Merülés végén leültünk egy kiszögellésen biztonsági megállót tartani, odajöttek a halak, szinte meg lehetett őket simogatni, na persze elhúztak az első érintés után. Nyugis, relaxálós merülések voltak.

Mivel ez volt az utolsó nap, elég korán visszamentünk, kirámoltunk, én visszaadtam Johnnak a bérelt cuccot, mosatlanul bunkó módon, de aznap már nem akart visszamenni a boltba, én meg nyilván nem fogok legyalogolni a teljes cuccommal plusz két palackkal másnap. Ez van, de nem is volt gond, számára is logikus volt.

Összességében elmondhatom, hogy felejthetetlen három napot töltöttem el itt, mindenképpen szeretnék még egyszer legalább úgy visszajönni ide, hogy minimum egy hetet végigbúvárkodhassak, annyi látnivaló van. Legalább 50-60 névvel ellátott merülőhely csak a sziget körül, és akkor még nem is beszéltem a két merülhető roncsról. Nitrox töltési lehetőség akkor nem volt, a jellemző mélység miatt elképzelhető, hogy most sincs.
- Sz. K. -
Kapcsolódó írásaink:
Minden információt Új-Zéland-ról.

1 2 3

11. pygmy 2010 feb 15. 11:33
füldugó és szemhéj (normális tengerentúli járatokon adnak) de be lehet szerezni pl. gyógyszertárakban
állandó tartozék bármilyen utazásnál
 10. Bunny 2010 feb 15. 11:04
Egyébként kéksnecinek hálás vagyok, azóta mindenhol tartok 1-2 füldugót, és hát volt már, hogy kihúzott a csávából, Máltán pl. amikor a szobánk a hajnal 4-5ig nyitvatartó bár felett volt klíma nélkül dög melegben ... stb.
 9. Garfield33 2010 feb 15. 10:59
Igen, Togianon a kutyák költöztek át hozzánk miatta, Szudánban mag a kapitány húzott aludni a gépházba, mert a kabinja szomszédos volt a Sneciével....
 8. Bunny 2010 feb 15. 10:55
Az nem is új-zélandon volt, te butus. Bár szigeten az tény :) És tényleg csak szuszogtál, mondjuk ki is ürült az emelet rá ;-)
 7. Kékbálna 2010 feb 15. 09:54
Én is kikérem magamnak a horkolásra tett utalást! Csak szuszogtam! :)))
A további 6 bejegyzés a fórumban olvasható.

Giuseppe Dezza TA35 wreck

Croatia (Hrvatska)

1/2 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.5) átlagos nehézségű
max: 33m, látótáv: 4-10m

napihajós megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.