»» ««

Irány az Adria: gyors sávban

Adria

Autópályaszakaszt adtak át a határ túloldalán, míg nálunk augusztusban fognak majd avatni - bár akkor kétszer is.

Az új horvát szakasz Split elkerülésével Omison át Sestanovac faluig tart. A Cetina folyó felett 140 méter hosszú, 28 méter széles és 100 méter magas híd ível át, ezenkívül megépült négy alagút, 10 alul- és felüljáró az összesen 37 kilométeres szakaszon. A Sveti Rok és a Mala Kapela alagutak bővítése is napirenden van, de azok elkészültére még éveket kell várni. A magyar határtól Zágrábon, Spliten át Sestanovácig az autópálya díja 207 kunába (nagyjából 7 ezer forint) kerül.

A magyar oldalon később várható még átadás: augusztus 4-én helyezik forgalomba az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti 15 kilométeres szakaszát. A 43 milliárdba kerülő köröshegyi völgyhídről elhíresült útszakasz átadása után nem sokkal augusztus 24-én következik a Nagykanizsa és Becsehely közötti 12 kilométeres pályaszakasz, amivel a sztráda eléri az országhatárt. Az M7 teljessé válása viszont csak jövőre várható, amikor Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között is elkészül az út.

Közben hírek szólnak arról, hogy az Adria vize egyre melegebb, más hírek viszont cáfolják a jelentős különbséget. Talán mégis a melegedésre utal, hogy az elmúlt tíz évben 31 trópusi halfaj jelent meg a horvát Adriában. A turisták számának gyarapodása is a nagy meleggel lehet összefüggésben, az év előző időszakához képest ugyanis 15 százalékkal többen érkeztek Horvátországba.

A napokban, hogy legyen valami friss szenzáció is Horvátországban, megmozdult a föld. A rengés alig volt érezhető, de a tragikus ázsiai események óta ilyenkor mindig felvetődik a cunami veszélyének kérdése. Bár vannak, akik szerint erre megvan az esély, vélhetően azért nem érdemes ilyen félelmek miatt elhalasztani az adriai utat.

[ A NOL nyomán ]
Kapcsolódó írásaink:



 14. Darth-Digilog 2007 júl 20. 12:30  
Nálunk a tiramisu ára megy fel!
 13. Bunny 2007 júl 20. 11:22  
Igen, ez egy érdekes megközelítés, meg kéne nézni hogy tényleg így van-e? Mármint az autópályadíj- reptéri illetkék összefüggés. Micsoda gazdagási titkokra derülnek itt fények :)
 12. elche 2007 júl 20. 10:41  
Tény ami tény, a horvátok roppant sok pénzt tettek bele az autópályaépítésbe, gondolom hogy ez azért meglátszott az ország költségvetésén is. Nyilván valamit vissza akarnak belőle kapni, és úgy vannak vele, aki használja, fizesse meg... Nekem mindenesetre eszembe jut a "bravúros" EU-ötlet, hogy mindenütt szűnjön meg a heti-, havi-, éves bérlet, és használatarányos legyen a fizetés, ami mondjuk az én gyakorlatomban nyilván kőkemény áremelkedést jelent.

Egyébként szerintem úgy van ez, hogy ahol sok a repülős turista, ott a reptéri illeték magasabb az átlagnál, ahol sok az autós, ott meg az autópályadíj... Bár van rá európai példa, hogy ne legyen fizetős az autópálya, például a Kanári-szigeteken ezért (is) jó autózni. Persze átkompozni a kocsival lenne az igazi hecc.
 11. medve 2007 júl 20. 10:34  
azért érdekes, hogy itthon hogy veri magát mindenki, hogy milyen rohadt drága az autópálya, de a horvátoknál meg az olaszoknál mindenki szó nélkül csenget. még akkor is, ha hetente jár le. Luciferin sportbúvártárs elmés elmefuttatást eresztett meg a biológia bugyrairól - ezzel együtt szerintem nem jól bírja a meleget:) noha tudományos igényességgel ötvözött pedagógiai érzéke megkérdőjelezhetetlen -, de azért a szociológiának, vagy még inkább a pszichológiának is érdemes lenne adni egy nagy pofot ezzel a díjfizetési hajlandósággal kapcsolatban...
 10. Bunny 2007 júl 20. 10:09  
Azért ezek a horvátok is nagy rablók, ha belegondoltok 7000 ft?! Ezért itthon havi matricát kapsz, sőt. A környező országokban szintén 1-2 hónapra letudod a pályahasználatot.
A további 9 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Sha´ab Samadai / Dolphin Reef

Egypt, Red Sea

4/8 db alapján:érdekes(átlag: 3.8) átlagos nehézségű
max: 25m, látótáv: 10-25m , driftes

szafaris megközelítészátony merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágcápa delfin legalább 1.5m-es hal teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés