Kuba - az Antillák gyöngyszeme

Mivel a merülési menetrendünk szándékosan lazára volt tervezve, így délutánonként és az üres napokon bőven maradt időnk egyéb programokra is. Egyik délután például lovas túrát tettünk a félsziget végéig, ahol a flamingók élnek. Sajnos néhányunknak nagyon nem jött be a western nyereg, még szerencse, hogy volt nálunk bőven sebtapasz. Kinek a lelkében, kinek egyéb helyen hagyott maradandó nyomot ez az élmény... Máskor robogót béreltünk és bejártuk a közeli s távoli falvakat, néha csodálkozva, néha értetlenül szemlélve a vidéken élők életkörülményeit. A kedvesség, jókedv azonban itt is mindenkire jellemző volt, akivel csak találkoztunk és beszélgettünk.

Egy napot rászántunk Camagüey-re is, bérelt autóval csak egy óra volt az út. Számtalan templom és egyéb műemlékek, rumgyár, iskolalátogatás és egyéb látnivalók szerepeltek a programban. Szintén egész napos programként utaztunk el egy másik nagyváros, Holguin közelében található delfináriumba. A három órás út során nem csak a várost, de az ország déli, csodálatos zöld hegyekkel tarkított részeit is megismerhettük. A delfinárium egy hatalmas öböl közepén elkerített tengerrészből állt. Számtalan idomított delfint és fókát láthattunk, simogathattunk a különböző elkerített részekben. A programban először egy show-műsor szerepelt mindenféle mutatványokkal, amit a delfinek két idomítójukkal és néhány vendéggel együtt követtek el. Majd ebéd következett különleges tengeri ételekből és csak utána jött az igazán különleges. A vízben a delfinek most velünk foglalkoztak, illetve mi velük. Simogatás, ölelkezés, tánc és puszi után személyenkénti bemutató. Két delfin a felszínen hasaló vendéget a talpánál fogva tolva és a vízből kiemelve hordozta körbe, mint egy artistát. Ilyet még egyikünk se látott, illetve tapasztalt eddig, és valóban valamennyien kipróbálhattuk. Azt hiszem, ennyi élményt összegyűjteni nagy testű vízi élőlényekkel egy túrán belül, igazán nem rossz eredmény.

A többnyire hasonlóan alakuló estéink sem voltak unalmasak. Először általában a napközbeni merülési élményeket beszéltük meg a snack-bárban, koktélokkal és szivarokkal körítve. Ezt követte a táncosok programja, vagy a divatbemutatók megtekintése, illetve a vendégek részére szervezett, röhögésbe torkolló játékok figyelemmel kísérése. Utána alkalmanként a közeli diszkót meglátogattuk meg, ahol a kubai lányok és fiúk úgy táncolták a salsa-t, ahogy eddig ilyet csak tv-ben láttunk. Persze próbálkoztak rendszeresen bennünket is tanítgatni, de azt hiszem, a tudásunkkal egyelőre még nem kellene nyilvánosan fellépnünk...

Nem sok időt töltöttünk a parton, sem a medence mellett elhelyezett napozóágyakon a két hét alatt, hiszen szerettünk volna minél többet megismerni Kubából és úgy érzem, ezt sikerült is megvalósítanunk. Az utolsó említésre méltó esemény a hazaindulás reggelén volt, amikor a hotel táncosai műsorral búcsúztattak bennünket, miközben mi elérzékenyülve kigördültünk buszunkkal a szállodából és visszaindultunk a havannai repülőtérre. Ez az esemény méltó záróakkordja volt ennek a rendkívülinek és sikeresnek mondható túrának.

Malmos Attila
Aquanauta Búvár Centrum
Kapcsolódó írásaink:
Minden információt Kuba-ról.

1 2 3 4

11. atengercsendje 2008 ápr 15. 10:33
Egyébként komolyan nagyon szívesen mennék. Ha Te most mész Tabára, nyáron hajós szafarira,akkor őszre nyugodtan jöhet Kuba! Nekem egy barátom kinn fog tanulni egy havannai táncakadémián, úgyhogy amúgy is tervezem, hogy meg kéne őt látogatni. Azt hiszem külön élmény Havannának az az oldala, ahová a turista programok nem mennek!
 10. elche 2008 ápr 15. 09:01
Változott a program, többek kérésére.
 9. Jules 2008 ápr 15. 07:19
Hm, de eddig nem június vége volt? Köszi a napit.
 8. VasMacska 2008 ápr 15. 07:06
Azaz! Tudod kell oda valaki, aki csak merül, és nézelődik, és nem kell neki sehova se rohanni, és ha szembejön a téma katt. Sőt, én leszek a stábfotós! Az való nekem! A fotós-búvár nem fog csak úgy elhussanni előlem, mint az a sok hülye halacska!:-)))
(Most meg kapsz tőlem igy virtuális Jules -napi gratulációt!)
 7. VasMacska 2008 ápr 15. 07:00
elghe: És arról meg még nem is beszéltünk, hogy hova megyünk nyaralni? Na majd a jövő héten Tabában megtárgyaljuk! :)
A további 6 bejegyzés a fórumban olvasható.

Gubal Island - Bluff Point

Egypt, Red Sea

3/8 db alapján:érdekes(átlag: 4.1) átlagos nehézségű
max: 30m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

szafaris megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágteknős delfin legalább 1.5m-es hal

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.