Búvárverda: Peugeot 308
Egyéb1/2. oldal
Búvárverda sorozatunkban elsőként a Peugeot 308 1.6 THPS Féline 175LE-s, öt ajtós lejtőshátú változatát vesszük szemügyre.
Peugeot 308
(Albumhoz klikk a képre)
|
A 175 lovas turbómotort szívem szerint a biztonsági felszerelések között is felsorolnám: sűrűn látni, ahogy a tapasztalatlan sofőr előzéskor nem vált vissza, cammogva előz, ezzel indokolatlanul veszélyeztetve a forgalom résztvevőit. Mivel ennél a motornál alacsony fordulaton már megjön a nyomaték, nyugodtan lehetett ötödik sőt hatodik fokozatban poroszkálni városban, és országúton sem kellett visszaváltani a hatodikból előzéskor: az autó 80-90-ről is határozott gyorsulásba kezd, a nyomaték és a ménes teszi a dolgát. A harapós oroszlán a kis köbcentinek, a változó szelepvezérlésnek (VVT) köszönhetően takarékos is, 90-es tempónál mért 5,2 liter igazán nem sok, a gyári adatok szerinti 7,6 literes vegyes fogyasztás teljesen hihető. Emellett ereje miatt élmény közlekedni vele az úton, én teljesen beleszerettem a kis turbómotorba.
A lóerők persze mit sem érnek, ha nem lehet kontrollálni vagy átadni azt az aszfaltnak. A 308-as a gyártótól már megszokott elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztése nem pályafutómű, de én úgy tapasztaltam normál forgalmi helyzetekben kellően stabil, pont annyira sportos, ami még nem a kényelem rovására megy. Az extraként rendelhető 18"-os alufelniken lévő 225/40 R18-as Michelin gumi megtámogatva a feldélzeten található elektronikai tárházzal (blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztó, vészfék-asszisztens, kipörgésgátló és stabilizáló), és a négy tárcsafékkel (elől hűtött) jól tette a dolgát. Az erős motor miatt padlógázas kigyorsításnál bizony az autó zabolátlankodhat, észnél kell lenni, hogy az autó arra menjen amerre mi szeretnénk. A gumik kis falmagasságától és az aránylag sportos futóműtől én vesekőgyilkos rugózást vártam, ehhez képes csak távoli hangja volt az úthibáknak, nem váltak érezhetővé az utastérben, a hazai útviszonyokat szépen viselte.
Peugeot 308 fülke
(Albumhoz klikk a képre)
|
Felszereltségtől függően sok okosságot kapunk vagy kérhetünk az autóba: sávelhagyás figyelmeztető elektronika, automatikusan bekapcsolódó ablaktörlők és fényszórók, lábtér és sminktükör megvilágítás, hosszan folytatható a sor. Minden a felszereltségtől és a pluszban rendelhető úgynevezett csomagoktól (komfort, kilátás, hangulat, fényszóró) függ. Néhányat mégis kiemelnék:
A négy irányba állítható bőrkormány finom, kényelmes darab, a kormányról vezérelhető a 6 lemezes MP3 kompatibilis 8 utas JBL hifi kellemesen szól (mélynyomó a csomagtartóban). A tempomat a több száz kilométeres autópályázásnál jöhet jól, és meglepően hasznosnak találtam a kanyar Xenon fényszórót is. Az elektrokróm belső tükör alapfelszereltség kellene hogy legyen, ezzel mindenki egyetérthet akit már vakított a mögötte haladó autó reflektora vagy rosszul beállított lámpája.
Az írás a következõ lapon folytatódik!