Adriavizit 2006: Krk, Buborék

(Hirdetés)

Ismét kezdődik a búvárszezon, kiváncsiak voltunk mit kaphatunk a magyar tulajdonú bázisokon idén, ha az Adriát tűzzük ki uticélul. Most a Buborék búvárbázist látogattuk meg, Krk városban és szigeten.

Látogatásunkkal a célunk az volt, hogy képet kapjunk a búvárbázis szolgáltatásairól, emellett megvizsgáltuk az un. bázisszállást és a merülési lehetőségeket is, sőt a környék érdekességeit is, hogy teljes képet adjunk az oda készülő búvároknak.

Lejutás, általános ismertető
A Krk szigeten található magyar bázisok talán a legközelebbiek a hazai búvár számára. Lejutásunk szinte végig autópályán történik, a szigetet fizetős hídon lehet megközelíteni. A szigeten több, történelmileg is érdekes település, hangulatos mediterrán érzést keltő falucska található. A legnagyobb város a sziget nevét viselő Krk, ahová a Szarka Géza vezette Buborék búvárbázis idén költözött.

A bázisszállás és a bázis egy vadonat új, több szintes apartman épületben található. A szobák igényesek, légkondicionált, modern bútor és konyhafelszereléssel ellátott, saját fürdőszobás egy légterű vagy nappalis apartmanok várják az ide látogatókat. A szobákhoz erkély - némely tengeri kilátással -, és saját parkolóhely tartozik, ami a tengerparti városok parkolási helyzetét ismerve meglehetősen kellemes tulajdonság.

A búvárbázis az apartman alsó szintjén helyezkedik el, elkülönített oktatóhely és felszerelés tároló szobát, kint padok, és ruhaszárító hely található . A bázison SSI rendszerű oktatás, nitrox töltés is rendelkezésre áll, a merülések ára ólmot és töltött palackot is magába foglalja.

A merülésekhez egy halászhajóból átalakított nagyméretű hajó, a Riba-T áll rendelkezésünkre, a néhány kilométerre lévő kikötőhöz autóval juthatunk el (amit a Krk-is kikötővel szemben ingyen ott is hagyhatunk akár egész napra ). A hajó nagyméretű, napozó fedélzettel, fedett - pados részzel, sőt mellékhelységgel is rendelkezik, komfortosan el lehet tölteni az egész napot rajta. Több merülési nap esetén a felszerelésünk a hajón maradhat.

A merülőhelyek hajós esetben leginkább a közeli Cres és Pavnik sziget partjainál találhatóak, de a sziget átellenes oldalán lévő silói roncs, a Peltastis is kedvelt célpontja a bázisnak. Cres melletti helyek jellemzője a meglepően nagy halsűrűség, de üregeket, barlangokat, szép gorgóniás helyeket is találunk. Mi merültünk egy földnyelvnél, ahol a két oldalt egy csodálatos víz alatti átjáró köt össze, a sekély oldalán rengeteg barlangot leltünk, egyikben egy 1.5 méteres angolnával.
Parti lehetőségként egy Glavotok környéki helyet, a kemping melletti öblöt merültem meg, ami sekély mélységével és változatos (sziklás-füves-kavicsos) aljzatával fotósoknak, molyolós búvároknak igazi gyöngyszem.

A Buborék Búvárbázis előnyös lehet azoknak, akiknek fontos, hogy gyorsan elérjenek a tengerpartig, akár egy hosszú hétvégére is, és kedvelik a tengerparti városok nyüzsgő forgatagát. A hajóval lehetőségünk van fish piknikre menni, ahol a néhány órás halászat során kifogott friss halat, rákot a hajó személyzete a merülésünk alatt megsüti, és a merülés után feltálalja számunkra.

A bázis weblapja.
Képtár az utazásról.

Ha a cikkünk segített a bázis kiválasztásában, akkor kérjük, tégy erről említést a bázison, így segíthetsz nekünk abban, hogy visszajelzést kapjunk munkánkról. Köszönjük!
Kapcsolódó írásaink:

Shag Rock

Egypt, Red Sea

2/2 db alapján:érdekes(átlag: 4) nehéz körülmények
max: 16m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős