»» ««
  fórumok / Szakmai fórumok / Búvárbalesetek -események és tanulságok

Ebbe az erősen tematizált* fórumba várjuk azokat a történeteket, amelyek búvárbalesetekkel kapcsolatosak, veled estek meg vagy ott voltál. Nem feltétel, hogy baleset legyen, ha csak meleg pillanat volt, aminek a vége jól sült el, de magában hordozta a baleset esélyét, akkor is itt a helye.
A történeteket emeljük ki a sima hozzászólások körül azzal, hogy az elején egy sort, mondatot vagy bekezdést vastagon írunk.
* Ez arra vonatkozik, hogy kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat várjuk, általános csevegésnek a fórum használhatósága, későbbi áttekinthetősége miatt itt nincs helye.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 . . . 105
 4925. Káplán 2013 jan 04. 20:17  
Én az. Mármint matróz.
 4924. rezgaras 2013 jan 04. 11:57  
Kívánom, hogy ne ísmerjed meg ezt az érzést! Igaz, a régi vitorlás hajókon mindennapos volt, hogy a hullámok átcsaptak a fedélzeten és csak az menekült meg, aki jól markolt egy kellően lerögzített kötelet. Nem vagyok túlsúlyos, de matróz sem.
 4923. áááááávadász 2013 jan 04. 10:25  
azert annyira sose esett nehezemre a mozgas buvarcuccban, bar teny, h voltak kevesbe fenyes idoszakaim. elphinen nem parti merules, mashol kellett lennie, de persze itt is kuzdhettem a hullamokkal.
 4922. Káplán 2013 jan 03. 21:28  
Nekem ez tetszett a legjobban:
"Nem hittem volna, hogy az ember, ha két kézzel erősen kapaszkodik, nem tudja megtartani magát (igaz, a korlát az ideálisnal vastagabb, olyan 7-8cm átmérőjű fényes korracél cső volt"

Te nem. Na de mások ?
 4921. Garfield33 2013 jan 03. 21:12  
Vagy tudjon nemet mondani a merülésvezetője akár...
 4920. Bunny 2013 jan 03. 20:57  
Ott van az, ott van:
"Aki túlsúlyos, vagy amúgy is nehezére esik a búvárcuccban a mozgás legyen tisztába saját korlátaival, tudni kell nemet mondani a merülésre."
 4919. Garfield33 2013 jan 03. 20:56  
Elphinstone, 2007 október...
 4918. áááááávadász 2013 jan 03. 20:31  
hát szerintem aki már küzdöt erős hullámzással partra szállásnál, az megtoldja ezt azzal, hogy aki nincs jó kondiban, az nyugodtan hagyja ki az ilyen merülést. már nem tudom, hol és mikor küzdöttem egyszer hullámokkal, de erős elhatározás született bennem, hogy ilyet máskor nem nagyon kéne. szar érzés volt falevélnek lenni...
 4917. elche 2013 jan 03. 18:37  
Nagyon ismerős merülési élmény jut eszembe, pont Madeiráról, amikor csak úgy vitt oda-vissza a víz és a partra mászás igencsak kínos volt. Az ember mindig bízik benne, hogy ha a helyi bázis azt mondja, a helyzet megoldható és egyáltalán nem szélsőségesen rosszak a viszonyok, akkor tudják mit beszélnek. Ez jórészt bizalmi dolog, és nyilván aki nem teljesen bolond, csak olyankor indul el merülni, ha a vendégei biztonságban vannak. (Én már jártam bázisokon, ahol visszamondták az aznapi merüléseket biztonsági okokból, és ezért normális ember nem háborodik fel.) De a tapasztalatom az, hogy az Atlanti-óceánnál nem egyszer mást fed a "szokásos" időjárás fogalma, mint egyéb helyeken, tehát benne van egy kis kínlódás esélye mindig. Nem szabad "letegezni" a tengert, talán ez a kulcs, és ahogy Bunny írja, kell a kesztyű meg minden olyan plusz cucc ami segíthet, viszont a fotógépet nyugodtan a parton is lehet hagyni.
 4916. Bunny 2013 jan 03. 18:14  
Köszi, hogy megosztottad, és hogy ilyen olvasmányosan.
Véleményem szerint sincs igazán tanulság, legfeljebb az, hogy az ilyen -mi csak kommandós merülésnek hívjuk- bevetésekre tényleg az menjen, aki az általad amúgy tök olvasmányosan leírtakat vállalja. Aki túlsúlyos, vagy amúgy is nehezére esik a búvárcuccban a mozgás legyen tisztába saját korlátaival, tudni kell nemet mondani a merülésre.
Egyébként pedig aki az ilyesmit bevállalja, az kicsit felkészülhet rá. Én pl. többnyire bevállalok minden merülést, de ha látom kommandósnak ígérkezik akkor nem viszek magammal fényképezőt, viszont lehet felcsatolom a bóját, vagy mondjuk viszek kesztyűt bár a merülés nem indokolná.
Áramlásos merülésnél mondjuk sokkal több tartalékkal számolok mint amúgy, stbstb.
 4915. rezgaras 2013 jan 03. 17:37  
Régebben gyakrabban jelentek meg itt személyes történetek "majdnem balesetekről", kellemetlen helyzetekről. Érdekesnek találtam ezeket, belegondoltam, mit tettem volna a résztvevők helyében. Most itt az enyém.

Pechünk volt az időjárással Madeirán. Ez akkor lett nyilvánvaló először, amikor a pilóta örömmel jelentette be, hogy szerencsénkre pont a leszállás idejére csitulni fog a szélvihar. Aki hallott már a madeirai reptérről, az tudja ezt értékelni.

Éjjel aztán zuhogott az eső, süvített a szél, másnap is úgy maradt. Merülésről persze szó sem lehetett. Harmadnapra kicsit jobb lett, de a tenger még nagyon háborgott. A negyedik napon lehetett először merülni, hullámos volt akkor is. Estére megint beerősödött a szél. A következő napon szél nem volt, de az óceán határozottan hullámosabb volt, mint előzőleg. Ennek ellenére délután kimentünk.

Madeirán nincs homokos strand, a sziget körül a vulkáni hegyek szinte függőlegesen zuhannak az óceánba. Aki strandolni vágyik, az áthajókázik a kb. 60 km-re lévő Porto Santo szigetére - vagy már eleve oda megy nyaralni. Ami Madeirán a Google map-en vagy távolabbi fényképeken plázsnak látszik, arról közelebbről kiderül, hogy valójában görögdinnye nagyságú bazalt kövekkel van sűrűn kirakva. Ott a vízbe menni szinte lehetetlen. Az úszók és búvárok számára a merülés helyén egy kb. 30m hosszú hidat építettek a tengerbe. A híd egy pillérrel záródott, ami körül egy lépcső ereszkedett a vízbe. A kijutás megkönnyítésére a hídról a lépcső végétől kb 2-3m-re egy vastag kötél lógott le. (http://maps.google.com/maps?ll=32.645127,-16.825618&t=h&z=19)

A társaság vegyes volt. A guide egy fiatal srác, nagy gyakorlattal, itt nőtt fel a tenger partján. Egy idősebb német jött velünk, aki szintén jól ismerte a környéket, már vagy tíz éve járt ide rendszeresen. Jött egy 40 körüli angol, menő szereléssel de a víz alatt látszott, nem igazán gyakorlott. Akkor érkezett egy fiatal német pár, ügyes búvárok voltak.

A merülés nem jó csillagzat alatt kezdődött. A fiatal német srác nem ugrott be a lépcső első fordulójáról kb. 2m magasról, mint a többiek, megpróbált lejjebb lépkedni a síkos lépcsőfokokon, amikor megcsúszott és a szó szoros értelmében teljes menetfelszerelésben hasra vágódott. Horgászok segítettek neki felállni. Jó anyagból volt, nem lett semmi baja, jött velünk. A merülés közepesen érdekes volt, murénák, polipok és egy alagút oda-vissza. Érdekes volt, hogy az óceán hullámzását még 15m mélyen is lehetett érezni, lassan mozgatott minket ide-oda.

A pillértől kb. 15-20m-re jöttünk fel. Elsőnek a guide ment ki a partra. Másodiknak az angol próbálkozott. Elkövette viszont azt a hibát, hogy a parttal párhuzamosan úszott oda a lépcsőhöz. Pár méterre volt már csak, amikor egy nagy hullám elvitte, a kötelet sem tudta elkapni. Akkorát lódított rajta, hogy nem is gondolhatott visszatérésre. Két-három hullám aztán kivetette a partra. Szerencsétlen módon a partvonallal párhuzamos testtel érkezett, a hullámzásban felállni sem tudott. Ijesztő látvány volt, ahogy a hullámok fel-alá görgették a nagy kövek között. Kis idő múlva a guide, aki addigra lerakta a felszerelését odafutott, levette az uszonyát és talpra állította. Mákja volt, semmi baja nem történt.

Következőnek az idősebb német próbálkozott. Ügyesen, ferde úszással kapta el a kötelet, átlendült a lépcsőre és már ment is fel rajta. Kis szünettel követtem. Sikeresen kaptam el a kötelet, a hullám völgyében át a lépcsőre és lépkedtem fel a német után. Az uszonyokat persze nem lehetett levetni, hiszen mindkét kézzel kapaszkodni kellett. Tartottam egy kis távolságot is az előttem lévőtől, ha megcsúszik el ne sodorjon.

Amikor már majdnem a lécsőfordulónál voltam, a víz úgy a fenekemig érhetett volna, ha nem lett volna hullámzás, már szinte biztonságban éreztem magam. Ekkor jött egy óriási törőhullám! Láttam előre, meg is markoltam a korlátot. Nem hittem volna, hogy az ember, ha két kézzel erősen kapaszkodik, nem tudja megtartani magát (igaz, a korlát az ideálisnal vastagabb, olyan 7-8cm átmérőjű fényes korracél cső volt). De ez történt. A hullám olyan erővel zúdult le, mintha rámszakadt volna az ég. Letépett és elmosott a lépcsőről. Amikor átvonult fölöttem az első gondolatom az volt, hogy amíg visszavonul, gyorsan oda kellene úszni a kötélhez. Ekkor vettem észre, hogy az egyik lábamról hianyzik az uszony, a hullám letépte (Cressi minőség...). Így aztán esélyem sem maradt. Még felmerült bennem, hogy a biztonság kedvéért reduktort a számba vegyem, de a következő hullám átvonulása során látszott, hogy fölösleges, a mellény fenntartott. Ekkor már elkerülhetetlen volt, hogy a partra kerüljek, arra ügyeltem, hogy a partvonalra merőlegesen érkezzem, a görgő angol látványa még eleven volt. Sikerült is, a negyedik, ötödik hullám lerakott és nem is mozgatott többet. Világos volt, hogy le kell venni az uszonyt, addig kár is próbálkozni a talpra állással. De két kő között hason fekve ez nem látszott egyszerűnek. A másik megoldás az lett volna, ha négykézláb kimászom odáig, ahol már nem ér a hullámzás, de féltettem a ruhámat. Mindehhez teljesen kimerültnek éreztem magam. Közben odajött a guide és az angol. Az egyik levette a megmaradt uszonyomat, a másik talpra segített. Végülis a combomon egy kék foltot leszámítva nem lett semmi bajom, az uszony a tenger martalékává vált. Eszembe jutott, hogy lényegesen rosszabb esélyekkel indultam volna, ha kidurran a mellényem. 8 kiló ólommal nehéz lett volna...

Hogy mi a tanulság? Gondolkoztam rajta, de nem tudom. Lehetne azt mondani, hogy ne menjünk ki, ha hullámzik a tenger. De ha az ember ott van a tengerparton, magával vitte a felszerelését (és kifizette az extra csomagjegyet), nem szívesen fogadja meg az ilyen tanácsot. Márcsak ilyenek vagyunk.

 4914. vizszerető 2012 sze 11. 18:43  
Köszönöm a segitséget.Anyit még megtudtam freediverkedett,de hogy ausztriában történt-e eggyáltalán,ebben ma elbizonytalanitottak.Szerintem volt itt szó már róla hogy minden esetből lehet tanulságokat levonni,ezért ha megtudok valamit akkor vagy ide vagy privátba megírom azoknak akiket érdekel.
 4913. azarabdémon 2012 sze 11. 08:38  
Itt majdnem az összes osztrák baleset nyilvánosságot kap:

http://www.taucher.net/unfall/unfall.html

 4912. elche 2012 sze 11. 00:27  
Átírtam, a vezetéknevet vettem ki. Nem hallottam az esetről, szomorú hír.
 4911. vizszerető 2012 sze 11. 00:22  
A neten csak egy megemlékezést találtam egy ironman futó baráttól.Egyébként csak azért mertem megírni a nevét,mert a gyászjelentésben is leírták a búvárbaleset tényét,és egy megyei napilapban jelent meg.Ezt a fórumot egy zárt közösségnek érzem,nem hiszem hogy bárki szenzációt keritene egy ilyen sajnálatos eseménynek.Ennek ellenére ha van lehetőség moderálásra,és ezt az illetékes igy látja helyesnek,akkor kérem az előző felhívásom törlését.Köszönöm.
 4910. azarabdémon 2012 sze 10. 23:45  
Vannak ilyen osztrák oldalak, és a google is ismeri őket.
De tudod, Ausztriában az elhunyt nevét nem közlik, tiszteletből. Mint ahogy szerintem neked sem nyilvánosan kellene...
 4909. vizszerető 2012 sze 10. 21:29  
Sziasztok.Egy volt osztálytársam halálos búvár balesetet szenvedet kb. 2 héttel ezelőtt.Semmi infót nem tudok az esetről,sok éve messze sodort minket az élet egymástól.Kéréssel fordulok hozzátok.Ha valakinek van ausztriában ismerőse vagy tud osztrák búvár oldalt és valamilyen infóhoz jut,kérem ossza már meg .Amit tudok :Bécsben dolgozott/lakott.Múlt héten temették Budapesten./Ezt is ma tudtam meg,én is külföldön tartózkodtam,google-n semmit nem találtam./L. Leventének hívták,34 éves valamikor Nyíregyházán lakott.A családjuk elérhetőségét nem tudom,meg nem is tudnám hogy megkérdezni mi is történt valójában.Előre is köszönöm.
 4908. Gabi 2012 aug 04. 17:54  
Udv! Tudja valaki hogy tortent e mar (ha igen mennyi, esetleg evre lebontva) halalos buvarbaleset magyar buvarral kifejezetten dekobetegseg miatt? Esetleg ha van ilyen a neten, tudja valaki az elerhetoseget? Koszi
 4907. Luciferin 2012 júl 21. 16:23  
Érdekes cikk az AlertDiver 2012-es első számában az 50. oldalon.
 4906. áááááávadász 2012 júl 16. 22:12  
ugyan nem búvárbaleset, de tanulságos történet, ezért offolok, amúgy sose tennék ilyet, hihi

hétvégén lenyomultam balcsira, egy haverhoz. leparkoltam a motorral a kocsi mögött a kertben. a gyereknek elmagyaráztam, hogy a motor forró, senki ne menjen közel hozzá, mert megégeti magát. indultunk volna egyből kirándulni, de mindenki elintézte kis-nagy dolgát, így szerte szét voltunk. ki a házban, ki a kertben, páran már az utcán vártunk. a gyerekek ki be rohangáltak, a motor körül játszottak. egyik anyuka kérdezte, hogy nem tudják-e felborítani a motor. biztos voltam benne, hogy nem, mert lent van a súlypontja, és stabilan áll az oldaltámaszon. annyira biztos voltam benne, hogy nem is mentem megnézni őket. különben is megbeszéltük 5 perce, érkeztemkor, hogy forró, nem megyünk közel hozzá. barátom jön ki, és üvölt a gyerekekkel, pedig a hangját is ritkán szokta felemelni rájuk. a 6 éves kisfia vagizott a többiek előtt, felmászott a motorra. a két unokatestvére (5 és 7) fel szerettek volna mászni mellé két oldalról, rángatták a motort, ami egyszer csak elkezdett dőlni arra az oldalra, ahol a 3 éves kislány állt az autó mellett. a barátom már sajnos nem ért oda időben...
hatalmas mázlink volt, hogy közel parkoltam a kocsihoz, és a kormányzárat is bekattintottam, a motor kormánya megakadt a csomagtartón, így az nem temette maga alá a legkisebbet, az azon az oldalon rajta lógó 5 évest, és a rajta ülő 6 éves jobb lábát. a motor 210 kiló, belegondolni is rossz, hogy mi történ volna, ha nincs velem az őrangyalom. szerencsére nem sikerült lehagynom az autópályán.

ami ide vezetett: máskor felraktam a gyerekeket a motorra, imádnak rajta ülni. megbeszéltük, hogy forró, és éget, értelmes, általam jól ismert gyerekek voltak, nem gondoltam volna, hogy felmásznak rá. főleg, hogy megbeszéltük, nem mennek közel hozzá. biztos voltam benne, hogy egy gyerek nem tudja felborítani a motort. bár a földről nem is tudta volna egy, de nem számoltam azzal a valószínűtlen esettel, hogy ráülve, és két oldalról felkapaszkodva hárman hintáztatva már igaz a sok lúd disznót győz mondás.
okuljatok ebből, hogy mással ne essen meg, és gyereket motor közelébe se engedjetek, főleg ne ültessétek fel arra.
 4905. azarabdémon 2012 júl 13. 00:00  
Egy csomó biztosításnál Egyiptom még Európának számít.
Nézz utána, hátha a tied is ilyen.
 4904. Beige 2012 júl 12. 23:31  
Már nem is annyira érdekes, csak európára érvényes.........
A kérdés akkor így szól európán belül szerintetek elég e ennyi?
 4903. Beige 2012 júl 12. 23:26  
Sziasztok!
A napokban rámeröltettek a bankkártyát amihez tartozik egy utazás biztosítás is.
Benne foglatatik hogy hobbi buvárkodás 40m ig és 7,5milla a kártérítési korlát.
Egy ilyennel a zsebembe szükséges lehet még egyéb biztosítás egy Egyiptomi túrához?
Köszi Beige
 4902. nlq 2012 máj 29. 22:05  
ezert van nalam mindig EPIRB...  ~100k huf befekteteés esetleg az életemért cserébe nem nagy ár...
 4901. Bunny 2012 ápr 11. 12:14  
Én ugyan nem!
 4900. bcslaci 2012 ápr 11. 10:19  
 4899. Garfield33 2012 ápr 11. 07:45  
Semmi probléma. Max ha sokáig állsz fejjel lefelé a vízben, utána nyomhatod a Rennie-t.
De legjobb előtte...  
 4898. Rodzillarich 2012 ápr 11. 02:47  
Hali. Refluxal lehet problema a melyebb reszeken? 10 alatt gondoltam. Sajna nem talaltam semmi hasznosat eddig.
 4897. kovax 2012 már 29. 09:50  
de te egy unikum vagy. talán zwakk? :-)
 4896. csergezerge 2012 már 29. 04:07  
Na ja, merülés előtt én is korábban kelek, s egyenlitéssel kezdem a napot. Eddig bejött a korai egyenlités.
 4895. Garfield33 2012 már 28. 21:07  
Aszonnyák, hogy korán, gyakran egyenlíts...
Nomármost, a felszínnél korábban nem tudsz, max a repülőn  :-)
 4894. diet 2012 már 28. 20:52  
Első tipp hogy ne huzzon le az olomkocka
 4893. Káplán 2012 már 28. 20:37  
Egyenlítés: Tanítjuk és használjuk,, de nem a 4887 miatt, amiben a taglalás hát  egy kicsit izééééé............
Az egyenlítés még megfázás esetén is erősen javallott. :)
 4892. elche 2012 már 28. 12:17  
Vannak ezekben a lapokban olyan cikkek mint az "5 tipp a tökéletes lebegésért" meg hasonlók, néha egész okosakat írnak.
 4891. Bunny 2012 már 28. 12:06  
Na tessék, mindig tanul az ember :)
 4890. elche 2012 már 28. 11:59  
Én is így csinálom már évek óta, de én szerintem nem OWD-n hallottam róla, hanem valamelyik amerikai újságban olvastam.
 4889. vizidino 2012 már 28. 11:40  
nem tudom, hogy a rendszer tanítja-e, de az oktatónk (akkor még CMAS rendszerben oktatott) említette, mint hasznos tippet


 4888. PDIC 2012 már 28. 11:00  
Most hirtelen nem tudom, hogy a rendszerem mondja-e, mindenesetre én mindig mondom az egyenlítés taglalásakor. A dobhártya "megmozgatásának" viszont nem látom az előnyét. :-)
 4887. Bunny 2012 már 28. 10:54  
Oktató körökben felmerült egy érdekes információ. Sokaknak nyűg a lemerülés elején az egyenlítés, és erre jött egy olyan ötlet, hogy merülés ELőTT a felszínen előegyenlíteni. Ez -szerintem- azért lehet hasznos, mert egyrészt megmozgatja a dobhártyát, másrészt pici túlnyomást csinálunk bent, így ahogy megyünk le a víznyomás ellen tart egy kicsit. Szerintem nem rossz ötlet, ki fogom próbálni, próbáltatni barátosnővel a következő túrán, neki úgyis vannak ilyen gondjai.
Viszont. Az oktató kolléga rákérdezett erre Gőbl Annánál, minden búvár fogadott anyukájánál és kedvenc dokijánál, aki azt mondta, hogy ezt minden oktatási rendszer tanítja OWD-n. Én bevallom őszintén se a saját NAUI OWD-men nem hallottam, se PADI-ban ahol -papíron- oktató vagyok. A kolléga körbekérdezett több ismerősét több rendszerből, de erről senki nem hallott. Úgyhogy érdekelne a fórumos oktató csapat véleménye, erről ki hallott már, kinek a rendszere mondja, hogy ezt tanítsd?
 4886. diet 2012 feb 19. 14:56  
A hozzászólás át lett helyezve ebben a fórumba, 9580 sorszámmal.
 4885. diet 2012 feb 19. 10:10  
A hozzászólás át lett helyezve ebben a fórumba, 9581 sorszámmal.
 4884. Bunny 2011 dec 10. 14:50  
Elkaptam egy műsor végét, amiben arról volt szó, hogy az űrhajósok is "tengeri"betegek és hogy lehet megoldani. Na a végén egy Reschke nevü doki ötlete volt benne. Egész jól hangzott, és álíltólag működik is. Be kéne szerezni valami ilyesmi cuccot. Magyarul a cikk:
http://www.szote.u-szeged.hu/repulo/nagyvilag2006_hu.htm
 4883. jovali 2011 dec 05. 19:57  
Istvanv Koszonom a tippet, ha hazaerek azonnal megkeresem. Bunny szerintem az eltiltas is sulyos es nem oldja meg a bajomat. Az elso keto lukat nem is buvarkodas kozben szerezzem.
 4882. jovali 2011 dec 05. 19:55  
Istvanv Koszonom a tippet, ha hazaerek azonnal megkeresem. Bunny szerintem az eltiltas is sulyos es nem oldja meg a bajomat. Az elso keto lukat nem is buvarkodas kozben szerezzem.
 4881. hopposztkopp 2011 dec 05. 16:08  
OFF:
aranybogár! csak kukkantsd már meg a címet ahová offolsz. Az ilyen lalásokat kérem a GH-ba. Kössz.
ON.
 4880. _bv 2011 dec 05. 15:47  
Hali,

jó nyolc éve voltam dr Kiefernél, még egy szavazat neki. Maga is búvár, ez nagy könnyebbség szvsz.
 4879. istvanv 2011 dec 05. 15:46  
dr. Kiefer Gábor, SE orr-fül stb. klinika, Szigony utca
36húsz9470701
Igen profi....
 4878. Bunny 2011 dec 05. 14:50  
Az a kérdés mitől durrant ki. Ha jól rémlik Kiss Gábor merül amúgy "automatikus kiegyenlítéssel", de nem tudom nála ez mennyire durva. Az biztos, nem jó ha víz kerül a dobhártya mögé, de ha amúgy csak ez a gond, erre van fülvédős maszk. De ha már beszéltél Annával számomra az ő vagy általa ajánlott orvos véleménye a mérvadó, itt a fórumon mindenki csak ötletel (esetleg poénkodik). Én inkább szakorvosra hallgatnék a helyedben, és ha a válasz az eltiltás, hát az szívás de inkább mint valami maradandó károsodás.
 4877. Káplán 2011 dec 05. 14:18  
"Majd beszélünk velük értelmesen". :)
 4876. Káplán 2011 dec 05. 14:17  
Ez súlyos.
Első   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 . . . 105
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Varese wreck

Croatia (Hrvatska)

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 38m, látótáv: 4-10m , áramlás

napihajós megközelítésroncs merüléshomokos élőhely nyílt vízi fajokcápa jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés