»» ««
  fórumok / Szakmai fórumok / Búvárfelszerelések, barkácsolás

Ez a fórum hivatott a búvárfelszerelésekről szóló eszmecserék helyszíneként szolgálni: itt lehet kérdezni ki mit ajánl vagy nem ajánl, mit szeret vagy sem. Megoszthatóak a jó vagy rossz tapasztalatok és minden a felszerelésekről.
Ebbe a fórumba várjuk a házibarkács ötleteket, eszmecseréket is.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


Első   1 . . . 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 . . . 142
 6248. áááááávadász 2011 dec 25. 17:16  
nem hiszem, hogy annyit főznél, mint a mesebeli anyuka, az viszont biztos, hogy ő nem a forgódobost részesíti előnyben a tányérok tisztítására, így a mosógéped életkora/szervízigénye mintegy mellékes a történet szempontjából:-)
 6247. kovax 2011 dec 25. 08:46  
következő túránkra inkább hozd a mosógéped
 6246. zwaan 2011 dec 24. 21:18  
3 ééév? Az ölég sovány.
A 1,5 éves reduktorom többet látott szerelőt, mint a 10+ éves mosógépem...
 6245. Káplán 2011 dec 23. 21:41  
Karácsonyi ajándék számomra lenti szösszeneted.:)
 6244. áááááávadász 2011 dec 23. 19:10  
van egy nagyon jó mesém a számodra:
hol volt/hol nem volt, volt eccer egy mosogatógép. a boltban alig várta új gazdáit. egy szép napon egy nagyon rendes családhoz került, akik örömüket lelték benne. főleg az anyuka, akinek nagyon megkönnyítette az életét. aztán 3 hónap múlva hirtelen megállt. az apuka, aki bár nem volt mosogatógép gyári mérnök, de látott már ezt, azt, leszedte a burkolatot, és hamar megállapította, hogy bizony a szivattyú ment tönkre. fel is hívta a gyári szervízt megnézte, elmondta a tüneteket, és mit gyanít.
a gyári szerelő kijött, megálapította, hogy igaza volt, de csere alkatrészt nem hozott magával. így aztán másnap visszajött, és kicserélte újra. hogy ne kelljen újra jönnie e miatt, mert mint mondotta, ez típushiba ennél a modelnél, a túlfolyó csövét rögzítő bandázst elvágta, és 5 centivel arrébb tette azt. így a felesleges víz nem szivattyú motorjára ment onnantól.
a mosogatógép még 3 szép évet töltött ennél a családnál, sok-sok munkától kímélve meg az anyukát. időközben többször kellett rajta javítgatni, mert a nagy pörgésben el-elfáradtak alkatrészei, de már többet nem hívtak hozzáértőt, mert akit érdekel, az maga is meg tudja ugrani azt a kihívást, amit korunk támaszt a magasan képzett szervízesekkel szemben.
ettől persze még vannak jó szervízesek, de ahogy a nyuszi is mondotta volt, ez azért nem űrtechnika. mondom ezt én, aki biztos nem fogom magam szervízelni a reduktoromat, mert nem izgat annyira a téma, de ha így lenne, utánaolvasnék, és simán bele mernék vágni.
 6243. PDIC 2011 dec 23. 18:55  
Nem. :-)
 6242. Káplán 2011 dec 23. 14:48  
Mailban jó lesz?
 6241. PDIC 2011 dec 23. 11:06  
Legközelebb biztosra szeretnék menni. Felsorolnád a speciális eszközöket amikre szükségem lesz?
 6240. Káplán 2011 dec 23. 10:53  
Szerintem a technológia fontos. Lehet ezt  gépiesen is, robbantott rajz alapján csinálni. Erre még egy átlagos majom is képes a már elvégzett kísérletek alapján.  
Az "igazi" szervizes érti  az automata működését, az egyes darabok funkcióját is. Különben hogyan javítaná?
A gyári kittel éves szerviz még lehet -esetleg - betanított munkás szintje, de egy hibafeltárás és javítás már mindenképpen szakmunka, speciális eszközökkel.
Annak, aki biztosra megy.

 6239. Bunny 2011 dec 23. 10:48  
Így van, ezért sem vállalok szervízelést (a sajátomat akarom szervízelni kizárólag). Egy normális szerszám-set százezres tétel (nyomaték kulcsa pedig alap, hiszen meg van adva mit mennyire lehet meghúzni), így inkább bekéretőzök baráti boltokba amig beengednek :)

Káplán: igen láttam, és hidd el nem így néz ki egy reduktor (gyk: ez az űrsikló hajtómű részlete):



 6238. Káplán 2011 dec 23. 10:38  
Hm. Láttál már űrsiklót ?
 6237. vizidino 2011 dec 23. 09:07  
Én még egy fontos összetevőt tennék hozzá: jó minőségű szerszámok. Ugyan a legtöbb dolgot szükség esetén meg lehet mekgájverkedni, de van egy minimumkészlet, ami nélkül nyűglődés nekiállni. Bár sokan nem így gondolják, szerintem a nyomatékkulcs is ide tartozik.  Aztán van pár speciális (és sajnos típusspecifikus) szerszám is, ami nagyon sokat tud lendíteni a kényelmen. Szóval nem beruházásmentes, egyáltalán nem gyerekjáték, és tanulni kell. De nem misztikum, és szerintem ugyanúgy része  a hobbinknak, mint mondjuk az édesvízi tavak merülése vagy a mélymerülés. Nem mindenkinek van kedve hozzá, de kis érzékkel bárki el tudja sajátítani, aki rászánja az időt.  
 6236. Bunny 2011 dec 23. 00:56  
Én is voltam reduktorszervízes tanfolyamon, aqualung volt ugyan, de utána a gyári kit, a robbantott ábra és az ott tanultak alapján simán leszervízeltem az apeksemet (ami régi, tehát nem aqualung). Nem gyerekjáték a redó szervíz, de aki ért hozzá és van rutinja, az meg tudja csinálni egy robbantott ábra segítségével kb. bármelyiket.
Nem szabad lebecsülni de túlmisztifikálni se semmit, aki már látott reduktort tudja nem egy űrsikló komplikáltságú eszközök ezek.
 6235. Káplán 2011 dec 22. 23:11  
Destructív elem vagy.:) Rossz gyárat néztél. Vannak egynapos képzések is. :)
 6234. vizidino 2011 dec 22. 23:08  
hát, én hallotam már pár dolgot egy-egy gyári szerviztechnikus-képzésről, de az nem volt közötte, hogy hosszú, alapos képzés lett volna. Sokkal jobban megbízok mondjuk "Józsi bácsiban", akit ismerek és tudom hogy alapos, lelkiismeretes és mondjuk évtizedek óta szervizel mindenféle automatát,  mint egy Jencikében aki sok pénzzel megszerezte a dealeri státuszt, meg elvégzett egy kétnapos gyorstalpalót. Az automaták szervizelésével úgy vagyok mint a motorommal: olyan helyen ahol megbízok a szervizesben és ahol nem csinálnak problémát abból, hogy pl. szeretném megnézni, hogyan dolgoznak rajta, ott is merem hagyni. Ha nem, akkor inkább magam. Én biztos nem fogom kapkodva összedobni a munkát, mert ott van még húsz másik, amit aznap be kell fejeznem.  
 6233. csurif 2011 dec 22. 21:01  
Köszi az infot, de azért lenn megjegyzésem. Az, hogy valaki szerez szervízkitet sajnos nem jelenti azt, hogy azt aztán szakszerűen fel is tudja valaki használni. Ez a dolog űgy működik elvileg, hogy csak rendszeresen tréningen részt vevő, képzett személyzet piszkálhat bele ebbe az életfontosságú reduktorba. Tudom, hogy ez így nagyon fennkölten hangzik, de én biztosan nem engedném, hogy "Józsi bácsi" a neten, az Amazontól vett "original" de kínai szagú kittel piszkálgassa a reduktoromat és avval a megjegyzéssel adja vissza, hogy "...ha nem műxik, szójjál majd, csavarunk rajta...".
 6232. vizidino 2011 dec 22. 14:58  
a szervizessel nem gond egyeztetni, odáig még nem jutottam, hogy magammal túl hosszan ne tudjak dűlőre jutni :)
 6231. Káplán 2011 dec 22. 14:27  
Remélem, nincs autód.
 6230. Bunny 2011 dec 22. 14:23  
Esetleg opcio 2, megrendelni külföldről neten, itthon meg elvinni szervízre a kit-tel együtt. Persze előtte nem árt leegyeztetni a szervizessel, hogy ez így neki gromek-e vagy sem.
 6229. vizidino 2011 dec 22. 14:07  
Nekem hoztak szervizkitet, többet is. Nekem is mondták, hogy a Mares rendszertelenül szállít, de megígérték, hogy november végére szereznek, és szereztek. Tényleg sz*r, hogy nem lehet azonnal hozzájutni az alkatrészekhez, de én a jóindulatukra/hozzáállásukra nem panaszkodhatok.
 6228. Coyote 2011 dec 22. 10:46  
Hát akkor már jó régóta kint dolgozhatnak, mert elég barnák voltak... :)
 6227. kovax 2011 dec 22. 10:36  
mert egyiptomban osztrák vendégmunkások a csomagszállitók.  valszeg...
 6226. Coyote 2011 dec 22. 10:18  
Igen, ilyet én is láttam, nem nagyon vigyáznak ott a csomagokra sajnos :( Ahogy mondtam, ott két ismerősömnek is elszakították pl a táskáját... Állítom, hogy egyiptomban óvatosabban pakolták ki a csomagot, mint bécsben (de persze nem akarok általánosítani, csak én ezt láttam).
 6225. rezgaras 2011 dec 22. 09:45  
A bécsi repteret feladott csomaggal lehetôség szerint elkerülöm. Ott különösen keményen bánnak a csomagokkal. Egyszer végignéztem, ahogy kidobálták a gépbôl, olyan 3-4 méter magasból a kiskocsira az összes csomagot, egy részét mellé a betonra. Egyszer pedig összetörtek egy üveg Calvadosomat, amit pedig egy pulóverbe is becsavartam. :-((
 6224. csurif 2011 dec 14. 19:17  

Téma: Mares szervíz hazánkban
Utánajártam, nyomoztam (nem volt egyszerű, mindenki próbálta elfedni a valóságot) és a következő derült ki Mares szervíz ügyben: Akit ajánlottál Fehérváron rendszeresen megrendeli a Mares szervíz kit-et de nem kapja meg - állítja sajnálkozva - pedig Mares dealernek tartja magát. Ennek egy oka lehet: nem Mares felhatalmazott szervízszolgáltató, u.n. Mareslab. Ehhez ugyanis részt kell venni a tanfolyamokon stb. Így aztán azt hiszem nincs az országban, aki kapna szervíz kit-et. Vittem Bécsbe.... szomorú..... Jó lenne, ha nem lenne igazam.
 6223. csurif 2011 dec 14. 19:07  
Egy hete Hurghadában még a kézit is lemérték, összeadták stb. pedig nagyon barátságosak voltunk. Pénzbe került, feketén, elég drágán, de még mindig olcsóbb volt, mint a hivatalos 8 €/kp. A mérleg kb. 2 - 3 kp-al többet mutatott mint oda, pedig semmit sem vettem kinnt.
 6222. csurif 2011 dec 14. 19:04  
Nekem minden szempontból csak a tengerészzsák jellegű könnyű búvártáska jött be. Minden eddigi keményfalút két út során tönkrevágták. Amit most használok már kb. 15 - 20 utat bírt ki. Egyáltalán nem sérül benne semmi és nem is szakad ki. Viszonylag könnyű de még így is 20 kg. felett van pedig a reduktort, lámpát stb. kéziben viszem.
 6221. Garfield33 2011 dec 12. 10:49  
Vanek van.
Tennap beszéltem vala vele...
 6220. Garfield33 2011 dec 12. 10:48  
5*
 6219. kovax 2011 dec 10. 15:29  
a vanek.   utoljára egy vitorláson láttam , igaz csak képen...
 6218. Bunny 2011 dec 10. 13:34  
És ha szerencsénk van, ír is majd ide olyan :)
 6217. Luciferin 2011 dec 10. 11:57  
Nem hátrány ha valaki ért a hajókhoz. Az sem ha háromig el tud számolni...
A kettő együtt meg csúúúúcs...
:-)))))
 6216. Káplán 2011 dec 10. 11:37  
Katamarán: "Kéttörzsű hajótest. A két egyforma test tartórudakkal adott távolságra párhuzamosan van összekötve. Nagyobb hajóknál a két test közé egy zárt kajütrész kerül. Az árboc a két test közé, egyenlő távolságra van elhelyezve.  "
Na az nem az. A katamarán aljformájú csónakok  siklásakor az alagútba áramló levegő hatása következtében különleges hajózási stabilitás valósul meg, amely a legnagyobb biztonság mellett teszi lehetővé az igen nagy teljesítményű propellerek használatát, így olyan sebességet érünk el, amely a hagyományos V alakú fenékkel épült hajók használatával elérhetetlennek bizonyult.
De vannak itt hajós kollégák is, akik profik ebben.
 6215. Bunny 2011 dec 09. 22:52  
Mai padis cikkben érdemes megnézni a harmadik képet (csókára klikk). Már nem azt, hogy a manus tengerszintről akar felemelkedni, legalábbis a kézjel szerint :D hanem mögötte. Katamarán gumicsónak? Nekem ez új!
 6214. elche 2011 dec 09. 20:24  
A Calypso legjobb tudomásom szerint nem kiegyensúlyozott. Én biztosan a Titant választanám, nekem LX Supreme van. A sima, nem LX-es Titan emlékeim szerint nem zárt, nem fagymentes első lépcső, de akkor is arra szavaznék. Bármelyiket is venném, első utam a szervizbe vinne, annak az ára meg hasonló mind a kettőnél, és akkor lesz egy megbízható, jó cuccod amiben minden kopó, elhasználódó alkatrész új, pár karc meg a második lépcsőn nem számít...
 6213. adams 2011 dec 09. 20:19  
Használt reduktor vásárlás előtt álok. A jó szervizelhetőség miatt Aqualung-ban vagy Apeks-ben gondolkozom. Most szembejött két ajánlat a legnépszerűbb aukciós portálunkon és nehezen tudok dönteni: 10 éves Aqualung Titan vagy egy 4 éves, alig használt, kitűnő álapotban lévő Aqualung Calypso.

Tudom, hogy jobb egy kiegyensúlyozott, membrános elsőlépcső, mint egy dugattyús nyitott. Két dologban nem vagyok biztos (a google nem adta ki):  ez a 2000 körüli Titan (nem LX) zárt-e, és, hogy ez a 2007-es Calypso kieegyensúlyozott-e?

Ti melyiket javasolnátok inkább egy kezdő, évi egy búvártúrás + uszodázó búvárnak? Membrános régi használt vagy jó állapotú dugattyús? :) Pénze persze nem állrendelkezésre kellő mértékben, mert akkor egy nem olyan régi membránosat vennék...

Előre is köszönöm, Ádám
 6212. Coyote 2011 dec 09. 17:52  
Én most jöttem vissza Egyiptomból malaclopóval. Semmi nem történt vele szerencsére. Egyébként egy scubapro száraz táska, nagyon halvány felirattal a tetején. Mivel száraz, ezért itthon vizesen is bele tudok pakolni mindent egy-egy merülés után akár rögtön is.
Én oldalra rakom be a két uszonyt oldalsó merevítésképp, aztán a búvárruha és szépen ruhákkal alul-felül kipárnázva a mellény és a többi. Redó a kéziben volt. Mi AirAustria-val mentünk, nekünk egyszer sem nézték egyik poggyászt sem (igaz a csoport másik fele másik géppel jött, náluk 3 táskára kiosztottak gorsan 100€ túlsúlyt, és még el is szakítottak 2 táskát...), de nálam nem is lett volna gond, vittem mindent ami nekem kellett (semmi fotós cucc), így lett olyan 16kg körüli a táska, a kézi kb 5kg. A táska üresen csak kb. 1,6kg ha jól emlékszem és nem 5-6, mint a többi gurolós óriások... Nekem bevált.
 6211. Kisbimbi 2011 dec 09. 17:51  
Köszönöm az ötleteket táska ügyben.
 6210. gonger 2011 dec 09. 17:45  
legutóbb a Szenteltvízben is láttam ilyet. egyszerű, teljesen fekete, semmi jelzés nincs rajta.
 6209. Archi 2011 dec 09. 13:35  
Pl.: Abyss, Aquanauta
 6208. Bunny 2011 dec 09. 11:55  
Eigen, ez utóbbi is kezd egyre inkább fontossá válni :( Magam is gondolkozom egy cserén, bár így 6-7 év után is még simán bírja a táska, látszik rajta hogy búvárcucc van benne.
 6207. elche 2011 dec 09. 11:15  
Nekem van egy ilyen könnyű táskám a Seawatch-ból, meg van egy könnyű utazótáskánk a Decathlonból is. Bármi jó, ami könnyű, erős és az sem baj, ha nincs rajta búvárjel...
 6206. Kisbimbi 2011 dec 09. 10:00  
Kérdezném hol lehet olyat venni, melyik bp-i üzletben?
 6205. rezgaras 2011 dec 08. 18:06  
Egyelôre nem tudom, mert a hét végén érkeztünk meg. Azt hiszem nem sérült, a menet külsô peremén látható egy pici kopás. Mondjuk amúgyis esedékes a revízió, addig már úgysem merülök vele... :-))

A doboz viszont bosszant. Konyhai hütôdoboz, filléres darab, de sokáig kerestem, amíg olyat találtam, ami sem nem nagy, sem nem kicsi. És elfelejtettem, hol is vettem. :-((
 6204. gonger 2011 dec 08. 17:35  
az a hurka táska amit búváriskolák is használnak utazáshoz 5-6 ezer forintért megvásárolható Bp-i üzletben is, de nem nagyon hirdetik. semmi márkajelzés nincs rajta, egyszerű fekete, viszont át is engedi a vizet.
nincs kereke, csak 2 füle, de ennél olcsóbb (repcsire is feladható) megoldást még nem találtam.
 6203. Bunny 2011 dec 08. 13:57  
Végülis lett baja a redónak, vagy csak a műanyag dobozt sajnálod? Műanyag doboz nekem is tört már el, igaz az nem belül volt mint a redó hanem a csomag végében. Így járt, azóta nem rakok műanyag doboz a táskába :)
 6202. rezgaras 2011 dec 08. 12:11  
A védôkupakot nem tettem rá, mert úgy éppen nem fért be a dobozba. :-((
 6201. rezgaras 2011 dec 08. 12:10  
Nekem van egy viszonylag könnyü táskám, Best Divers Devil. Egy kiárusításon vettem viszonylag olcsón (55 eurókáért). Azt hiszem, már nem gyártják (nincs fent a Best Divers honlapon). Csak 3,5 kiló, de mégis van kereke. Viszont nincs teleszkópos fogantyúja, nyilván a súlymegtakarítás céljából. Ez probléma lehet, mert amikor megrakva húzza maga után az ember, elég közel van és folyton belerúgok a sarkammal. A megoldás az, hogy van a tetején a fogantyú két oldalán két pánt (vajon mire? búvárok nem visznek hálózsákot magukkal...), ha azt fogja az ember, a táska kicsit oldalt jön. Van hozzá felrakható hátizsák pánt is, ez sem nagyon célszerü, ki fogja hátizsáknak hordani, ha már egyszer van kereke. Két oldaltáskája van az uszonyoknak és két külsô táskája, amibôl a felsô teljesen levehetô, még saját fogantyúja is van.

A könnyü kivitel érdekében sajnos vékonyabb anyagból készült, mint a szokásos 6 kilós zsákok. Az alsó oldaltáska alja néha hozzáért a talajhoz és már itt-ott lyukas (emiatt mostanában a törülközôt teszem bele). A cipzár varrása is kezdett elengedni, javítani kell. Ha feladom repülôre, biztonság kedvéért egy pánttal körbekötöm.

Kicsit olcsó hús, de könnyü és csak kicsit híg a leve... :-))
 6200. vizidino 2011 dec 08. 12:10  
A védőkupakot le is tekerték róla jótét lelkek, vagy magától jött le? Vagy nem is volt?
 6199. rezgaras 2011 dec 08. 11:47  
Repülô... NEM a kézitáskában volt...
Első   1 . . . 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 . . . 142
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Patrol boat PBR-512

Montenegro

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) könnyű körülmények
max: 24m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés