Búvárverda: Fiat Bravo
Egyéb1/2. oldal
Az olasz cég kompakt kategóriás tipusát, a Bravo friss változatát vettük szemügyre, búvárautó vagy sem?
Csapjunk is bele, nézzük mennyiben alkalmas egy vagy több búvár számára?
Felszerelés a csomagtérben szűkösen
|
A Fiat Bravo konkrétan 434 centiméter hosszú és 180 centiméter széles, amivel hozza a ketegória átlagot, a csomagtartó mérete gyári adatok szerint 400 liter, ami akár elég is lehet számunkra. Hozzáférhetősége picit fura, a dizájgnerek simán beáldoztak mindenféle praktikumot, csak hogy szebb legyen a járgány, úgyhogy a csomagtartó ajtó nyitása- ne szépítsük, béna. Nincs semmi ahol meg lehetne fogni, embléma-gomb megnyomása után a pár milimétert elemelkedett peremet kell újbeggyel megcsípni és így felemelni az (esetleg sáros, koszos) ajtót. Kitárulva a csomagtér ránézésre átlagos, de belerakva a 15 literes palackot kiderül, rövid.
Annyira, hogy a palack el sem fér hosszában, csak keresztben, ezért kihasználhatóság távol áll az optimálistól. Nem sok, de hiányzik a hosszúságból az a pár centi, ami a többi, már tesztelt ilyen méretű járműben megvolt, emellett a perem is elég magasan van, tovább nehezítve a pakolást. A csomagteret növelhetjük ha alánézünk az alját takaró szövetnek, a pótkerék helye ugyanis rekesszé van alakítva, eredeti funkcióját (mármint hogy pótkerék) pedig egy defektjavító kompresszor látja el. Hogy költség- vagy helytakarékossági indokok vezették a tervezőt erre a fura lépésre nem tudom, mindenesetre ahogy a kép mutatja a rekeszt kivéve ide simán befért volna egy pótkerék.
Egyébként más jó tulajdonságot sem tudok felhozni a csomagtartó mentségére, nincs hasznos ötlet mint mondjuk szatyortartó fül, 12 voltos csatlakozó (rendelhető utólag), vagy más kellemes meglepetés, ez a szekció nem sok figyelmet kapott a tervezéskor. Mentségére legyen szólva, a hátsó üléssor osztva, és vízszintes síkba dönthető, úgyhogy kalaptartó kivétele után azért kapunk egy tisztességes rakodóteret ha úgy alakul.
Guszta belső
|
182 centimmel magam mögött is elfértem, bár összességében mégis valahogy nem tudtam teljesen méretre szabni az autót. Tetszett, hogy a hátsó utasokra is gondoltak, szellőzőt és pohártartós könyöklőt kaptak az odaszoruló utitársak.
Az írás a következõ lapon folytatódik!