»» ««

Baleset áldozata lett Carl Spencer

Külföld

A rutinos technikai búvár egy filmet forgatott a Britannic roncsánál, amikor bajba került a mélyben.

Bár a hivatalos vizsgálat megállapításaira még hónapokig várni kell, már elég sok információ napvilágra került a balesetről. A 37 esztendős brit Carl Spencer a National Geographic Society számára dolgozott a filmen társaival a Britannic roncsáról. A Titanic szintén balsorsú testvérhajója az első világháború idején, 1916-ban süllyedt el a görög Kea sziget közelében. A 120 méteres mélységben nyugvó, 269 méter hosszú Britannic kórházhajóként szolgált, és sokáig vitatott volt, pontosan mi okozta a végzetét: torpedó vagy akna. Carl Spencer a roncs egyik legjobb ismerője volt, már a 2003-as expedícióban is részt vett, ami végül arra jutott, hogy minden bizonnyal egy akna jelentette a hajó végzetét. A búvár emellett más tenger alatti kutatásoknál is közreműködött, például tengeralattjáróval a Titanicnál is járt a James Cameron nevével fémjelzett film forgatásakor.

Az 1975-ben Jacques Cousteau vezette expedíció által felfedezett roncshoz ezúttal kilenc napos expedíciót terveztek a görög hatóságok engedélyével. A 17 fős csapat a CDT Fourcault belga kutatóhajó fedélzetén dolgozott, innen indultak merülésre, aminek a célja a roncs külső és belső részeinek vizsgálata és lefilmezése volt. A baleset az expedíció ötödik napján, 2009. május 24-én történt, amikor Carl Spencer a dekompressziós megállókat kihagyva, túl gyorsan emelkedett a felszínre. Az eszméletlen sérülttel a hajó azonnal a partra indult, majd az időközben megérkező görög katonai helikopter vette át a mentést. A búvárt végül a kórházban nyilvánították halottnak.

Carl Spencer elismert és kedvelt búvárnak számított, és a technikai merülések terén szerzett jártassága is tiszteletre méltó volt. Az őt ismerők számára ezért nehezen magyarázható, hogy a rutinos mélymerülő milyen okból lőtte fel magát, hiszen a több órás dekompressziós megállók kihagyása egy ilyen merülés után szinte bizonyosan végzetes. Ebben a pillanatban még semmilyen verzió sem kizárható, de természetesen a Spencer által használt zárt rendszerű újalégzőt is alaposan meg fogják vizsgálni. Az első hírek szerint olyan görcsök jelentkeztek, amelyek oxigénmérgezésre utalnak, ami akár az Inspiration típusú újralégző hibájából is bekövetkezhetett. A búvárt felesége és két gyermeke mellett az őt nagyra becsülő technikai búvár közösség is gyászolja.

[ Wikipedia, Divernet, Times Online, Rebreatherworld nyomán ]
Kapcsolódó írásaink:



 27. Kékbálna 2009 máj 30. 22:23  
Hát ugye bár előtte van a motor és a hidraulika. Az jó ha működik.
Aztán van a navigáció. Az se rossz.
Aztán van a kommunikáció. Nem is tudom, néha kell beszélgetni.
Na ha ezek működnek még megfulladhatsz előbb és utána zuhasz le...
 26. Bunny 2009 máj 30. 20:56  
NEgyedleges dolog, hogy keringessék a levegőt? Végülis az nem fontos, hogy az utas levegőt kapjon :)
 25. hopposztkopp 2009 máj 30. 10:51  
Vitathatatlan. A jövő. Kicsit hosszúra nyúlik ez a pionír korszaka. Használja az, akinek nincs választása. Persze egy pedálos űrsiklót is kipróbálnék - ha nincs jobb. .))
 24. Kékbálna 2009 máj 30. 08:33  
Izé. Eltévedtem.
 23. Kékbálna 2009 máj 30. 08:07  
Nincs is benne Windows. Pont ezért.
Hogy nézne már ki az, hogy restart a repülőgép.
 
Bár éltem ilyet meg a bonni reptéren. Gurulás közben közölték "Lefagyott a computer!". Újra kell indítani a rendszert. Mondjuk a lefagyott computer csak a belső levegő keringetésért volt felelős. Állításuk szerint negyedleges rendszer. De azért kicsit benne volt a zabszem a seggemben a repülés alatt.
A további 22 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Finolhoss

Maldives

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 26m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelyteknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés