»» ««

Biztonsági gondok az Oriskanynál

Külföld

A közelmúltban történt halálos kimenetelű baleset után többen kritizálták a mentési lehetőségeket.

Egy 39 éves férfi az Oriskanyn végrehajtott merülés után, már a felszínen lett rosszul, és a dekompressziós betegség tüneteit vették rajta észre. Azonnal riasztották a parti őrséget, a búvárhajó félúton a part felé találkozott a parti őrség hajójával. ők juttatták kórházba a férfit, ahol azonban nem sikerült megmenteni az életét.

Oriskany torony 42 méterenAz Oriskany a világ legnagyobb mesterséges zátonya, a kiszuperált repülőgéphordozót tavaly süllyesztették el Pensacola közelében. A hatalmas roncs nagyon sok búvárt vonz, hiszen a hatalmas hajó alaposabb megismeréséhez több merülésre van szükség, tehát akár önálló búvártúrát is lehet ide tervezni.

Ez volt az első, emberéletet követelő baleset az Oriskanyn, és az ilyenkor megszokott módon, elindult az események elemzése. A hatalmas hajót a parttól távolabb kellett elsüllyeszteni, ezért a búvárhajónak hosszabb idejébe kerül a sérült partra juttatása. A parti őrség pedig azért nem helikoptert küldött a mentésre, mert ebben a körzetben egyszerűen nem állomásozik egy sem. A dekompressziós baleset kezelésében viszont az időtényező kritikus fontosságú, ilyenkor minden perc számít.

Úgy fest, hogy a nagy méretű, ebből adódóan mélyebb vízben nyugvó hajó által vonzott több búvárra nem készültek fel biztonsági szempontból. Egy helyi kórház még 2006-ban úgy döntött, hogy 24 órás szolgáltatot állít fel a dekompressziós esetek kezelésére, alkalmazottakat képeztek ki az egy személyes dekókamrájuk üzemeltetésére. Ám a búvárok nem igazán tartják jó megoldásnak ezt az apró dekompressziós kamrát, ami az intézmény igazgatója szerint minden ellenérzés dacára jó szolgálatot tehet vészhelyzetben.

[ CDNN ]
Kapcsolódó írásaink:



 5. elche 2007 aug 28. 21:12  
Rendben van, de ha rosszullét volt mondjuk a háttérben, vagy felszereléshiba, vagy akármi más, az esélyek nem ugyanazok egy villámgyors mentés meg egy kicsit lassabb esetén. Az biztos, hogy ez a távolabb levő, nagyméretű, aránylag mély vízben levő roncs nyilván több kockázatot rejt magában, mint a neufeldi csónak.
 4. verhas 2007 aug 28. 20:36  
Én akkor is csak azt mondom amit bunny. Itt volt még valami. Látens nem ismert szívbetegség, nem betartott kompressziós megálló, túl kis palac, túl mély merülés, túl hosszan túl rövid élet.
 3. elche 2007 aug 28. 16:25  
Jó, ez igaz. De azért mégiscsak: erre a búvárok körében egyáltalán nem vonzó úticélra odatesznek egy irdatlan roncsot, ami tényleg sokakat érdekel. Erre vállalkozások épülnek, külön kis iparág, tisztes megélhetéssel, de az nem feltétlenül van bekalkulálva, hogy mi van, ha baj van? Pont olyan, mint egy nagy szabadtéri rendezvény: nem csak jegyszedőt kell biztosítani, hanem mobil WC-t is.:)
 2. adamax 2007 aug 28. 15:45  
Bunny, ez Amerika... És a hajó direkt lett odatéve, tehát már van felelős... Egy olyan országban, ahol milliókat lehet kapni egy hibás McDonalds teáspohár kiömlése (és az ezáltali leforrázás) után, ez a cikk természetes.

De nem nekünk...
 1. Bunny 2007 aug 28. 10:29  
Nem értem én ezt. Jó, mély a roncs hiszen egy anyahajó kicseszett magas. Dehát nem kell megnézni a hajócsavart mono 12-es palackkal ugye. De tételezzük fel normálisat merült, felszínen rosszul lesz, kéne kapjon oxigént. Gondolom volt a hajón, vagy ha nem hát az nagy gáz (mert nincs gáz). Ha volt oxigén, és nem csinált egetrengető hülyeséget nem nagyon kéne meghalnia.
Márpedig meghalt, szóval szerintem ez a dolog sem lehetett egy sima baleset, volt ott más dolog is ami miatt elfajult. Ha pedig hülyeséget csinál valaki, lehet ott helikopter meg minden, valószínűleg ...

Merülőhelyek

Shag Rock

Egypt, Red Sea

2/2 db alapján:érdekes(átlag: 4) nehéz körülmények
max: 16m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés