»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2010-07-11 Tíz órás úszás a partra

Két búvár, távol hajójuktól, távol a parttól- ilyen helyzetben nincs más hátra, mint előre.


Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2 3
 89. Garfield33 2010 júl 12. 23:27  
Az mind semmi.
Én még az életemben nem láttam az említett okmányt. Nota bene nem is hiányzott...
 88. Bunny 2010 júl 12. 23:19  
Na jól van, nem csalódtam benned. Egyébként azért legalább DM szinten ha más nem önszorgalomból tényleg ajánlott olvasmány, ha már becitálnak bíróságra legalább tudd, mi alapján. Csendben jegyzem meg már 4 éve készül valami új de nem tudom mikor láthatjuk. Jó lenne, tényleg.
 87. DUPLA 2010 júl 12. 23:17  
Az MBSZ-t nekem se. De valahonnan mégis rémlik. Lehet, hogy a NAUI koppint?
 86. PDIC 2010 júl 12. 23:17  
Ez is vicc volt, természetesen elolvastam önszorgalomból. :-)
 85. Bunny 2010 júl 12. 23:16  
Térj észhez, és tölsd le ember, nem fognak elismerni mint oktatót! Amiket meg írsz, hááát ... magad alatt vágod a fát, csak ezt tudom mondani, lehet még a kártyáidat is vissza kell vonnod. Szabályzatra valahol van egy link itt, ha már az mbsz oldala "átmenetileg" átalakulás alatt.
 84. DUPLA 2010 júl 12. 23:14  
Igaz, nyilván egyiptomi szabvány. :-)
 83. PDIC 2010 júl 12. 23:12  
Azóta ritkábban fordul elő.. :-)  Természetesen biztonságosabb, ha marad valaki a hajón, de ahol az én százötvenem volt, ott (na, ez elég tág fogalom....)  ezrével merülték "lazázós" stílusban. Pedig azon a vidéken nem tétováznak, ha be kell perelni valakit ( divemastert, oktatót) , ha szerintük hibázott. (pl. bénán kötötte le a hajót.) Ja, és 500 után sem nyomták a kezembe ... :-)
 82. Bunny 2010 júl 12. 23:07  
Lehet az már nem az USA területén hajtotta végre :)
 81. DUPLA 2010 júl 12. 23:04  
Az első 150 már meg sem lep. És mi a helyzet az 500 felettiekkel?
 80. PDIC 2010 júl 12. 23:00  
Most döbbentem rá, mennyire szerencsés ember vagyok. Nem elég, hogy az első 150+ merülésemen a drifteket kivéve a csónak sofőrje is merült,  ráadásul az MBSz merülési szabályzatát sem nyomták a kezembe. Csoda, hogy élek.
 79. en250 2010 júl 12. 16:28  
Ha valaki nem kapta volna meg OWD korában: http://www.buvarkodj.com/doksi/merulesi_szabalyzat.pdf ,
az említett MBSZ Merülési Szabályzat letölthető verziója.
Persze nagy örömömre szolgálna egy 2010-es verzió is, esetleg a hivatalos honlapról, de sajnos azt nem találtam.
 78. kovax 2010 júl 12. 16:13  
vagy a hátadba illőt:-)
 77. OG-Lee 2010 júl 12. 16:08  
Jól teszed. Érdemi hozzászólást viszont szívesen veszünk. Kizárólag a témába illőt!
 76. kovax 2010 júl 12. 16:08  
nem  segitek nektek. legalább egyxer küzdötök valamiért...

 75. pygmy 2010 júl 12. 16:06  
Pedig ha megtennéd, eggyel közelebb lennénk a kerek számhoz...
 74. kovax 2010 júl 12. 16:04  
most sem a pyg,sem og  hozzászólását nem minősíteném.
 73. Bunny 2010 júl 12. 16:02  
de lehet ez intő példais, látod felhevült testtel ugrott a vízbe, és íme. Mit úszott meg pygmy!
 72. pygmy 2010 júl 12. 16:01  
Azt gondolta, jobb megfulladni, mint megégni. Ennyi.
 71. OG-Lee 2010 júl 12. 15:59  
Ha malac lennék, nem ugranék például perzselés után közvetlenül a vízbe.


 70. Bunny 2010 júl 12. 15:58  
Na komolyság. Némasági fogadalmatt tett Káplánunk emailben felszólított, hogy kérjek bocsánatot a 51-ért. Bocsánat mindenkitől, aki adja az mbsz szabályzatot az OWD tanfolyammal, őszintén.
Tegye már fel a kezét, aki kapta vagy oktató aki adja, és NEM CMAS rendszerben érintett. Tényleg, mert én mindenfele azt hallom, hogy az oktatók kutyába sem veszik az MBSZ szabályzatot, csak a saját rendszerük előírásait nézik, tanítják és tartatják be. Én ez nem tartom jónak hiszen baleset esetén úgyis MBSZ szabályzat alapján bírál a törvény (HA bírál), de ez a tapasztalatom, jó lenne látni, hogy tévedek, és mindenki kapja és adja ez az amúgy fontos dokumentumot.

 69. DUPLA 2010 júl 12. 15:57  
Ettől függetlenül tilos mind a saját, mind a buddy testét felhevíteni a vízijárművön, úgy gumival, mind matracon. Ezt csak az illetékes banya-kapitány külön engedélyével lehet, akinek bármikor joga van visszahívni a fejed ütögetésével, feltéve, ha folyamatosan figyelemmel kíséri a tevékenységet. Azért ezt illene tudni!
 68. Bunny 2010 júl 12. 15:47  
Hát igen, ezen már én is töprengtem. Passz, hozzáteszem soha nem próbáltam a csobbanókat, mindig langyos zuhanynál maradtam, csak úgy öregesen.
 67. pygmy 2010 júl 12. 15:46  
Egyébként ez a felhevült testtel vízbe ugrás, ez olyan gyanús... ennyi erővel a finneknek halomra kellene hullaniuk a szaunázás után, nem?
 66. Garfield33 2010 júl 12. 15:43  
Kis siker az embernek, de nagy csapás az emberiségnek...
 65. Bunny 2010 júl 12. 15:39  
De legalább megúsztad az infarktust, ez se kis siker! :)
 64. pygmy 2010 júl 12. 15:36  
Egyszer felhevült testtel belefordultam a matracról a bányatóba. Mire felúsztam a felszínre, a fránya matracot elsodorta a szél...
 63. Garfield33 2010 júl 12. 15:02  
Nem tévedés, persze az lehet, hogy te nem tudod, ki ő  (de szerintem sejted  :-)
 62. Bunny 2010 júl 12. 14:56  
Tévedés. Lila gőzöm nincs ki ő, így ez nem lehet régi keletű dolog az tutkó. Szerintem ő szeret engem, meg is akart védeni látod, csak később félreértelmezte a társalgás célját, én pedig genyáskodom egy kicsit vele hamár személyeskedik velem. Nade ennek mi köze a szeretethez? Vagy lány lenne? Hmmm ....
 61. Garfield33 2010 júl 12. 14:52  
Nekem az az érzésem, hogy Akula nem igazán szeret téged (illetve ti nem igazán szeretitek egymást), és ez nem mai keletű dolog.
Annyi bizonyos, hogy néha az Isten sem igazodik el itt a dolgokon. Illetve, talán ő egyedül...  :-)

 60. Bunny 2010 júl 12. 14:45  
Javaslom elolvasni és ÉRTELMEZNI a 11, 15. hsz. Nem érzem, hogy bármin rajta lennék kapva, magyarázkodnom kéne, vagy bizonygatni, hogy milyen oktató vagyok, hiszen nem állítottam semmit. Kérdeztem, kételkedtem, saját búvárként megélt tapasztalatot osztottam meg. ÉN nem próbáltam oktatóként fellépni, sőt ... lásd 11, 15. Hogy te most megpróbálsz erőből letolni valamit, amire szerintem nincs semmi szükség meg nem tudok mit mondani. Lelked rajta, csak nem értem kit akarsz meggyőzni és miről.
 59. Bunny 2010 júl 12. 14:33  
Semmi gond, azt tesszük már 6 éve :) És azon meg már rég túl vagyok, hogy különösen érdekeljen egy ismeretlen névtelen valaki mit gondol rólam. Fontosabbnak tartom, ha sikerül valami hasznosat kicsikarni az érintettekből így vagy úgy, és oktatunk nem kioktatunk. Erre az utóbbira van úgyis mindig önként jelentkező elég sok.
 58. Luciferin 2010 júl 12. 14:30  
Hagyd el, nyelj egyet mint Luci az n-dimenziós altérre...
:-))))))))))))))
 57. Bunny 2010 júl 12. 14:28  
Az lesz, árral vagy árral szemben, attól függ épp mire van szükség :)
 56. Garfield33 2010 júl 12. 14:05  
Ó, én megbocsátok. Egyik védjegyem a torkosság.
 55. Garfield33 2010 júl 12. 14:04  
Ha valamit eltolsz merülés közben, akkor.... akkor remélem van valami rendszerleírás a DC motorhoz...
 54. Hexen 2010 júl 12. 13:53  
Úszol.. :) vizinyúl... :D
 53. Akula 2010 júl 12. 13:52  
47,48 hsz: Nem kell a szoveget megkeresni es kitenni a  forumra. Hiszen a jelek szerint Rajtad kivul mindenki ismeri az eljarast es a Te  kedvedert nem kivanok tornazni egyet ezzel. Azert nem artana, ha Te is megnezned.
En nem kardoztam, szakmai vitat probaltam folytatni. Azt pedig ismeretlenul is lehet folytatni. Ha mindket fel akarja.
Ez alol Te mindenfajta "mosakodasi trukkel" megprobaltal kiterni, mint a torkossagon csipett hazimacska (bocsanat Garfield33).
Egyszer IDC kerdesekkel dobalozol, azutan kered, hogy ne kezeljelek oktatokent.  Ezt hogy kepzeled? Szeljaras fuggo? Nem pontosan ertem es igazan nem is foglalkoztat, hogy Te itt mit kepviselsz. Bizonyara fontos es hasznos.
De egyet biztosan nem kepviselsz a szememben, a hiteles Oktatot. Mert a hitelesseghez hozzatartozik az onmagunk felvallalasa.  Meg akkor is, ha hibazunk. De azt vallalni kell. Nem leszunk tole kevesebbek.
Ugyhogy, keresed teljesitese, miszerint ne kezeljelek  oktatonak, nem okoz kulonosebb nehezséget szamomra.
Es ezzel "le is szakadok" errol a temarol.

 52. Bunny 2010 júl 12. 13:51  
Hehe, dehonnem, most megyek hajóra! Mi lesz, ha valami rosszul csinálok?!
 51. Bunny 2010 júl 12. 13:37  
Ez a másik irányvonal, vajon tényleg tudnia kell-e egy OWD-nek bármit erről? Egyrészről az MBSZ szabályzatot nekem anno odaadták az owd tanfolyamon. Másrészt viszont ez 10 éve volt, és egészen biztos vagyok benne, hogy manapság az oktatók többsége nem adja, sőt maga sem ismeri.
Az OWD tanfolyamomon emlékeim szerint egy büdös szó nem esett ilyesmiről, és mivel ezt látom müködő bázisokon, hát miért ne tenném magam is így?
Én támogatom, hogy rágjuk tovább a témát, ahogy garf is rámutatott nem csak az adrián vannak érdekes megfigyelések. Zodiac-osoknál meg úgy általábban ott, ahol nem lehet pl. fém létrát verni vagy egyszerűen látszik, hogy az időjárás necces azt szokták megbeszélni, hogy ha feletted látod a csónakot és brümmögteti a motort (nyilván üresbebn) az azt jelzi, azonnal gyere fel. Ez persze abban az esetben nem él, ha a csónak épp a másik csoportért megy vissza :)
 50. Garfield33 2010 júl 12. 13:01  
Sebaj, nyuszi, már csak egy nap és egy teljes hétig nem kell ilyesmivel foglalkoznod...  :-)

(Amúgy pedig nem szívesen ugatok bele a nagyok dolgába, de a szabályzatban előírt "visszahívást" megnézném, hogy a valóságban hogyan abszolválja a csónakban tartózkodó egyén (közismert példával élve: a zodiacos) illetve hogyan
"kíséri figyelemmel a vízi járműről" a búvárokat, miközben visszamegy a másik csapatért az 1 km-re lévő hajóra.
Szóval jó szabály ez, de az indoklása ebben a formában marhaság)

 49. vizidino 2010 júl 12. 12:46  
"vagy legalábbis én erről próbálnék valami eszmét cserélni"

az ehhez hasonló figyelmeztetéseket érdemes egyébként alkalmankét kitenni, pl. én az utolsó beszólásokban abszolút nem azzal  az aspektussal foglalkoztam hogy szabályos-e, hanem hogy része-e az OWD anyagnak.
Ha meg folytattam volna a beírogatást, és nem állok le, mondván nagyon messze vagyok a fősodortól, akkor azzal folytattam volna, hogy minden esetben jó-e ez a szabályozás...
 48. Bunny 2010 júl 12. 12:36  
Ja, és ne kezelj oktatóként, mert én egyszerű búvár max. moderátor vagyok csak. Persze értékelem a szolidalitást, de én itt mást képviselek többnyire :)
 47. Bunny 2010 júl 12. 12:32  
Szia, nem tudom ki vagy ezért inkább duplával kardoztam, őt ismerem és bízom benne nem harap ketté :) Nincs nálam kk, de a célom az lett volna, hogy ha már megkerested az érintett szöveget ugyan idézd már be MÁSOK okulására.
 46. DUPLA 2010 júl 12. 12:26  
Arra vonatkozik, hogy ha vízi járműről merülsz, akkor arról kell figyelemmel kísérni, mert van, hiszen arról merülsz. Ha meg nincs, mert patról merülsz akkor meg nem arról kell, mert direkte patról merülsz, aminek az a praktikus előnye, hogy nem kell hozzá hajó.
 45. Bunny 2010 júl 12. 12:25  
Ja, így már teljes a kép. De egyébként csak félre olvastam, úgy értelmeztem A búvárok tevékenységét minden esetben a felszínen egy (a helyett) kísérő vízi járműről figyelemmel kell kísérni. Sorry.

Na jó, nem cseszegetés volt a cél, csak szeretném elérni, hogy ha valamit érvelünk azt támasszuk már alá, mert kicsit herótom van attól, amikor -név nélkül- nagy isteni kinyilatkoztatások történnek a fórumon minden különösebb indoklástól mentesen, majd ha valaki nem ért egyet és nem fogadja el, akkor átmegy személyeskedésbe. Természetesen ettől még lehet igaz, és helyes az a vélemény, csak ne az legyen már az indok, hogy "olvasd el ..." hanem ha valaki veszi a fáradtságot, hogy utánanéz akkor idézze már be, hogy mire alapozza a véleményét. Ha meg IQ-ból nyomja, akkor bizonyára azt is tudja, hogy hol olvasta.

A DC-t olvassan napi rendszerességgel több ezer ember, ezek többsége nem oktató, nem dm csak egyszerű búvár. Egy ilyen balesetes cikk lényege hogy beszéljük át mit hibáztak, mit hogyan lehet elkerülni, hogy az olvasó tanuljon is belőle. És én pl. ha valaki nekem úgy érvel, hogy márpedig zöld mert én azt mondom azt nehezen tudom elfogadni. Még ha tényleg kiderül a végén, hogy zöld. Vagyis ződ :)
 44. DUPLA 2010 júl 12. 12:17  
Az MBSZ Szabályzat 12.1 fejezete, - ahonnan idéztem - a "Tengeri merülések" címszó alatt tárgyalja a szakma szabályait. Szó nem esik bányatóról, és nem gondolnám, hogy magyar területi hatálya lenne, mivel tengerből nem állunk túl jól.

 43. OG-Lee 2010 júl 12. 12:14  
Egyébként az egész cikk sántít. Ha a víz alatt sodródnak el, azt megértem, de így szinte lehetetlen. Hirtelen meginduló erős áramlat egy tóban? Meseszerű...
 42. Bunny 2010 júl 12. 12:11  
Erre célzok:
12.2.4 A búvárok tevékenységét minden esetben a felszínen a kísérő vízi járműről figyelemmel kell kísérni.
 
Ez tehát arra vonatkozik, ha van kísérő jármű akkor arról figyeld a búvárokat?!
 41. Bunny 2010 júl 12. 12:11  
Pag, 3 éve. Úszik egy pofa a nagy büdös semmi közepén, odaállunk mellé hátha baja van, hát a szomszéd német bázis tulaja akivel délelőtt összeakasztottuk a bajszot. Felszedjük, kiderült a hajója amit lekötött merülés elején elúszott amíg ők merültek, és utána kepesz. Felszedtük, elcsíptük a hajót neki. Nem jól horgonyzott, de ő pl. rendszeresen így merültet azóta is. És még más bázisokat is láttunk hasonlóan dolgozni szintén adrián.
 40. DUPLA 2010 júl 12. 12:09  
Bunny, ne tetézd. Partról történő bányatavi merülésen nyugodtan magára hagyhatod a csónakodat, mert nincs. Azért partról történő merülés. Ha meg csónakból merülsz akkor meg van, de az már nem partról történő merülés, és akkor nem hagyhatod magára.
Első   1 2 3
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Baron Gautsch wreck

Croatia (Hrvatska)

3/5 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.6) átlagos nehézségű
max: 39m, látótáv: 10-25m , áramlás

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben delfin

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés