fórumok / Szakmai fórumok / Búvárfelszerelések, barkácsolás | |
Ez a fórum hivatott a búvárfelszerelésekről szóló eszmecserék helyszíneként szolgálni: itt lehet kérdezni ki mit ajánl vagy nem ajánl, mit szeret vagy sem. Megoszthatóak a jó vagy rossz tapasztalatok és minden a felszerelésekről. Ebbe a fórumba várjuk a házibarkács ötleteket, eszmecseréket is. |
1998. Káplán | 2009 feb 27. 14:34 | |
tegyél úgy, mint az egyik (agyas) Oktató (!) . "Beszilózta".
| ||
1997. medve | 2009 feb 27. 14:33 | |
köszönet, ezt még megnézem, meg amit Garf írt, lehet, hogy kipróbálom:) mondjuk meg lennék lepve, ha eltörne a szelep, akkor már inkább a gimtányér reccenhetett meg. bár a mellényem nem éppen csúcs - egy szakadt sopras cucc -, azért mégis csak illene kihúznia 5 évet...
| ||
1996. Garfield33 | 2009 feb 27. 12:33 | |
Nyugodtan????
Gondolj csak a báli fotókra!!! (Mellesleg idén már okosabb leszek: tavaly csak a végén McGyver-kedtem sörért) | ||
1995. pygmy | 2009 feb 27. 12:27 | |
basszus, miket tudsz...én már a szervízben toporognék
nyugodtan indulok a májusi túrára:) | ||
1994. Garfield33 | 2009 feb 27. 10:57 | |
Ez egy hótt eccerű cucc. Van egy perem, meg egy szilikongumi tányér.
Vedd le a vállszelepet (addig tedd oda a segg oldalit) és nézd meg, úgy is ereszt-e. Ha igen, a szeleptalapzat pereme a bűnös, ha nem, akkor a szeleptányér. | ||
1993. Bunny | 2009 feb 27. 10:33 | |
Ha mindezek nem segítettek, akkor lehet a műanyag perem sérült vagy maga a szelep repedt el, esetleg a szelep gumi része olyan öreg már hogy nem elég rugalmas a tömítéshez.
| ||
1992. medve | 2009 feb 27. 10:13 | |
Kollégák, vészesen ereszt a segszelepem. van valakinek valami ötlete a cserén kívül? már szértszedtem, megpuceváltam - ecet, fizikai kőoldás, stb. -, megnyújtottam az ellenállás-rugót, de még így is enged. nem egy nagy tétel a cseréje, inkább csak érdekelne, hogy mit lehet tenni vele?
| ||
1991. Lozsa | 2009 feb 22. 19:30 | |
Szeretnék egy házilag készült vakut csinálni, valami nagy teljesítményű villanócsővel. Van valaki aki foglalkozott már a dologgal? Tapasztalatok ill. akár félbehagyott tervek is érdekelnek.
| ||
1990. Káplán | 2009 feb 22. 19:04 | |
Ha jól értelmeztem, ez egy új modell. Sok tapasztalat még nem is lehet vele.
| ||
1989. szivar | 2009 feb 22. 18:22 | |
Igen néztem, de nem ismerem és sok tapasztalatom sincs. Bármi pozitív vagy negatív vélemény érdekel. Ati
| ||
1988. Káplán | 2009 feb 21. 22:54 | |
1987. szivar | 2009 feb 21. 20:56 | |
Sziasztok!
Infó kellene a Cressi Ellipse Titanium reduktorokról ( állítólag ez a cressi csúcsmodellje). Megbízhatóság, tartósság ,szervizigény stb..Köszönö Ati | ||
1986. Thomasbuvar | 2009 feb 19. 18:05 | |
Lehet, de esetenként jól jön! Pl. a tapolcai barlangban.
| ||
1985. medve | 2009 feb 19. 16:33 | |
szerintem ez tök idétlen.
| ||
1984. medve | 2009 feb 19. 16:28 | |
aznap kaptál vacsorát?
| ||
1983. Káplán | 2009 feb 17. 20:56 | |
Sokszor látom, hogy olaszok mélymerülnek az Adrián 3 palackkal, 1 levegő, 1 NITROX, 1 oxigén.
Levegő a háton, Nitrox, oxigén "angolozva" (tanárnő nélkül) ::)) | ||
1982. Luciferin | 2009 feb 17. 15:12 | |
Jó, akkó még1X.
Ne csodákozz, hanem igyad a szavaimat. :-))) | ||
1981. Garfield33 | 2009 feb 17. 15:09 | |
Nem köszöntem.
Csodálkoztam. Wazze... | ||
1980. Luciferin | 2009 feb 17. 14:58 | |
Nem "Jééééééééé." hanem köszönöm.
Szívesen. :-) | ||
1979. Káplán | 2009 feb 17. 14:57 | |
Az egy akku-pack a lámpához ::))
| ||
1978. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:55 | |
Egy biztos: Könnyebb kezelni a szelepeket.
| ||
1977. Káplán | 2009 feb 17. 14:53 | |
Side-mounting cylinders is not just for cavers and other tekkies, says Martyn Farr.
Don't dismiss the system till you've tried it - it offers tangible benefits for any diver Nem én mondtam. | ||
1976. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:52 | |
Te nagyon kedvtelési* búvár vagy!
A * helyett mást is érthetsz!... :) | ||
1975. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:50 | |
Na, így már szépen látzsik.
Csak azt nem értem, hogy az őszhajú, háttal álló bácsinak a seggéből miért áll ki egy LADA kipufogódob, de hát én csak egy buta kedvtelési búvárka vagyok. | ||
1974. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:47 | |
Luci megelőzött, én közben ezt találtam.
| ||
1973. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:47 | |
Jééééééééé.
| ||
1972. Luciferin | 2009 feb 17. 14:41 | |
Elterjedt búvártechnika. :-)))
Főleg barlangokban, ahol kicsi a vertikális távolság, kényelmesebb lehet ha nem a hátadon van(nak) a palack(ok), hanem mint a stage-ek az oldaladon rögzíted. Hogy ennek miért ez a neve..., azt valami bőcsebbtől... Kérdezz csak, úgy okosodcc... | ||
1971. Vanek | 2009 feb 17. 14:38 | |
Ott van: 69 :-)
| ||
1970. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:38 | |
Az 1969 után már én sem tudom! :)
| ||
1969. Káplán | 2009 feb 17. 14:36 | |
Nem kell. Vannak roncsok, ahová viszünk II. palackot is. Pl a Tihanyhoz. Lehet szivogatni deko alatt.
| ||
1968. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:34 | |
De most komolyan: Mi a franc az, hogy angolozni? (tanárnő nélkül)
| ||
1967. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:33 | |
De most komolyan. Milyen gyakran kell angolozni? ...És Tapolcán kívül hol?
| ||
1966. Káplán | 2009 feb 17. 14:32 | |
Totális elmekontroll ? ::)))
| ||
1965. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:31 | |
Hol nincs asszony?
Az biza mindenütt ott van! | ||
1964. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:30 | |
Látod, egyre gondoltunk
| ||
1963. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:30 | |
Én írtam előbb! Töröld! :)
| ||
1962. Káplán | 2009 feb 17. 14:29 | |
Jár a szátok, pedig nincs ott az asszony ::))
| ||
1961. Garfield33 | 2009 feb 17. 14:29 | |
Franciázni sem egyszerű :-)
| ||
1960. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:28 | |
De "franciázni" talán nem olyan rossz?!... :)))
| ||
1959. Káplán | 2009 feb 17. 14:25 | |
Nem. Azért az elmúlt évek alatt megtörtént, hogy néhány esetben nem volt optimális megoldás.
Például "angolozni" kicsit körülményes vele. | ||
1958. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:22 | |
Tudod mit?! Hagyd úgy, ahogy van! Jó lesz még valamire! :)
| ||
1957. Káplán | 2009 feb 17. 14:11 | |
Ilyen a régi hevederzetem. Alul, felül, középen (bal és jobb oldal) D gyűrű) . Azért van 6 darab.
Mégse alakitsam át trendivé? ::)) | ||
1956. Thomasbuvar | 2009 feb 17. 14:09 | |
Igen, de fényképezni is kéne! Ha az aljzaton van a téma akkor akár jó is lehet, de ha előre vagy felfelé keresendő a fotózni kívánt valami, akkor már kevésbé.
...Viszont az jutott eszembe, hogy ha a mellhevederhez van a kötél vége rögzítve és megfelelő távolságra rá van kötve egy olyan karabíner, amit a szituáció fügvényébe beakaszthatsz a derék környéki D gyűrűbe, úgy már jó lehet. Ha akarod kifeszítteted magad az áramlással a fenék felett (karabíner beakasztása nélkül), illetve vitorlázhatsz, ahogy Garf írta (beakasztott karabínernél). Ha meg leszakad a D gyűrű, még mindig nem szálltál el. :) | ||
1955. Bunny | 2009 feb 17. 14:02 | |
nálam a vállheveder egy D gyűrűben végződik lent. Fent hozzá van varrva a jacket anyagához, középen csat.
| ||
1954. Vanek | 2009 feb 17. 13:55 | |
Hogy van ez? A vállheveder van D-gyűrűre rögzítve, vagy vállhevederen levő D-gyűrűről beszélsz?
| ||
1953. Káplán | 2009 feb 17. 13:53 | |
Az én koromban már ez is vagányságnak számít ::))
Van egy régi hevederzetem cca 10 éves. Azon van vagy 6 acél D gyűrű. Áttervezem trendire | ||
1952. Bunny | 2009 feb 17. 13:50 | |
Nem tudom pl. az a D gyűrű, amire a vállheveder van rögzítve nem jó a karabínerhez? Az elég erős szok lenni, hiszen az egész jacket azon van, persz ha az törik akkor meg nagy a baj ... de akkora áramlásban nem hiszem, hogy lenne az ember.
| ||
1951. Garfield33 | 2009 feb 17. 13:50 | |
Az olyan öreges.. :-)
| ||
1950. Káplán | 2009 feb 17. 13:48 | |
Ha a súlypont felett van a rögzitési pont, akkor szépen "fej előre pozicióban" állsz be az áramlással szemben (minimális felület). Mi ezt szeretjük
| ||
1949. Garfield33 | 2009 feb 17. 13:46 | |
Ne féltékenykedj, nyomoronc!
| ||
Egypt, Red Sea
5/8 db alapján:(átlag: 3.6) átlagos nehézségű
max: 39m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás