»» ««
bruce hozzászólásai:

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1
  fórumok / Képtár megjegyzések / 2012 Víz alatti kert
133. bruce Ugrás 2012 máj 26. 11:07  
Ez igazán nem volt szép tőled, így ismeretlenül is. Valaki vállalja, hogy leírja a véleményét az ennél több tiszteletet érdemel. Ha nem értesz vele egyet, hát írd le te mit gondolsz a képekről.
  fórumok / Hírek fórumai / 2012-04-26 Dokumentumfilm a vízről
1. bruce Ugrás 2012 ápr 26. 09:39  
Ezzel is majd úgy lesz leszünk mindt minden mással. Akkor kezdünk el agyalni, amikor már nyakig benne leszünk, addig meg látszat tevékenységek lesznek max. Ha meg benne leszünk akik most mondjuk olajon szedik magukat, akkor a vizen fogják. A lényeg, hogy mindig ugyanazok kezében legyen a hatalom eszköze, legyen az föld, olaj, víz, levegő, és ehez -mármint a hatalomvágyhoz- még hozzájön az emberi idiótizmus, és kész az ütős kombináció.
Az a legnagyobb baj, hogy az a kisebbség aki felelős ezért az egészért annyira gazdag, hogy őket nem érinti ennek hátulütője, bármennyit tudnak adni bármiért. Hogy 500 vagy 50.000ft egy liter benzin, vagy épp víz, hát pont egyre megy, meg tudja fizetni. Ez persze saját életünkben is tetten érhető, lásd olcsó távolkeleti cuccok vagy épp ritka anyagot használó egyébként hétköznapi eszközök mögött húzódó borzalmas környezet rongálás. Mi se látjuk, mert jó messze van.

Én nem azt mondom semmi értelme az ilyesminek, csak nagy globális csodát várni - kicsit utópisztikus imho.
  fórumok / Hírek fórumai / 2012-04-08 Tragikus barlangi baleset
5. bruce Ugrás 2012 ápr 09. 10:11  
Én sokkal inkább úgy fogalmaznám, hogy a búvárkodás mindig is rejtett veszélyeket magában, amit egy owd korlátokkal szinte teljesen minimalizáltak, de ahogy haladunk feljebb -vagyis inkább lejjebb a mi esetünkben - a létrán egyre inkább nő. A zárttéri, pláne mély merülés főleg áramlásban már elég sok szorzó a veszélyességi mutatón. Fel lehet készülve kiválóan, lehet tökéletes a felszerelés, túlbiztosított minden, ettől még simán meghal.
  fórumok / Hírek fórumai / 2012-04-03 Áprilisi Tengeri Só
4. bruce Ugrás 2012 ápr 05. 10:13  
Sok minden más volt anno, tényleg arany életünk van mióta szabadon járhatunk-kelhetünk, elhagyhatjuk az országot, akár végleg és tengerpart mellé költözhetünk. Régen busszal mentek egyiptomba, saját sátorba laktak, Hurghada falu volt, Dahab pedig még az se. Középkorúak még emlékeznek a világútlevél mekkora szó volt, és a valutakeret milyen kicsi, dollárbolt, a tengerpart pedig jó esetben adria, esetleg Bulgária tu-154-essel.
Nagyon jó olvasgatni a régi leírásokat, és szerintem sokan nincsenek tisztába azzal, hogy Násfay Béla mekkora név a hazai búvárkodásba, mennyire régóta ott van. Érdekes lehet találkozni egy olyan emberrel, akiről könyvekben olvastál, így valószínűleg kialakult róla egy belső kép, és akkor bumm, egyszer csak ott áll előtted a valódi szereplő életnagyságban. Hasonló élmény lehet(ett) Cousteau-val találkozni, de Hans Hass szintén nagy név, kis szerencsével ő is elcsíphető talán itt-ott.
Bizonyára nagyon-nagyon jó kis előadás volt tegnap, kár hogy nem lehettem ott.
  fórumok / Közösségi fórumok / Gépház üzen
3134. bruce Ugrás 2012 már 29. 15:55  
Elég gyorsan futott, vagy közel volt a másik épület (:
3129. bruce Ugrás 2012 már 29. 15:36  
Az előbb nem ment az oldal csak ez üzenet volt, az volt az az átköltözés?
  fórumok / Hírek fórumai / 2012-03-26 Bajba került megmentő
77. bruce Ugrás 2012 már 28. 10:33  
Káplán nevéhez híven szeret ködösíteni, rébuszokban beszélni, csűrni-csavarni. Régi jó bevált trükk, ha okosnak akarsz látszani, használj félszavakat, olyanokat amit a többség nem ismer, a legjobb idegen nyelven. Így nekik lesz kellemetlen rákérdezni mit mondtál, mert még butának látszódnak, hogy nem értik. Így tették ezt példaképei régen akikre a neve utal, latinul hablatyoltak, mindent rákentek az égiekre az egyszerű emberek pedig együgyűen bólogattak. Az illető peche, ez itt nem működik, itt ennél okosabb emberek vannak, akik nem félnek visszakérdezni, és így fordul a kocka.
29. bruce Ugrás 2012 már 27. 09:28  
Közismert, hogy egyes profinak jogosan titulálható búvárok nem felfújt mellénnyel érkeznek a vízbe (mellényt kímélendő) és a merülést azonnal megkezdik.

Elfelejted azokat a helyzeteket, ahol így KELL merülni, pl. erős felszíni áramlás miatt. Ez nem mellény kímélés, hanem a sikeres merülés előfeltétele, mert ha a felszínen tököl a csapat akár száz méterrel is odébb találja magát és jöhet is ki a vízből.
28. bruce Ugrás 2012 már 27. 09:26  
A mentőbúvár nem hivatásos búvár, pláne nem tűzoltó vagy mentős. Alaphelyzet, hogy úgy mentünk, hogy a saját épségünket nem kockáztatjuk. Egy mentőbúvár csak annyira felelős a másik búvárért, mint bármely merülőtárs, csak képzettebb, nem adhoc jelleggel cselekszik, hanem -elméletileg- felkészült. Engem legalábbis erre tanított az oktatóm.
Ha a buddym megy le mint a kő, igyekszem segíteni rajta, de ha az a saját egészségemet veszélyeztetni, nagyon fogom szegényt sajnálni, de onnantól hagyom, hogy egye meg amit főzött.
  fórumok / Közösségi fórumok / Általános napi beszélgetés
33373. bruce Ugrás 2012 már 26. 19:34  
Jól áttértünk Cameronról a kenusra :) Cameronra visszatérve én becsülöm, és véleményem szerint ez egy olyan dolog, hogy végre egy tehetős ember, aki valami értelmesre költi a vagyonát. Hasonlóan becsülöm és tisztelem a Virgines csókát, de Matesich papa a red-bullal is mindent szponzorál szinte, és még sorolhatnám.
Ezek az emberek legalább nem csak harácsolnak és saját birodalmuk építésére koncentrálnak mint a legtöbb kőgazdag, élén a politikusokkal, bankárokkal országfüggetlenül. Ebből a merülésből lesz nyilván film, műsor a natgeonak, és mellesleg elképzelhető, hogy a technikát tudósok is használni fogják. Ez sokkal szerencsésebb irány, mint ami a titanicnál történt, hogy tudományos és mentő eszközöket használnak turisták szállítására, aztán ha lekoccan egy tengeralattjáró csak pingvinezünk, hogy bocsi, alvin és a mókusok a titanicon turnéznak.
33321. bruce Ugrás 2012 már 26. 08:33  
Megcsinálta a srác. http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-17503395
Szerintem egy hónapon belül láthatunk róla premier műsort valamelyik csatornán.
  fórumok / Közösségi fórumok / Grand Hotel avagy az offtopic gumiszoba
10797. bruce Ugrás 2012 már 19. 21:24  
Megnéztem az általad reklámozott oldalon, és ott egy kérdezőnek ezt írták:
a tananyag 13 800 ft, a kártyadíj 39 euró. nincs több költséged.
Böff.
10787. bruce Ugrás 2012 már 19. 13:18  
Ha a vaterás tanfolyamot akarod így burkoltan reklámozni, jól csináld bár nem hiszem, hogy a szerkesztők örülnek neki. Én úgy olvasom 4900+13800 +a kártyadíj (a 39 nekem drágának tűnik) meg mindenhol plusz költség. A 16000-ret honan számoltad, belevetted a reggelidet, havibérleted, autó biztosítást???
  fórumok / Országok fórumai / Egyiptom, Vörös-tenger
2077. bruce Ugrás 2009 sze 06. 22:53  
Érdekes amit írsz és a reakciók egyaránt. Mi van itt, andromeda baráti kör? Úgy látom azért elég nagy hátszele van itt az Andromédának. Én még nem voltam rajta, csak a másik hajón, de úgy hallottam szinte ugyanaz, tehát annyira vacak nem lehet!

Egy biztos, ha a dolog úgy voltak ahogy leírtad, akkor ott bizony szervezési gond is volt. A táp az a hajókon olyan, amilyen. Sok függ a szakácstól, egy jó szakács aranyat ér, egy rossz túrát is megmenthet a jó kaja, és fordítva. A monoton reggeli sajna megszokott, bár én azért megkérdezném nálatok otthon hányféle kaja kerül reggel az asztalra? Mert a sajt, felvágott, tojás, palacsinta jócskán meghaladja amit én itthon szoktam reggelenként fellelni.
Egyféle hús teljesen normális, mit ígértek neked, hogy aladdin lesz a hajón és minden este lakomát varázsol? Hajó kaja jobbára egysíkú, de egy hétig én szendvicsen is elvagyok.

Az uticél változás. Nos, ha a túrát megszervezték valahová, a belépőből ítélve gondolom valami nemzeti parkba úgy, hogy nem volt a hajónak engedélye, az bizony a szervező pofátlansága. Teljesen igazad van, én is dühöngenék, ha befizetek nyilván felárral egy túrára és kapok mást. Ha az időjárás kavar, az ugye egy dolog, vörös tenger 360 napon fúj a szél, de ha a hajó elevel alkalmatlan arra amit ígértek, akkor ez igencsak szemétség a tulajdonosoktól!

A bűz és egyebek előfordulnak egy hajón, és jogos, ez nem öt csillag. Mi is voltunk már úgy hajón, hogy voltak gondok itt-ott, igaz nem is hirdették kacsalábonforgó palotának. A cassion nem volt ilyen gond, az andomédán ha ez volt, és ha jól értem új volt, az bizony elég ciki a tulajnak. Bár ahogy olvasom utána megoldották.

Késői kaja. Normálisan szervezett transzfert úgy csinálják, hogy erre előre felkészítik a csapatot, pl. mi amikor nagyondélről indultunk egy másik céggel, előtte a városba bementünk kajálni, a buszon meg volt víz, és mindenki tudott venni rágcsát. Ha ezt nem oldották meg, megint fekete pont a szervezőknek.

Érdekes dolog ez az egész, egyrészt mert az ember néha elfelejti, hogy egy hajón van nem egy európai szállodában, másrész meg a szervezők bizony sokszor lesz*rják a vendégeket. Ahogy látom a te esetedben is voltak ilyenek, lehet a redseaboatsnak is el kéne gondolkozni, hogy bennük is van hiba? Mert amit leírtál, az bizony igencsak kemény, ennek ellenére azt mondani, hogy soha többet egyiptom és mindenki kerülje a céget azért súlyos.

diver1-nek igaza van, ott a hajón miért nem panaszkodtál, mondtad hogy volt manager, mért nem kaptad el a tökét, hogy haver, nem ezt ígérted. Ott kell kiverni a szart is belőle, ha átvert, de ha ott benyelted akkor utólag már mit vársz? Megváltoztatni nem lehet, volt egy vacak túrád, ahelyett hogy első nap ráborítod az asztalt, tisztázod vele a dolgot és esetleg lesz egy normális túrád, némi rossz szájízzel. Így most ennek már értelme - zéró.

Ha pedig a redseaboatsokok olvassát, talán megszólalhatnának, nem? Mert nem zörög a haraszt ... mellesleg speciel szervezésileg már más ismerős is mondta, hogy az utóbbi időben igencsak leadták a színvonalat. Lehet megártott nekik a monopol helyzet, ami nincs is, mert azért van még hajó a tengeren! Az én oktatóm is szervez egyiptomi szafarihajóval, igaz nem öt csillagossal de attól még frankók.
  fórumok / Országok fórumai / Bulgária
7. bruce Ugrás 2009 jún 25. 19:37  
Helló,
Én azt hallottam Bulgáriáról, hogy a víz alatti élővilág max egy gyenge adria, roncsok miatt érdemesebb esetleg merülni. Arrafele még lehet pl. szigonnyal vadászni légzőkészülékkel is, vadásznak is, meg csigákat szedik ki tonnaszám. Okosok szerint elég jó tempóban haladnak a tenger teljes lelakása felé.
Bruce
  fórumok / Hírek fórumai / 2009-02-23 Magyar búvár balesete Malajziában
42. bruce Ugrás 2009 feb 23. 13:29  
Legnagyobb részvét mellett megkérdem, csak egyedül vagyok aki úgy gondolja az áldozat is hibázott, nem kicsit és nem egyet? Nekem magyarázhatna bárki, hogy így meg úgy, ha nem tudom mennyi a tartályban a levegő hát le nem megyek, kivertem volna a balhét, hogy ha már cserélgeti legalább mutassa meg mi ez a vacak. De ha más nem legalább a víz alatt levert volna a veríték, ha rájövök fingom nincs a levegőmről, és tuti elmutogatom a vezetőnek, hogy öreg, hol a pitliben van a nyomás?
Másodsorban ha jól értem volt saját felszerelése, computere meg nem? Ha manáger, nyilván nem vágta volna földhöz egy saját computer, 20-30-ért már adnak, ennyit sem ért neki a saját élete?

Persze a vezető is rengeteget hibázott, szerintem az egész balhéért övé a felelősség mint "rutinos" vezető, gondolom oktató volt ha tanfolyamozott meg túrát vezetett. De a búvár sem volt teljesen százas, ha így merült.
1. bruce Ugrás 2009 feb 23. 08:36  
Részvétem a hozzátartozóknak. Ritkán szólok hozzá, de ezt azért nehéz szó nélkül hagyni, nekem sincs eszeveszett sok merülésem, de azért itt sok olyan hibát látok ami durva. Jó lenne ha okosok elmondanák a véleményüket, mert lehet én kezdőként látok csak gondot de mindkét oldalon!
  fórumok / Hírek fórumai / 2008-12-10 Tűz és Csillagok
87. bruce Ugrás 2008 dec 16. 08:50  
Sziasztok,
Magam is rajongója voltam a hajónak, nagyon kár érte. Ez a nabela-nabila kérdés mindig is fura volt, van ahol így van ahol úgy írták, mondták, ég ahogy Garfield33 is írja az araboknál tudtommal nincs is magánhangzó, sz'al lehet csak erről szól a dolog. Kár, hogy mostmár nem tudjuk megkérdezni tényleg kiről kapta a hajó a nevét. Egyébként mi lett vele, elégett és ott van a kikötő alján, vagy csak annyira megrongálódott hogy semmire sem jó, és kivették?
Lehet hullagyalázás, de én szivesen megnéznék egy képet a leégett roncsról, mennyire sérül egy hajó ilyenkor. Hátha egyszer egy saját túrán esik meg.

  fórumok / Közösségi fórumok / Általános napi beszélgetés
8084. bruce Ugrás 2008 aug 06. 12:44  
moszat,
én ritkán írok de mindig olvasok, nézem a képeket, videókat. És azok táborát gyarapítom, akiket te próbálsz kéretlenül védeni, akik évi egyszer ha eljutnak valahová, suzukival járnak és bérből fizetésből élnek. Látom, azt írod öreg rája oktató vagy, és németeknél élsz, lehet emiatt a nyelvtudásod már nem tökéletes, és tán a világképed is más.

Úgyhogy szeretnélek némileg felvilágosítani, mi örömmel nézzük azokat a felvételeket, képeket, írásokat amiket azok írnak, akik eljutottak esetleg számomra drága helyekre. És nem szeretném, hogy Te, kéretlenül beszabályozd, hogy ki milyen képet rakjon fel, mit írjon, meséljen a mi "védelmünkbe." Lehet úgy látod ez itt milliomos csemeték játszótere, akik hencegni járnak ide, vagy ahogy az az időközben eltűnt fórumozó mondta kioktatni másokat, de valamit nagyon rosszul láttok.

Én sem vagyok törzstag, mégsem próbálom megmondani a már itt lévő régi vagy új tagoknak mit csináljanak, és nem hiszem hogy másnak ez lenne a tisztje. Én jókat mulatok ismeretlenül is azon, ami itt történik, egyszer talán majd megismerem a fórum szereplőit, de eszembe nem jutna beleszólni a fórum életbe, ha nem tetszene keresnék másik helyet, ahol azok és úgy beszélnek, ahogy én kedvelem.

Azt látom te úgy érzed, te a nagy öreg rája vagy, az itteniek meg a kiscsávók, akiket ki kell oktatni, és meg kell nevelni, de ez nincs így. Bizonyára sok okosat, és hasznosat is tudnál mondani, bár eddig csak azt láttam inkább csak megfoghatatlan frázisokat szeretsz puffogtatni, fentről, magas, fehér lóról.

Inkább mesélj a régi szép időkről, és hagyd a fórum szabályozását azokra, akire tartozik - momentál senkire, mert úgy látom önszabályzó. Remélem nem sértődsz meg, és bocs a fórumlakóktól a hosszú szövegelésért. Igérem mostmár csöndben maradok megint!
7449. bruce Ugrás 2008 júl 21. 14:38  
helló ismeretlenül is. Legnagyobb választékot ma szvsz a szivacsban (seawatch?) találsz, divex is jól felszerelt. Abyss-ban azt a 4-5 mellényt nem nevezném választéknak, bár ha marest akarsz, oda kell menned. Aquanautában is van néhány darab, ott cressi, meg beuchat-ok vannak. De legtöbb minden a szivacsban van, ha azok a márkák neked jók amik ott figyelnek. divex címe a weblapjukon van, meg kéne látogatnod ...
  fórumok / Hírek fórumai / 2008-06-19 Szigorodó bírságok
24. bruce Ugrás 2008 jún 23. 13:45  
Nem írtam még ide, de régóta olvasom és követem az oldalt. EZekről a tövérnyes dolgokról, mi sokat jártunk horvátokhoz, és anno bizony tényleg a teherautósok intettek, félrehúzódtak, most meg hááát ...
Meg aztán ne hasonlítsunk egy háború utáni országhoz egy eu-ba tartó országot (bár asszem nem sietnek túlzottan), nyilván próbálnak szabályozni, a káoszt kissé csökkenteni, az emberek változnak ott is.
Mondjuk ezek a tételek elég durvák amiről írtok, de végülis nagyrésze jogos, és ahogy itt okosan írták, a szabályok azért vannak, hogy betartsuk őket. Már ha nem betarthatatlanok, mint a 30-as tábla a vadi új útszakaszon.

Medve: Ne haragudj, de ha te 200-zal szeretsz száguldozni, akkor remélem jó sűrűn találkozol majd a rendőrökkel. Menjél versenypályára, ha nem bírod a "lassú" tempót. Én értem, hogy eddig te mindent túléltél, tudod az ember csak egyszer hal meg. Lehet nem lesz bajod a nem túl ócska verdád 18 légzsákjával, de hogy én a suzukimban meghalok, az tuti ha belémszálsz. Tudom, hogy te vagy Fittipaldi és Sumi egyszerre, de azért légy tekintettel a hozzánk hasonló egyszerű, béna, lassú 130-cal vánszorgó tragacstulajdonosokra, akik szeretnének a gyermekeikkel épségben megérkezni a céljukhoz. Sajnos a közúti balesetekben a meghalós ember általában a vétlen.
Első   Visszalép Következő   Utolsó

1
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Merlo Reef

Sudan

4/8 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 57m, látótáv: 25m felett , áramlás , driftes

szafaris megközelítésfal merüléskorallos, trópusi élővilágcápa teknős legalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben nagy rája

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés