»» ««

Veszélyek a felszínen

Külföld

A búvárokat nem csak a dekóbetegség réme fenyegeti. Két angliai esetben a felszínen történt a baj.

Az egyik baleset még 2005-ben történt, a szigetország egyik leghíresebb merülőhelye, a Farne szigetek közelében. Egy búvár az egyik lábát vesztette el, amikor a beindított hajócsavar gyakorlatilag egyetlen pillanat alatt levágta. A súlyos sérült életét sikerült megmenteni, ám tolószékbe kényszerült.

A búvár jelenleg kártérítésért perli a Sovereign Diving nevű céget. A vizsgálat kiderítette, hogy a hajót olyan kapitány irányította, akinek erre nem volt meg a jogosítványa, és ráadásul nem először fordult elő ilyen. A búvárbázis azzal védekezik, hogy még soha nem volt náluk korábban baleset, és egy nagy összegű kártérítés kifizetésébe tönkremenne a vállalkozás.

A közelmúltban pedig egy édesvízi merülés előtt szenvedett balesetet egy 22 esztendős hölgy. Bányatónál készült merülésre, amikor egy létráról leesve négy métert zuhant. Szerencsétlenségére kövekre érkezett és koponya- ill. végtagsérüléseket szenvedett. A súlyos sérültet egy mentőcsapat juttatta kórházba, ahol állapotát stabilizálták.

A létra egyébként egy alagúthoz vezetett, amin keresztül a búvárok eljuthatnak a vízhez a Hodge Close Quarry partján.

[ Divernet , CDNN ]
Kapcsolódó írásaink:



 7. elche 2007 máj 01. 12:35  
Most olvastam ezt a pár hozzászólást. Szerintem ott van a különbség, hogy ezek az angol helyek nem feltétlenül olyan "búvárbázisok", mint ahogy azt mi ismerjük. Arrafelé inkább a skipperes merülés megy, szóval a búvár vagy búvárok befizetnek a hajóra, és a merültetés azt jelenti, hogy a skipper a megfelelő helyre hajózik, tart egy eligazítást, aztán merül mindenki a saját örömére az információk alapján. Tehát gyakorlatilag egyénileg merülnek, saját felszereléssel (palack is az övék), a cég pedig csak a hajóutat biztosítja. Legalábbis úgy tudom, ez Angliában igencsak jellemző.
Ebből következik, hogy nem is biztosan van nekik olyan biztosításuk, mint egy nálunk szokásos búvárbázisnál. Nyilván a hajót vezető ember is rengeteg alkalommal megjárta ezt az utat, mindig baj nélkül, de amikor probléma volt, kiderült, hogy nem tehette volna. Azért egy ilyen súlyos balesethez már biztosan kell egy komoly emberi hiba is, ezért valakinek valamilyen formában vállalnia kell a felelősséget- kerül amibe kerül.
 6. Bunny 2007 ápr 23. 16:14  
Kérdés, hogy milyen összegig van térítés, meg hogy ilyen esetekre szól-e ....
 5. Luciferin 2007 ápr 23. 16:00  
Hát nem tudom... Jobb bázisoknál alap egy felelőség biztosítás. Szerintem SSI-nál kötelező is.
 4. Grelex 2007 ápr 23. 15:59  
Pont ezt akartam kérdezni!
Igy nem lehet vállalkozni, szerintem.
 3. Jules 2007 ápr 23. 11:40  
Ezek szerint a bázisok nem kötnek hülyeség-elleni biztosítást? Kvázi CASCO-t?
A további 2 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Ras Mohammed, Jackfish Alley

Egypt, Red Sea

2/4 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.8) nehéz körülmények
max: 25m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítésfal merülés üreg vagy barlangkorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajoklegalább 1.5m-es hal nagy rája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés