»» ««

A történelem érintése

Utazási élmények
1/2. oldal

Két hadihajó roncsa, egymástól nem messze, ugyanazon sziget partjainál- mégis micsoda különbség!

Értek már nagy meglepetések utazásaim során. Elég gyakran a kellemetlenségek okoztak váratlan helyzetet: például amikor a látótávolság vagy a vízhőfok nem pont annyi volt, mint amire készültünk. Néha viszont nagyon is jól alakulnak a dolgok, és én ezek közé sorolom azt, amikor október utolsó hetében Málta körül 23-24 fokos vízben merülhettünk. Beraktam gondosan a félszáraz ruhát, miközben talán egy vékony overáll is elég lett volna... Persze ez legyen a legnagyobb gondom. Szállásunk teraszán ücsörögve az esti órákban egy sörrel a kezemben néztem a Szent Pál-öböl fényeit. Forgalom volt még éppen, de tömeg (és hőség) már nem, és ez roppant vonzóvá tette szemünkben a szigetet.

Bár megnéztünk ezt-azt, elsősorban merülni jöttünk. Vannak a Földközi-tenger viszonylatában érdekes helyek, ahol az élővilág is dúsnak mondható, de ha teljesen biztosra akar menni a búvár, akkor elég sok roncsot iktat be a túra programjába. Itt roncsból pedig akad bőven, sekélyebben is, mélyebben is, újabbak és régebbiek vegyesen. A szigeten rájöttek már arra rég, hogy a mesterségesen elsüllyesztett, biztonságos pontokon lévő roncsoknak igen nagy a vonzereje, így aztán Máltán és Gozón is küldtek már a víz alá hajókat.

Bár a látványos roncsok mindig hatással vannak rám, és értékelem azok profizmusát, akik az ideális mélységbe, ideális pozícióba juttatják a hajókat, ezen a túrán legalább olyan izgalmakat okozott számomra a rosszabb látótávolságú vízben nyugvó és sokkal inkább megviselt roncs, a HMS Maori, mint a mesterséges zátonyok. Az egyik legújabb roncs a sziget északnyugati csücskénél levő P29, ami a Maorihoz hasonlóan hadihajóként szolgált, és mind a kettő könnyen megközelíthető a partról is. Ám a nagyobb hasonlóságoknak ezzel itt vége is.

A P29 nagyjából 52 méteres járőrhajóként szolgált a máltai vizeken, előtte pedig a gyártó keletnémeteknél a Kondor-osztályú aknaszedők egyike volt, végzete pedig az lett, hogy búvárok számára süllyesztették el. A látótávolság Cirkewwa környékén kiváló, a hajó 33 méteres mélységben nyugszik, de fedélzete ennél pár méterrel magasabban van, és a magasan kiemelkedő felépítmények legmagasabb pontja már a könnyen elérhető 10 méteres mélység körül felbukkan. Érdekes látvány ahogy a kékségben kirajzolódik a hajó körvonala, maga a merülés pedig már nem bonyolult, szépen körbe lehet úszni az egész hajót, meg lehet nézni a tatot, az orrt, a középső részt. Kellemes merülés, ami gyakorlatilag mindenki számára érdekes lehet.


Az írás a következő lapon folytatódik!


Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 6. Kékbálna 2009 júl 18. 11:28  
Furák vagytok mostanában. Mondjuk a Maori jó helyen van. De a nagy szél és hullámázás miatt , nekem most kimaradt. A többieknek tetszett. :)
 5. elche 2009 júl 17. 14:50  
No igen. De azért jól megy az álcázás, mert a bunny-énem nem szereti a Maori roncsot, az elche-énem viszont jókat ír róla. Egy személyben tudok képviselni minden irányú véleményt. Csak az a baj, hogy néha nagyon összeveszek magammal...
 4. Bunny 2009 júl 17. 14:37  
Igazából minden én vagyok.
Üdvözöl,
Wintermute
 3. áááááávadász 2009 júl 17. 13:54  
vazze, már ti is egy vagytok.
azt hittem, hogy legalább 2 ember írja ezt a sok kommentet klb nevek alatt, erre kiderül.....
 2. Bunny 2009 júl 17. 13:22  
OKé, de a cikket ElChe írta :)
A további 1 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Kanyon

Egypt, Red Sea

7/14 db alapján:érdekes(átlag: 3.9) átlagos nehézségű
max: 51m, látótáv: 10-25m , áramlás

parti merülészátony merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilágteknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés