»» ««

Búvárverda: Peugeot 3008

Egyéb
1/2. oldal

Crossover -mondják a se nem terepjáró, se nem hagyományos személyautóra. Vajon a praktikum részt melyik osztálytól örökölte?

A gyártó a Peugeot 3008-cal egy szabadidő terepjáró - többfunkciós - lejtőshátú autót próbált létrehozni. Terepjáró, mert magas felépítésű, MPV mert variálható, és lejtőshátú- mert az. A beltér is újszerű, de a mérete nem kicsi, így remélhetőleg praktikus számunkra is az autó.

Nézzük először búvárszemszögből, hogy teljesít, ha felszerelést kell szállítani?
Albumhoz klikk a képre.
Tesztünk kelléke a szokásos közepes méretű búvártáska, megnézzük, hogyan és hány férne el belőle.
Ahogy a képen látható három búvártáska egymás mellett elfér, alatta palack akár több is, és szerintem a negyedik táskát is be lehet rakni, így a növelt térfogatú állásban négy takarékos búvárfelszerelést el fog szállítani, bár lehetne pár centivel picit hosszabb is.
A csomagtartó mérete 432 liter, és úgy írják 432/512 liter, a nagyobb szám vagy víztérfogat vagy a növelt térfogat. Ez alatt az autó szuperjól variálható csomagterének egyik trükkjét értem, van benne ugyanis egy elválasztó lap, amit több magasságba is rögzíthetünk, vagy ki is vehetünk. Mire jó ez? Ha kiveszük, nagy magasságú nagy csomagteret kapunk, jó mélyen. Ha berakjuk alulra, még mindig nagy teret kapunk, ám nem kell kiemelni csomagot, és alatta a kisebb cuccoknak, mondjuk sáros cipőnek külön helye van. Ha pedig több nem egymásra pakolható csomagunk van (családi karácsonyra kajástálakat szállítunk pl.), felrakjuk felső állásba, és van két nagyjából 250 literes külön csomagterünk. A mozgatás az oldalfalra kialakított sínrendszernek köszönhetően könnyű még egy kevésbé erős tulajdonosnak is, egy pöcök még abban is segít, hogy ferdén felemelve ne kelljen tartogatni, ha csak alá alaknánk pakolni. Jól kialakított fogantyúja van, csomagtérhálót is tudunk rögzíteni rá, és 50 kilóig terhelhető masszív darab. Oldalt találhatunk kisebb zárható rekeszeket, 12V csatlakozást, és a belső világításként is funkcionáló kivehető akkumulátoros lámpát.

Albumhoz klikk a képre.
A csomagtér másik különlegessége az ajtaja
. Alaphelyzetben felnyitva egy magas homlokfalat látunk a lökhárító felett, amin át kell emelni (meglehetősen magasra) a csomagot - de nem borul ki semmi, ha be van zsúfolva. Ám ez a homlokfal, mint egy pickup esetén lenyitható, így ha bent van az elválasztó lap a csomagtér síkjába kerül, plusz kinyúlik. Lehet asztalként használni kiránduláskor, vagy megkönnyíti a berakodást, jópofa.
Szintén csomagtartós funkció, de már átvezet az utastérbe, hogy a hátsó üléstámlák lenyitását innen is elvégezhetjük, ha rövid lenne a csomagtartó - nem kell előrenyúlkálni, kedves figyelmesség a gyártótól.

Áttérve az utastérre hátul kényelmesen elfér egy 183 centis felnőtt hasonló magasságú vezető mögött is, lenyitható pohártartós és sílécalagutas könyöklő, és levegőbefúvók szolgálják a hátulülők kényelmét, valamint a brutálisan nagy teljes tetőt helyettesítő hővisszaverős üvegtető. Már megint a hátsó utasok járnak jól, vezetniük sem kell, kényelmes a hely, és élvezhetik az üvegtetőt, klímát, mindent.
Az első üléssor kissé rendhagyó kialakítású, teljesen el van szeparálva a két utas egy derékig érő fallal. Ez a belül üreges így hatalmas tárolóhellyen ellátott könyöklő, középkonzol még majrévasat (kapaszkodó) is biztosít az utasnak, ha zötyögős terepre merészkednénk.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 7. Bunny 2009 dec 01. 20:09  
Akkor paz nyugodtan ráülhet, még mindig csak 140 kilónál jár. Mehet az asszony is :D
 6. istvanv 2009 dec 01. 20:06  
Rákerestem 200 kg.
 5. Bunny 2009 dec 01. 19:47  
No igen, ez nem valószínű. De utána a hasaljaszalonnát vastag szelet kenyérrel még mindig rárakhatod a merülés utáni falatozás során :D Te nem teherviselő az tuti, nem tudom mennyi lehet a súly amit elvisz. Nem mertem kipróbálni ;-)
 4. paz 2009 dec 01. 14:48  
Jó ez a lehajtható csomagtér ajtó. Bár nem hiszem, hogy a közel száz kilómat a kb 40 kilós Dupla 12-es motyóval a hátamon egy kényelmes levétel céljából elbírná. :)
 3. Káplán 2009 nov 30. 15:24  
Az Adriára vezető autópályákon azért vannak gyilkos emelkedők is ... Szóval Nico Rossberget nem szorongattam meg vele. Tegyük hozzá, nem az autón múlt.:)
A további 2 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Perije Zvezda / Toll Csillag

Croatia (Hrvatska)

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 51m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésfal merüléssziklás, hasadékos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés