DC-RSBH 2012 elemzések
FotózásA nyári verseny képeiről kollekciónként fogalmazta meg gondolatait két zsűritag.
Ebben a cikkben két zsűritag véleményét összegezzük, Násfay Béla (NB) és Előd László (EL) írta meg véleményét a portfóliónként a nevezett kollekciókról.
Válóczy István:
Albumhoz klikk a képre.
|
NB: Szerintem ezúttal ő a legjobban teljesítő fotós, igaz hogy csak egy hajszálnyi az előnye a vetélytársak előtt. Kiválóan bánik a fényekkel, jól komponál. A fele-fele képet ilyen körülmények között technikailag nagyon nehéz jól exponálni, meg a vonalakat szebben összehozni, de a többi kép is kitűnő. Egyedül a hajóroncsnál nem tetszik a rózsaszínbe hajló "ég" a túlzott utólagos korrekció miatt. Gratulálok.
EL: A legszínvonalasabb portfolió, bár itt sincs meg az 5 erős-közepes kép. A legerősebb felvétel a makró a rákról, bár a kompozíció itt sem tökéletes =(kicsit dől felém a rák és kevés az orra előtt a hely). A víz alatti fele-fele napkelte hangulatos, de már Násfay Béla bácsi megoldotta szebben. Ha már egy ismert felvételt próbálunk utánozni, érdemes plusz gondolatot vagy jobb kompozíciót használva tovább fejleszteni azt. Rosszabbul még egyszer elkészíteni egy felvételt nem érdemes.
Pohl András:
NB: Felkészült fotós, a mezőny első harmadába tartozik. Az első és az ötödik képe különösem tetszik, ha nem is hibátlan, a többi átlagos, vagy szerencsés kapáslövés. Csak fotózzon minél többet és törekedjen egyedibbet alkotni.
EL: A majdnemek portfoliója. Majdnem jó a sügér kép az üveghalakkal, de kár, hogy nincs kicsit jobban balra a hal (tessék ilyenkor megmozdulni a kamerával és tüzelni), a delfinek is ha szebben beálltak volna sikeresebb felvétel lenne (kis élesség se ártana), de főleg a murénás képnél derül ki, hogy ez a majdnem a fotóson is múlt, mert ott variálhatott volna jobban és több odafigyeléssel, türelemmel, szerintem jobb kompozíció is sikeredhetett volna. Kicsit még balra és lejjebb a kamera és nincs ennyire lecsúszva a muréna.
Kovács Zoltán Ferenc:
NB: Kompakt gépe láthatóan csak közeli felvételekre alkalmas. A közelieknél elsősorban a kompozíción van mit javítania, az azonban dicséretes, hogy igyekszik a halakhoz szemmagasságban közel férkőzni. A természetes fény kékes beszűrődésének ellensúlyozására emelni kellene a színhőmérsékletet, állíthatóság, vagy víz alatti módus híján "felhős ég" beállítással. Az első akciós képe egészen jó, a kompozíció kisebb felső és jobboldali vágással javítható.
EL: Nekem az egyetlen kép, ami tetszett az a rájás felvétel volt, látványos homokvihart kevert a kis pettyes állat és ez kis dinamikát vitt a felvételbe. A többi kép sajnos nyüzsög az alapvető kompozíciós hibáktól, mint például a felülről való fotózástól. A muréna is jobb lenne szemből, álló formátumban.
A díjátadó albumhoz
klikk a képre |
Fodor Gábor:
NB: Kompakt gépe láthatóan csak közeli felvételekre alkalmas, nagylátóra nemigen. Ezen nagylátó előtét lencsével segíthet, akkor közelebb tud menni a nagyobb témákhoz és ugrásszerűen javul a minőség. Említhető, hogy igyekszik a halakhoz szemmagasságban közel férkőzni, azonban a közelieknél elsősorban a világításon van mit javítania. A világítás igen zavaros, hol egy vaku fénye, hol kettő látszik, hol meg egy kézilámpa (?) fényköre, de egyik sem jól.
EL: Értem én, hogy kompakt, csak azt nem értem, ha már például bohóchal, akkor a szerző miért a legkisebb anemónát kereste meg fotózás céljából. Egy nagyobb anemóna szebb egységes hátteret tud adni és máris jobb a felvétel. Ez nem profi vs. amatőr gép kérdése. Egy hét alatt ennél többet össze lehetett volna szedni, tessék képeket nézegetni, Divecentert olvasni és tanulgatni a fotózást!
Gonda Rudolf:
NB: A gép gyenge nagylátós képessége ellenére a roncsos kép hangulatos lenne, ha a búvár inkább közeledne vagy a távolban átlósan helyezkedne el. Ha versenyen vagyunk, ne restelljük megkérni a másik fotóst vagy pláne kísérőt néha egy kis segítségre, kölcsön kenyér visszajár. A közelképek viszont egészen jók technikailag és kompozíciósan is, csak a krokodilhal világítása nagyon féloldalas. Egy vakuval is több jobb megoldás lehetne, a leg kézenfekvőbb ilyenkor a vakut az objektív fölé vinni.
EL: Na itt már a bohóchal szép anemónában van, és sokkal jobb is ezért a felvétel. Kár, hogy nem csillog a szeme (de ez már szerencse és vakubeállítás kérdése is), és szerencsésebb lenne a felső 1/3-ba rakni a halat, de ettől függetlenül ez már előremutató témaválasztás. Ezen az úton kellene tovább haladni, mert a jó témaválasztás fél siker.
Az írás a következő oldalon folytatódik!