Bemutatkozik a Kornati Diving Center

(Hirdetés)

Vízbeszállás
Utunk Sukosanból indult, onnan Dugi Otok sziget déli része, a Telascica védett parkja felé vettük az irányt, majd a hosszú sziget külső oldalán haladtunk északra. Egészen Premudáig jutottunk el, innen haladtunk aztán vissza utunk kiindulópontjáig. Mivel minden alkalommal más helyen merültünk, szépen bővült az általunk most először merült adriai pontok listája. Több helyen változatos és színes falakat kerestünk fel, ahol gorgóniamezők voltak, languszták, murénák és cápatojások bukkantak fel, a sekélyben néhol polip, csiga várt ránk. Pár helyen meglepő halforgatag fogadott, a Kampanel Misnjak színes zátonyának élővilága szinte már nem az Adriát idézte. Volt egy nagyon sekélyen levő roncsunk Veli Rat közelében, illetve két szép, beúszható fényjátékos üreg is, a premudai Katedrala valamint a Brbinscica Dugi Otokon. Kicsit sokszínűbb volt ez a merülési program, mint egy tipikus adriai búvártúrán szokásos, de alapvetően nem az volt a felállás, hogy a jól ismert merülőhelyeknél sokkal jobb új helyek miatt élveztük annyira ezt az utat.

A titok az élmény teljességében rejlik. A Kamelija komfortossága, a kiváló ellátás, a szívélyes személyzet, a kényelmes és kellemes merülések mellett nagyon fontos tényező volt az is, hogy a tenger felől érkezhettünk a szigetekre. Mivel ez nem Egyiptom, akár minden este település mellett köthetünk ki, sétálhatunk a falvakban, városokban, beühetünk a helyi kávézókban is egy italra. Mi ezúttal olyan bájos kis szigeteken nézelődhettünk, mint Ist, és láthattunk Dugi Otok déli részén a sós tavat. David elmondása szerint nagyon népszerű útvonaluk a Zadar-Split túra, amikor megállnak Biograd, Vodice, Sibenik vagy Trogir kikötőiben is, ezeket az utakat a nem búvárkodók is nagyon szeretik. Mivel a víz is hidegebb, a merüléseket is mélyebbre tervezik, ezért napi két, vagy esetleg három merülés a szokásos, de a szárazföldi megállókkal tarkított úton így sem telnek unalmasan az esték. A hajóutak pedig a szigetvilágban önmagukban is élményszámba mennek, sőt, néha még plusz kalandban is lehet részünk, amikor például felbukkan a közelben egy delfincsapat- a mi utunkon ilyen kétszer is előfordult.

Színkavalkád
Minden szafarin felmerülő kérdés az, hogy mi történik akkor, ha pár napon át rosszabb az idő. Nem titok, az adriai utakon is előfordulhat hasonló. Mint kapitányunk elmondta, ebben az esetben a hajó kiköt egy biztonságos ponton, és onnan autókkal viszik el a búvárokat olyan helyekre merülni, amik még rosszabb időben is védettek. Tehát a merülési program nem borul, csak változik, a hajó pedig arra az egy-két napra szimpla hotellé változik. Az időjárásra senki nem lehet befolyással, ezért kell a helyiek rutinja ahhoz, hogy biztonságos és érdekes legyen az útvonal. Szerencsére a hajó is jól viselkedik hullámzásban, egy kis szél sem neki, sem az utasoknak nem okoz gondot, tehát a fent vázolt forgatókönyv csak szélsőséges esetben lép életbe.

Egy változatos merülésekkel, kiváló vacsorákkal, jó hangulatban eltöltött hét után csak dicsérőleg lehet szólni a Kamelija szafarihajóról. Ezúttal egy túrához csatlakoztunk, de önálló szervezők maguk határozzák meg az útvonalat, merülhetnek többet, megállhatnak mozgalmasabb városokban vagy pont kerühetik azokat és így tovább. A legtöbb búvár a kicsit kedvezőbb árú elő-és utószezont részesíti előnyben, akár egy hétre, akár egy hosszú hétvégére bérelve a hajót. Aki valami új adriai élményre vágyik, az egy ilyen különleges szafarin bizton megkaphatja. A tulajdonosokkal kell felvennie a kapcsolatot annak, aki szeretne még többet tudni az útvonalakról és árakról, a szafarihajó weboldalán található elérhetőségeken: www.diving-safari.hr

Ám annak is tud alternatívát kínálni a Kornati Diving Center, aki nem tud egy hetet szafarihajón tölteni.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Palatinus-tó Búvárbázis, Dorog

Hungary

6/16 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.4) átlagos nehézségű
max: 12m, látótáv: 0-4m

parti merülésscenic, nézelődős merüléshomokos élőhely édesvizi élővilágjelentős halraj nyílt vízben