»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2009-05-28 Baleset áldozata lett Carl Spencer

A rutinos technikai búvár egy filmet forgatott a Britannic roncsánál, amikor bajba került a mélyben.


Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 27. Kékbálna 2009 máj 30. 22:23  
Hát ugye bár előtte van a motor és a hidraulika. Az jó ha működik.
Aztán van a navigáció. Az se rossz.
Aztán van a kommunikáció. Nem is tudom, néha kell beszélgetni.
Na ha ezek működnek még megfulladhatsz előbb és utána zuhasz le...
 26. Bunny 2009 máj 30. 20:56  
NEgyedleges dolog, hogy keringessék a levegőt? Végülis az nem fontos, hogy az utas levegőt kapjon :)
 25. hopposztkopp 2009 máj 30. 10:51  
Vitathatatlan. A jövő. Kicsit hosszúra nyúlik ez a pionír korszaka. Használja az, akinek nincs választása. Persze egy pedálos űrsiklót is kipróbálnék - ha nincs jobb. .))
 24. Kékbálna 2009 máj 30. 08:33  
Izé. Eltévedtem.
 23. Kékbálna 2009 máj 30. 08:07  
Nincs is benne Windows. Pont ezért.
Hogy nézne már ki az, hogy restart a repülőgép.
 
Bár éltem ilyet meg a bonni reptéren. Gurulás közben közölték "Lefagyott a computer!". Újra kell indítani a rendszert. Mondjuk a lefagyott computer csak a belső levegő keringetésért volt felelős. Állításuk szerint negyedleges rendszer. De azért kicsit benne volt a zabszem a seggemben a repülés alatt.
 22. Kékbálna 2009 máj 30. 08:06  
Hát az egy szép story volt. A balesetesen leírtam. A búvár lebeg, ha a tenger engedi. Ha a teger rádobja a nagy szélben és hullámzásban a reef-re akkor sétál rajta.
 21. Garfield33 2009 máj 30. 01:13  
Azert mindannak dacara, hogy ma mar repulok es urhajok is vannak, sokan kozlelednek biciklivel.
Szoval amig egy Windows dont az eletemrol a raketaban, maradok inkabb a kerekparnal.
 20. shark 2009 máj 29. 23:13  
Az újralégző végül is -működési elveit tekintve -, majd száz éves találmány. A Draeger már az I. világháborúban
gyártotta a német tengeralattjárók személyzetének, vészhelyzeti mentőkészülékként. Elvitathatatlan előnyei vannak a
nyíltkörös Cousteau-Gagnan féle rendszerrel szemben, különösen néhány merülési ágazatban. A vízalatti fotósok ér-
tékelik a zajtalanságát, de kiváló eszköz a roncskutatásban is. Alaposan el kell sajátítani és be kell gyakorolni a hasz-
nálatát, amely kétség kívül bonyolultabb a hagyományos sűrített levegős készüléknél, és az is biztos, hogy ez a rendszer, pontosabban az O2, nem tolerálja az esetleges tévedést. Nekem is az a véleményem, hogy az újralégzőé a jövő.
 19. kovax 2009 máj 29. 22:36  
nekem azt tanitották hogy a búvár lebeg :-) lemaradtam valamiről? :-)
 18. Kékbálna 2009 máj 29. 22:28  
Én csak átsétáltam a korallon. Az is elég volt a lábamnak.
 17. kovax 2009 máj 29. 21:16  
mert még nem mentél  korallnak  bringával:-) az ám a baleset
 16. PDIC 2009 máj 29. 20:57  
Dehogy, ott nem ütöd meg magad ha elesel...
 15. Káplán 2009 máj 29. 20:42  
Pláne viz alatt :)
11: Azt akartam mondani, hogy a búvárok épségének, egészségének biztositására a technika biztositása mellett a "malőrök" kezelésére is megpróbálnak felkészülni. Elég drága egy ilyen búvár :)
 14. Archi 2009 máj 29. 20:39  
"Aki magára vesz egy ilyet az már sokat nem vár az élettől. Kipróbálja ezt is."

Háát azért Én ezt nagyon nem így hiszem...  sajnos ez a jövő....

 13. PDIC 2009 máj 29. 20:30  
Biciklizni veszélyesebb is , mint búvárkodni...
 12. Jules 2009 máj 29. 20:25  
"Fejlett búvártechnika majd akkor lesz (és lesz majd), amikor minden elképzelhető és valós problémámat is kezelni tudom és ezt a technika is engedi mielőtt azt mondom, hogy kakukk."

Ezt szerintem még autóvezetés vagy bicajozás közben sem lehet megtenni...
 11. hopposztkopp 2009 máj 29. 20:04  
Nem akarsz megérteni.Tehát a cucc hibátlan. Rendben, legyen. Csupán valami nálam nem az amit a cucc kiszámolt. Begörcsöltem vagy megszédültem, most éppen rosszul viselem a gázt, jobban kihültem a kelleténél,  bármi ami csak megtörténhet. Addig a harangig is csak eljut valahogy. Jusson el. Bárhogy. Nem orvosolni akarom a bajom. Egyáltalán orvos közelébe sem akarok menni. Ne a mások nagy tudása és szakmai háttere mentse meg az életem, én magam tudjam elkerülni a bajt, bármilyen probléma esetén. Erre ez a készülék még nem technika csak kísérlet.
Fejlett búvártechnika majd akkor lesz (és lesz majd), amikor minden elképzelhető és valós problémámat is kezelni tudom és ezt a technika is engedi mielőtt azt mondom, hogy kakukk.
Mint a példa mutatja és magad is megerősíted - miszerint kell az ujralégzőhöz egy komoly orvosi és technikai háttér - tehát aki meri és használja az tudomásul veszi a tényt, még most csak ott tartunk mint amikor gyerekek játszanak a bombával. Aki magára vesz egy ilyet az már sokat nem vár az élettől. Kipróbálja ezt is.

Legyünk bakák. Mond mit tehetett volna ?
 10. Káplán 2009 máj 29. 13:19  
Ezek a szaturáciüs búvárok "nem feljönnek", hanem beúsznak a harangba, ahol rögtön "szárazon" kaphatnak kezelést. A túlnyomásos lift elég gyorsan felviszi őket, ahol van orvosi "háttér".
 9. hopposztkopp 2009 máj 29. 13:16  
Most nem arra gondoltam, hogy megállapítják a nyilvánvalót. (nincs mit tenni) Arra, hogy itt felelős eredményt is csak hónapok multával tudnak mondani. Abban is az szerepel, hogy "feltételezhetően" vagy elképzelésünk szerint ez meg ez történhetett.
Az, hogy itt a búvár és mit tegyek, hogy megmentsem - no ugylátszik ilyen még nincs. Mert bármilyen komoly is a háttér, nagy a tudás és sok az oxigén, már lenn minden eldőlt. Visszavonhatatlanul.
Ujralégző hibát búvár nem tud korrigálni, most még. Mert. Tehát vagy feljön vagy nem és meghal.
 8. Káplán 2009 máj 29. 13:08  
Ezeknek búvároknak komoly hátterük van. Szerintem mire visszakerül a harangba,  már készen is van.

 7. hopposztkopp 2009 máj 29. 13:03  
Csupán az a nem sok mind halálbiztosan az.
Vitaindítóként akkor beszéljük meg vajon melyik orvos tudná megmondani milyen ujralégző hibára milyen terápiát javasol. Tehát adott az eszméletlen búvár plussz az ujralégző. Mennyi idő alatt van diagnózis?
 6. Garfield33 2009 máj 29. 12:47  
Mondj párat, amelyiknek a hibájába könnyebb beledögleni, mint az újralégzőnél.
 5. Káplán 2009 máj 29. 12:35  
Mondj egy használati eszközt, amelyik nem romlik el? A faéken kivül :)
 4. Garfield33 2009 máj 29. 12:32  
Azért hallottam már olyanról is.
Igazság szerint inkább olyanról hallottam.

A búvár ritkán állít be magának kvázi tiszta oxigént vagy épp jó sűrű CO2-t...
 3. Káplán 2009 máj 29. 12:19  
Nem vitainditónak tenném megjegyzésemet. Szerintetek mivel merülnek az olajfúró  tornyoknál a búvárok?
Hát újralégzővel. Mennyi baleset történik velük? Hát nem sok. Talán nem véletlen az a 6 hónapos, bentlakásos tanfolyam előtte. A körültekintően végrehajtott merülésekről nem is beszélve. Szóval nem a cuccban van a hiba.
 2. hopposztkopp 2009 máj 29. 12:09  
Ez az újralégző, még mindig kamkaze egy dolog. Mikor meghal az oktató medencében két méteren,,,, Nos nem nevezném fejlett búvártechnikának. Amíg nem készül egy olyan "műszer" ami hozzám méri a nekem "szükségeset", addig csupán kísérletnek nevezhetem az ujralégzőt.
 1. shark 2009 máj 28. 22:49  
Sajnos, a nagy mélységben nyugvó roncsok kutatásának minden korban megvannak a maga hősi halottai. Még a mai
fejlett búvártechnika, és a nagy gyakorlat, illetve technikai merülési tapasztalat sem biztosíték az esetleges balesetek
ellen, amint azt a közölt szomorú tragédia is bizonyítja. Mai fejjel gondolkodva szinte hátborzongató, hogy évtizedekkel
ezelőtt, J. Y. Cousteau és munkatársai sűrített levegővel ostromolták azokat a mélységeket, ahol a Britannic is nyug-
szik. Úgy emlékszem, hogy az NG, vagy talán a Discovery Chanell készített már egy dokumentumfilmet az I. világhá-
borúban a Royal Navy kötelékébe sorozott híres gőzösről, amely elsüllyedésének oka sokáig vitatott volt. A Britannic
tragédiájánál sokkal sötétebb történelmi krimi a Lusitania elsüllyesztése. Az Admiralitás mind a mai napig titkos anyag-
ként kezeli az egykori óceánjáró elsüllyedésével kapcsolatos dokumentumokat, amely magatartás az egykori német
álláspontot erősíti közvetett módon. A németek szerint ugyanis a Lusitania ún álcázott hadianyagszállító hajó volt, ami
a korabeli hadijog alapján megfelelő jogalapot teremtett a hajó megtorpedózására. Az angoloknak égető szüksége volt
Amerika hadbalépésére, amihez végül is a Lusitani elsüllyesztése adta a casus bellit. Megérne egy alapos helyszíni ku-
tatást a tragédia valódi okának kiderítése, de úgy tűnik, az angoloknak ehhez mind a mai napig semmilyen érdeke sem
fűződi. 1982 óta a roncs magántuladonban van, merülési mélysége 90 méter.
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Tulamben, U.S. Liberty Wreck

Indonesia

14/20 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.7) átlagos nehézségű
max: 32m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

parti merülésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajoklegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben cápa csikóhal teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés