»» ««

Utazás búvárként a mai világban...

A búvárkodásról
1/2. oldal

Sokat utazó búvárfotós barátunk, Selmeczi Dani osztja meg tapasztalatait a pakolás magasiskolájáról.

A kiterjedt légiközlekedésnek köszönhetően szinte másfél nap alatt a világ összes búvárhelyére eljuthatunk. Talán mindnyájunkban felmerül a kérdés, hogyan is pakoljunk és utazzunk manapság? Sajnos az elmúlt években a légitársaságokat is elérte a recesszió, így megvizsgálták, hogy lehetne a bevételeket növelni. Kézenfekvő ötletnek tűnt, hogy a feladandó poggyász méretét is elkezdték komolyabban ellenőrizni. Pár évig nem is volt gond ezzel, hiszen a 20 kilónyi poggyászhatárba, ha nem is könnyen, de azért be lehet pakolni egy komplett "búvárcuccot", némi ruházattal és alapvető tisztálkodási eszközökkel együtt akár 2 hetes időtartalomra is. Természetesen sokak számára első körben hihetetlennek tűnik, hogyan lehetséges ez.

Általában a pakolásról

Az első potenciális probléma a búvártáskából adódik. Szinte minden búvár a felszerelés bevásárlását egy jó képességű táskával koronázza meg: "Legyen rajta szép nagy búvár felirat, rengeteg zseb és ami a legfontosabb, guruljon!!!!" Ebben a pillanatban elbuktuk a súlykeretünk közel 25 százalékát a teljesen üres táskával! Ezek a táskák minimum 4-4,5 kg-ot, de esetenként akár 6 kg-ot is nyomhatnak. Tehát már a pakolás elején komoly hátrányba kerülünk. A másik probléma, hogy ezek a táskák feltűnőek! Mindenki hallott már különböző történeteket arról, mi kerülhet ki amíg csomag megérkezik a rendeltetési helyére, így ezt a témát ne is ragozzuk tovább... Ezért nagyjából tíz éve egy szimpla táskával utazok, aminek semmilyen merevítése, kereke, és felirata nincsen. Talán úgy lehetne a legjobban leírni, hogy egy nagy "hurkatáska", melynek közepén hosszú cipzár található. Egyértelmű, hogy nem a legkényelmesebb megoldás, ha nagyobb távolságot kell megtennünk, és talán nem tűnik a legbiztonságosabb megoldásnak sem. Ennek ellenére az utazásaimról nem tudok felidézni olyan törést vagy sérülést, amit a merevítések hiánya okozott volna.

Ahol még komoly súlyokat spórolhatunk, azok a tisztálkodási szerek, hiszen ezeket általában mindenki 500 ml-es kiszerelésben pakolja be, majd a túra végén 60 százalékát ismét cipeli haza. Szinte mindent be lehet szerezni sokkal kisebb méretben, ezzel akár 1-1.5 kilót spórolhatunk más, értékes felszerelési tárgyaink számára. Minden a minimum szintet meghaladó szálláson található törülköző, amit általában rendszeresen cserélnek is, így én csak egy nagyon kis "vészhelyzeti" törülközőt viszek magammal. A magyar utazók ritkán élnek a lehetőséggel, de minden egyes resortban van mosoda, a túra felénél a ruhatárunkat könnyedén fel tudjuk "frissíteni", és ez a hosszú, akár több hetes utazásnál fontos súlycsökkentő tényező lehet. Némi alap gyógyszer, ragtapasz, lázmérő, szúnyogriasztó, kis ledes lámpa, egy multi-tool (a szükségtelen sallangoktól megszabadítva) még általában itt kap helyet.

Elérkeztünk egy fontos csomaghalmazhoz, a búvár felszereléshez. A felszerelés gyártók is felismerték a problémát és a légitársaságok növekvő szigorát, és így elkezdték komoly marketinggel reklámozni az utazó BC-ket, könnyű nyomáscsökkentőket, más kialakítású táskákat, melyek ez idáig nem voltak jelen a búvárpiacon. Megjelentek az új tömlők amik sokkal könnyebbek, és így a reduktorunk súlyát könnyedén csökkenthetjük 1 kilóval. Az uszonyokban is különbség lehet- akár 2 kg is típustól függően. Ilyen összeállításban a legutolsó túrámon a feladandó poggyász mérete 19 kg volt egy közel 20 napos túrára!

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 25. kovax 2011 dec 08. 21:37  
pont elég amiatt izgulni, hogy te is a gépen vagy
 24. Garfield33 2011 dec 08. 15:07  
Ez csak a megnyugtatásukra van. Most minek izguljanak, nem?
 23. jokerke86 2011 dec 08. 14:28  
Ez a módszered nekem nagyon bejön, rossz szabályok ellen hamisítás :D
 22. Bunny 2011 dec 08. 13:53  
Engem sem zavar, én meg voltam győződve hogy az hibrid. Tanulni sosem szégyen, aki meg sértődik mert újat tanul az magára vessen :)
 21. Garfield33 2011 dec 08. 12:12  
Dehogy hagyod abba. Már úgy mexoktuk, hogy ilyen hüje vagy  :-)

Ja, és lítium elemen a felírat: Lithium. Majd nekik is szólok, hogy javítsák, mert jön dínó és döf!
A további 20 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Perije Zvezda / Toll Csillag

Croatia (Hrvatska)

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 51m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésfal merüléssziklás, hasadékos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés