»» ««
  fórumok / Szakmai fórumok / Búvárfelszerelések, barkácsolás

Ez a fórum hivatott a búvárfelszerelésekről szóló eszmecserék helyszíneként szolgálni: itt lehet kérdezni ki mit ajánl vagy nem ajánl, mit szeret vagy sem. Megoszthatóak a jó vagy rossz tapasztalatok és minden a felszerelésekről.
Ebbe a fórumba várjuk a házibarkács ötleteket, eszmecseréket is.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


Első   1 . . . 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 . . . 142
 547. medve 2008 aug 22. 13:29  
japp, majd az idő megmodja a tutit... egyébként nekem nincs gondom a szereléssel - bár 16-os kulcsot csak angliában sikerült beszereznem:( - de a légzőautomatával én sem szívesen babrálok. habár, ha jobban meggondoljuk, talán éppen itt olvasgattunk szervízből megragasztva visszakapott redókról...
 546. OG-Lee 2008 aug 22. 12:30  
Inkább dobjátok ketté a cuccokat. 20kg a megengedett, búvároknak szoktak adni +10kg-t, de azt külön kérni kell. Nálunk (2 fő) 2x20-23kg + 2db kézi a nyerő. Ebbe még nem kötöttek bele, pedig az én kézim 10 kiló szokott lenni.
 545. pygmy 2008 aug 22. 11:53  
van egy könnyű és kerekes 2személyes táskánk - Sepadiver. Szuper, csak túl nagy, még egy normális kombiból is kilóg:) viszont a 2 komplett cucc lötyög benne, általában 28 kilóval megyünk ezzel
viszont a múltkor minden egyebet is abba pakoltunk, csak a páromnál volt egy kis hátizsák, a mérlegen 32,5 kiló volt, nem akarták felengedni
előbb szét akarták szedetni, végül a saját felelőségemre (ezt beirták a gépe a pultnál) felengedték, de riogattak, hogy az automata hátul ledobja...nem igy lett, de volt bennem para rendesen
szeretjük a táskát, de ha kiszolgálja magát, kisebbet veszünk
a másik egy hátra, vállra és kézbe is vehető Aqualung. kereke nincs, de nagyon sokat segit, hogy "profi" hátizsákként is használható (még hegymászáshoz is használtam már)
 544. Kékbálna 2008 aug 22. 11:32  
Ha már zsák.

Régen vettem olcsóért egy ScubaPro kerekes táskát. Na ennek van görkori kereke. Műanya kemény háttámla. Nincs kihúzható húzókája, csak egy füle van. Kettőnk cucca mindig neccesen fért bel a trópusokra. Adriára mindig kicsi volt. Ha húzom mindig meg kell hajolnom, elég kényelmetlen.

Vettem egy másikat. Szép nagy. Röhögve elfér benne minden cuccunk, a kölkök sznori cucca is. Van hozzá kihúzható húzóka. Kényelmes húzni.

Egyszer a repülőre az újba pakoltam. K...a nehéz volt a cucc a végén. Mindent kipakolva meg kellett állapítani, hogy a szép új táska üresen több, mint 4 kilo! A régi 1,5. Azóta a régivel utazunk repülővel. Ráadásul masszívabbnak tűnik.

Tehát vagy dögnehéz, masszív, új táskád van vagy könnyű és széthulló. Esetleg egy régi lestrapált könnyű, ami még könnyű, nem esik szét még akkor sem ha fejest ugrik a Szudáni reptére.

Szerintem a legjobbak a mos kapható táskából ezek a hosszú cső alakúak. Ez a kerék dolog átvágás. Amennyit vinni kell elviszed a buszig stb. Utána meg úgy sem kell.
 543. pygmy 2008 aug 22. 11:18  
Qatarból hoztuk az elsőt, tudod, mi arra mentünk Balira:)
asszem emirátusi és Al-Fakher a neve
természetesen a "kétalmás" itt is a legjobb, de finom a piros szőlős is!
nekünk nagyon bejött és itthon is lehet kapni
a hazai forrásunk dohányból és szénből a Szultán Center (www.sultancenter.hu), de sok ilyen boltocska van már
ja, és a náluk forgalmazott eredeti zárjegyes egyiptomi Nakhla dohány is finomabb, mint amit kint veszünk bazárban vagy bárhol...
 542. Bunny 2008 aug 22. 11:08  
namesélj, milyen, honnan?
 541. Bunny 2008 aug 22. 11:07  
15 deka? Ez mi, egy vékony füzet, amiben a világ fontosabb nyelvein le van írva, hogyan kell csavarhúzót, villáskulcsot és imbuszt kérni? :D
 540. pygmy 2008 aug 22. 11:06  
igen, ezek a szerszámosládával rohangáló emberkék különösen segitőkészek, ezt már mi is tapasztaltuk, köszönjük!
a saját készletem: O gyűrűk, szilikon, gyorskötöző, tartalékpántok (uszony és maszk)
ja, és a feleségem már a repülőtéren barátságot köt a mesteremberekkel - egy nőnek szívesebben segitenek mindenhol:)
nem cigizem, de saját prima minőségű vizipipadohánnyal tudok szolgálni a sajnos néha borzalmas aromájú helyi helyett:)
 539. Garfield33 2008 aug 22. 10:51  
Nekem csak egy 15 dekás szerszámkészletem van, a többit a hajón szoktam kunyerálni.
Most Szudánban mást sem csináltam, mint vakut, fényképezőgépet, computereket, redókat, uszonyokat szereltem a bandának, míg a többiek döglöttek. Viszont sok sör és a végén fogytán lévő cigi volt a jutalmam  :-)
 538. pygmy 2008 aug 22. 10:21  
ok, igaz, de nekem is az általad leirt kép ugrott be először, a sok ezermester a búvárfedélzeten rohangál egy csavarhúzóval vagy egy kalapáccsal:)
itthon sem szerelek szinte semmit
egyszerűen félek hozzányúlni a cucchoz, főleg a légzőautomatához...
már egy ecetes vizkövetlenités is nagy kihivás:)
 537. Bunny 2008 aug 22. 10:12  
Erről nekem rögtön a búvárfotósok jutnak eszembe. Amíg a normális búvár pipázik, napozik, döglik a merülések között, azok mindig valamit szerelnek, ügyködnek :) Vagy a merülés előtt "nekem kell 5 perc átszerelni" felkiáltással fél órát molyolnak ...

Szerszámostáska nem kell, hiszen a túra előtt, itthon kell átszerelni a redót intesre. Annak mi értelme, hogy kiviszek egy din-es redót, meg egy int-es belsőt (súly!) aztán kint átszerelem?
 536. pygmy 2008 aug 22. 10:05  
hmmm, és a szerszámostáskának mennyi a súlya?:D
eszafarin egyszer láttam egy szakit egy hatalmas piros fémtáskával, komolyan, mint egy vizvezetékszerelő...a kézipoggyásza csak ez volt:)
ja, és mig nem merült, addig szerelt, mi meg pipáztunk:)
 535. elche 2008 aug 22. 10:04  
Pontosan. Van, aki tud babrálni, jó a szerelgetésekben, másnak ez a megoldás viszont nem megoldás.
 534. Bunny 2008 aug 22. 09:58  
Na de akkor nem egyszerűbb lecserélni a végét a redónak? Nincs pluszsúly, nincs felesleges O gyűrű, igaz kicsit szerelni kell.
medve: nem tudom, most azt mondom én babrálok vele, aztán lehet 2 év múlva azt mondom, ne babrálj, mert a menet nem bírja.
 533. pygmy 2008 aug 22. 09:51  
amikor az átalakitót kerestem, mutattak egy ultrakönnyűt is, kétszer annyiért...asszem Scubapro volt, valami titánbigyó
 532. medve 2008 aug 22. 09:28  
pl a Fókusz-t az oroszok csinálják pétervárott.
 531. medve 2008 aug 22. 09:24  
nekem azt mondták, hogy nem igazán érdemes sokat babrálni az első lépcső kimeneteivel... akkor most mégis?
 530. pygmy 2008 aug 22. 09:22  
sznorizzon!
 529. medve 2008 aug 22. 09:22  
ja, ha már tatyónál tartunk, nekem Camaro Black Sea-m van. hát, én még egyszer nem vennék.  első túrara induláskor jelentkező problémák:
1. normál terhelés mellett - tehát ólom nélkül - megemelés közben leszakadt a vállheveder. teljesen. ok: a hátlaphoz történő hozzávarráskor a varrógép gyakorlatilag perforálta "tépés mentén" a hevedert, így az egyből elszakadt.
2. reptéren gondoltam vagizok, és húzom a dógot, ha már van húzókája. húzóka kihúz, húzoka fogantyú amelybe bele van építve a húzóka visszatolását enegdő gomb, mintegy 40 apró darabra ment szét a kezemben. oky, ez speciel szerelési hiba volt, mert az íves fogantyúfedelet, negatívban csavarozták fel. (asszem kínában gyártják...)
3. a kerékdobok szegeccsel vannak rögzítve a merev háttámlához és aljhoz. na, az alu szegecs szinte napra pontosan kibírta a túra végéig. pedig a hajón ugye nem huzigáljuk a motyót...
azóta mintegy hímestojást, úgy óvom a tatyót:))
 528. Bunny 2008 aug 22. 09:20  
Vagy mi a helyzet a fordokkal (amerikai márka németeknél gyártva :D)
 527. elche 2008 aug 22. 09:16  
És mit csináljon, aki a japán autókra szavaz?:)
 526. pygmy 2008 aug 22. 09:01  
mi is sokat utazunk, akár Ázsiába is, ahol az INT az úr, mégis DIN-es cuccunk van és hozzá egy átalakító - látni kell azt a pánikot, amit okoz ez néhány délkelet-ázsiai benszülött vezetőnél:)
abszolút tudományos érvem a DIN mellett: soha nem vennék amerikai kocsit, inkább valami németet:)
 525. OG-Lee 2008 aug 22. 08:52  
Nekem bejött az átalakító. Igazodom a palackhoz, így nem kell minden merülés előtt diót vadászni, amit kivesznek töltéskor. Mert vagy kiesik a tömítése, vagy repedt, vagy nincs elég belőle. Nekem megéri az a fél kiló.
 524. Bunny 2008 aug 22. 08:30  
Tegnap voltam búvárboltban, megnéztem egy DIN-INT átalakítót, és rájöttem egy nagy igazságra. Nehéz. Ezzel számomra el is dőlt az átalakító vs intes végződésre átszerelés kérdése. Ja és ebből eszembe jut még egy érv a DIN mellett : könnyebb, mint egy INT-es redó :)
 523. szkalmi 2008 aug 22. 02:03  
Sziasztok! Erdeklodni szeretnek....van valakinek tapasztalta ....vagy tud jot/rosszat mondani a sea-watchban jelenleg akciosssssan kaphato-DELTA 4 fdx - 10 reduktor, ALPHA 8 oktopusz -- kapcsolatba??  Membranos? Szeretnek 1 reduktort....de nem tudok donteni....Ez vagy esetleg masik. Ha valaki segitene akkor azt ....KOSZONOM!:-)
 522. Vanek 2008 aug 21. 11:48  
Hát valóban az lenne az ideális állapot, hogy az ember űzi a tanult szakmáját és megél belőle, ha meg "hasfájása" van akkor hívja a szakikat. De sajnos bizonyos aránytalanságok fennállása miatt ezt nem mindenki teheti meg...

Amúgy az INT-DIN témában kivételesen az a poén, hogy árban nincs különbség (én legalábbis nem láttam), így "szabadon" lehet választani.
 521. VasMacska 2008 aug 21. 11:35  
Hát hogyne.... egyszerű ez, mint az egyszeregy!:D
Én inkább az alatt az idő alatt, míg ez nekem eltartana,  tanult szakmámat gyakorlom, és a beszedett díjat ráköltöm a szervízeltetésre... A szerelőnek (meg az államnak :-() is élni kell:))
 520. Vanek 2008 aug 21. 11:04  
Persze, nem is misztifikálom túl, tényleg egyszerűnek tűnik.
 519. Bunny 2008 aug 21. 11:01  
nem csavarhúzó. imbusz és villáskulcs, amúgy igen. Nem kell azért túlmisztifikálni a dolgokat, egy reduktor nem űrhajó, én mostanság pl. úgy szállítom, hogy az elsőlépcsőről leszedek mindent, az a kézibe (kics, de majd 2kg), a csövek meg a nagytáskába (könnyű de nagyon útban van a kéziben). De amit ebay-en vettem reduktort magam újítottam fel, működik kiválóan bár vitrinbe vettem. DE ha megnézed a robbantott ábrát magad is láthatod, nem egy bonyolult dolog ez.
 518. Vanek 2008 aug 21. 10:58  
Jól értem? Nem átalakítót használsz, hanem """kibelezed""" a reduktort és és a másik típusú csatit szereled rá? És ez csak egy olyan sima ötperces művelet "egy szál csavarhúzóval", vagy közben széthullik az egész?
 517. Bunny 2008 aug 21. 10:50  
Beszéljen helyettem egy kép, pirossal kihúztam neked a lényeget.
 516. Vanek 2008 aug 21. 10:36  
Hogy? Ezt most fejtsd ki légyszi...
 515. grrrob 2008 aug 21. 08:00  
:) Hogy ez mekkora ötlet...
 514. Bunny 2008 aug 20. 19:43  
Én meg megkérdeztem, 8300ft a reduktoromhoz egy int-es belsőség, ez kb. egy árban van egy átalakítóval, úgyhogy asszem ez a megoldás lesz.
 513. Garfield33 2008 aug 20. 19:13  
Nekem ugyan nem.
Egyrészt INT-es cuccom van. Másrészt szerinted ki mernek kezdeni velem?
 512. Kékbálna 2008 aug 20. 19:09  
Még mindig könyebb pakolni. :)

Egyébként nem lehet, hogy a szénné alkudott bázidok így próbálnak fogni rajtad egy kis hasznot. Bérbe adnak egy adaptert neked. :))
 511. Kékbálna 2008 aug 20. 19:07  
Megoldjuk egy dugóhózóval vagy egy ollóval összenyitjuk a homolok üregeddel. :) Te akarsz Küklopsz bubit, vállald. :)
 510. Kékbálna 2008 aug 20. 19:04  
Az egyik táskámon görkori kerék van. Gyárilag. Na az bírja. Ha tudsz szerezni egye pár görkori kereket és betudod rakni azzal gondod nem lesz. Hajrá barkácsolni! :)
 509. Garfield33 2008 aug 20. 19:01  
Továbbá a távol-kelet nagy részére vihetsz magaddal adaptert, mert gyári (nem diós) INT-es palackfejek vannak.
 508. Kékbálna 2008 aug 20. 18:40  
Szerintem a világjáróknak pont a DIN jobb. Nekem sokáig volt INT-es redóm. Próbáltad te már az becsomagolni. A kiálló kengyelle igen sok gondom volt. Most a DIN-nel sokkal lazább a csomagolás. Egyébként szerintem sincs nagy különbség a kettő között. Csak az INT-est nehezebb csomagolni.
 507. caverman 2008 aug 19. 10:30  
A video címe: Diving with Doc's Proplugs & Perforated Eardrums. Ugyhogy tényleg lyukas lehet a dobhártyája.

Jó fül esetén nekem igazából az nem stimmel, hogy így igaz, hogy kiegyenlítődik a nyomás a dobhártya külső oldalán, de azt csak úgy tudja megtenni, ha víz megy be a füldugó mögé. Merthát ugye levegő honnan menne... Akkor meg megint ugyanúgy be fog gyulladni a fülem...
 506. nlq 2008 aug 18. 21:44  
azert ajanlottam!  (de csak amig el nem adom!)
 505. Vanek 2008 aug 18. 21:16  
Hát kedves Uraim, egyszer lehet, hogy élnék ezzel az ajánlattal. :-)
 504. Vanek 2008 aug 18. 21:12  
Hadd lássuk :-)
 503. Luciferin 2008 aug 18. 21:01  
De hiszen én ott nem is tudom kifújni!!!
:-))))
 502. Jules 2008 aug 18. 20:59  
Bármikor csinálok neked olyan videót, ahol a homlokod középről megy ki a buborék... :-)
 501. Bunny 2008 aug 18. 20:42  
há megnéztem mostmán én is a videót, gőzöm nincs. Jobb ötletem nekem sincs, mint a lyukas dobhártya, lehet hogy pl emiatt ő nem tudna merülni, mert ott befolyna a víz, viszont a füldugóval igen! Na, feltaláltam a spanyolvigaszt?
 500. Garfield33 2008 aug 18. 20:23  
Az rendben. De akkor honnan dől a bugyborék a filmen??????????????????
 499. Bunny 2008 aug 18. 20:19  
A füldugón egy apró luk van, amin keresztül a dobhártyát ugyanúgy éri a nyomás, megy a kiegyenlítés viszont a nyílás annyira kicsi, hogy a felületi feszültség miatt a víz nem tud behatolni. Legalábbis ezt mondja a fáma.
 498. istvanv 2008 aug 18. 18:46  
Há' nem tom'. Aki jobban tud nálam "külföldiül" értelmezhetné a leírást...
Első   1 . . . 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 . . . 142
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Tobia Island (Sandy Island)

Egypt, Red Sea

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 35m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilág tengeri füves élőhelynagy rája teknős legalább 1.5m-es hal

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés