A búvárkodás mint termék
EgyébA Fülöp-szigetek turizmusában kiemelt szerepet kap a búvárok utaztatása.
Ám a nemzetközi válság a búvárüzletágra is hatással lehet, és a 2008-as év sikeres munkájának sem biztosan lesz eredménye. A kérdés ezért az, hogy mi a helyzet most, valóban olyan versenyképes-e a Fülöp-szigetek, mint amennyire magabiztosak voltak az illetékesek egy évvel ezelőtt? Akkor kezdődött az az intenzív kampány, aminek során a legnagyobb francia és német rendezvényeken képviseltették magukat nagy súllyal a fülöp-szigeteki búvárturizmust népszerűsítő szervezetek. Az utazók száma meg is ugrott harminc százalékkal az év első felében.
Most pedig úgy tűnik, a válság ellenére sincs gond, továbbra is népszerű úticél maradt az ország 2009-ben. Sikerült igazolni, hogy a merülési lehetőségek nagyszerűek, még az európaiak számára első számú kedvencnek számító Maldív-szigetekkel összevetve is. Most már nem annyira a szigetek megismertetése a cél, hanem a jelenlegi kedvező megítélés fenntartása. Ezért az idei rendezvényeken is ott lesznek az ország képviseletében, főleg azok a cégek, akiknek a múlt évi részvétel érezhető növekedést hozott.
A nagy forgalmú francia piacon fontos volt az is, hogy a jelentős francia utaztatók immár fülöp-szigeteki búvártúrákat is kínálnak. Az egyik cég képviseletében az ország ismert merülőhelyeit felkereső szakember szerint nagyszerű merülések és barátságos emberek várják az utazókat, amelynek adottságait Balihoz tartja hasonlónak, de tisztább vízzel és kevésbé erős áramlással, tehát minden képzettségű szintű búvár számára ideális. Az ország illetékesei pedig roppant magabiztosak: szerintük a Fülöp-szigetek egyszerűen a legjobb búvár úticél a világon.
[ Manila Standard Today nyomán ]