»» ««

Szárnyas olajvadász

Környezetvédelem

A német haditengerészet speciális repülőgépei a környezetszennyezőkkel veszik fel a harcot.

Az MFG (Marinefliegergeschwader) 3. "Graf Zeppelin" egységének állományába tartozó Dornier Do-228-as gépei közül kettő speciális felszerelést kapott. A Nordholzban állomásozó légcsavaros repülőgépek feladata az, hogy megtalálják a tengeren úszó olajfoltokat. A három fős legénység munkáját oldalra néző radar, infravörös és ultraibolya tartományban dolgozó érzékelők, a MEDUSA adatfeldolgozó rendszer és egyéb kifinomult berendezések segítik.

A szokásos eljárás az, hogy a kijelölt légtérbe érve (ami természetesen a legforgalmasabb hajózási útvonalakat jelenti) az oldalra néző radarral figyelik a tengert, és ha olajszennyezésre utaló jelet kapnak, mélyebbre ereszkedve tovább vizsgálják az olajfoltot a infravörös és ultraibolya szkennerekkel és a lézeres szenzorral. Ezek segítségével pontosan meghatározzák a folt elhelyezkedését, méretét és az olajréteg vastagságát, így az olaj mennyiségét is ki tudják számítani. A lézeres berendezés az összetételt is meg tudja határozni.

A feldolgozott adatokat műholdon át azonnal továbbítani lehet a szárazföldi központba, és ott döntenek a további lépésekről. Értesítik a parti őrséget, akiknek egységei a szennyezéssel gyanúsítható hajók keresésére indulnak, és mintát vesznek az olajfoltból is, amit laboratóriumi körülmények között vizsgálnak. Képesek kiszámolni áramlástani modellek alapján, hol és mikor történhetett az olajszennyzés, és ezt összevethetik a hajók rögzített útvonalával, leszűkítve ezzel a potenciális szennyzők körét.

A repülőgépek egy átlagos őrjárat során négy órán át vizsgálják a tenger felszínét, és az egység felállítása óta több ezer esetben bukkantak már olajszennyezésre. Fontos dolognak számít, hogy egyből el lehet kezdeni a kármentesítést, és a szennyezőket is utol lehet érni, majd felelősségre lehet vonni. Ám még nagyobb a jelentősége annak, hogy a kapitányok tudják, a repülőgépek folyamatosan járőröznek, tehát jó eséllyel elkapják az olajat a vízbe eresztőket, így visszaesett az Északi-tengert szennyező hajók száma.
Minden információt -ról.

Merülőhelyek

Kanyon

Egypt, Red Sea

7/14 db alapján:érdekes(átlag: 3.9) átlagos nehézségű
max: 51m, látótáv: 10-25m , áramlás

parti merülészátony merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilágteknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés